Španělskou kvalifikaci ovládl Leclerc před Verstappenem a Sainzem. Monačan ale musel v Q3 pořádně zabrat, protože při prvním pokusu chyboval, tak se musel plně soustředit na ten druhý, který mu vyšel na hvězdičku. Na tohle kolo nedokázal Verstappen kvůli technickým problémům odpovědět. Sympatický je určitě výsledek jezdců stájí Mercedes a Haas.
Ve Španělsku si první kvalifikační čas o hodnotě 1:21,065 zapsal Guanyu Zhou. Ihned za ním projel cílovou čárou Pierre Gasly, který odstartoval s novou pohonnou jednotkou, ale na nováčka v týmu Alfa Romeo ztratil necelou vteřinu. Další čas byl rezervován pro Cunodu, tomu byl čas ale pro porušování traťových limitů škrtnut. Drama se odehrálo v boxové uličce, protože byl Lance Stroll vpuštěn na trať zrovna při průjezdu Landa Norrise. Na prvních dvou místech se umístili jezdci Ferrari, přičemž byl s minimálním náskokem rychlejší Leclerc.
The two Ferraris are setting the early pace in Q1Huge cheers as Sainz takes P1 before Leclerc goes even quicker #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/EPTSJLJafL
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Třetí Verstappen ztrácel již přes dvě desetiny, ale Sergio Pérez byl s půlvteřinovou ztrátou až za šestým Bottasem. Stříbrné šípy byly na 4. a 5. místě s rozestupem 4 setin. Do konce Q1 zbývalo minimum času a jezdci se vydali opět na trať. Sílu monopostů Haas ukázal jak pátý Magnussen, tak i jedenáctý Schumacher. Ale všem se dařit nemohlo, přesněji se do Q2 nepodařilo dostat Vettelovi, Alonsovi, Strollovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Jeden z prvních časů v Q2 si zapsal George Russell. Ten najel 324 tisícin na svého týmového kolegu, ale překvapením bylo, že nikdo na stříbrné šípy nestačil. Třetí byl o další 4 setiny pomalejší Pérez, čtvrtý Leclerc a pátý Bottas.
George "Mr Saturday" Russell is currently setting the pace in Q2 TOP 5 (5 mins to go) RussellHamilton PerezLeclercBottas #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/9MVh5pBFVy
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Sympatický byl výkon obou jezdců stáje Haas, v tuto chvíli by se oba dostali do Q3 z 8. a 9. pozice. Rozjížděly se druhé pokusy a pořadí se vracelo do starých známých kolejí. Leclerca jsme společně s Mercedesy na trati neviděli, ale mohli jsme vidět rychlá kola Verstappena a Sainze, která je posunula na první dvě místa. I v Q2 se škrtalo, ale na netypickém místě. Pérez a Norris porušili traťové limity v 12. zatáčce, na to doplatil hlavně Norris, který se kvůli tomu nedostal do Q3. Společně s ním nepostoupili Ocon, Cunoda, Gasly a Zhou.
Q3Russell byl opět nejrychlejším v 1. části okruhu. Jeho kolo mu nakonec stačilo na čtvrtou pozici s půlvteřinovou ztrátou na Verstappena. Holanďanovo kolo bylo bezpochyby to nejrychlejší, dosahovalo hodnoty 1:19,073. Sainz na Verstappena ztrácel přes 3 desetiny a Pérez desetiny čtyři. Nedařilo se ale Leclercovi. Ten měl sice dobře rozjeté kolo, ale v šikaně před cílem udělal hodiny a kolo si tak nezapsal.
Leclerc spins off at the end of his first flying lap He's back in the pits and will get one more chance to nail a quick one #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/1rrEWQLo4W
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Leclerc byl prvním, kdo rozjel druhé pokusy v Q3. V prvním sektoru ztratil sice 2 setiny, ale v 2. sektoru dokázal najet přes 2 desetiny a nakonec jeho kolo dosahovalo hodnoty 1:18,750. Verstappen již odpovědět nedokázal, protože své kolo nedokončil. Třetí skončil s desetinovou ztrátou na Holanďana Sainz a čtvrtý byl Russell.
POLE for @Charles_Leclerc! 👏👏👏 #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/yerg6UaI8O
— Formula 1 (@F1) May 21, 2022Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.