Max Verstappen musel podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa loni více zabrat, protože neměl vždy to nejrychlejší auto. Letos se pro něj vše vyvíjí mnohem příznivěji, jeho největšímu soupeři z Ferrari však stoupající forma Red Bullu starosti nedělá.
Holandský pilot ovládl dvě poslední velké ceny, v Imole tomu předcházelo ještě vítězství ve sprintu. Daří se mu tak stahovat náskok Charlese Leclera a má dobře našlápnuto k tomu, aby se již ve Španělsku dostal znovu do vedení šampionátu F1 po loňské vydařené sezóně, v níž porazil Lewise Hamiltona.
Podle Wolffa to má letos podstatně jednodušší: "Minulý rok to Max Verstappen vypáčil s horším autem a stal se mistrem světa. Teď, když má nejrychlejší auto, tak je to pro něj vše snadnější. Nyní se to vyvíjí v jeho prospěch."
I když Red Bull nasadil již několik větších novinek, díky kterým svůj monopost odlehčil, zrychlil a zlepšil práci s pneumatikami, tak se lídr šampionátu Leclerc neobává o to, že by s ním Ferrari nedokázalo držet tempo.
"Neděláme si starosti. Samozřejmě, že se zlepšují. Myslím, že jsme to všichni čekali, že se budou zlepšovat. Mají silný tým, my si to uvědomujeme, takže to není žádné překvapení," popisuje Leclerc, jenž má na čele náskok 19 bodů.
"Zároveň věřím svému týmu a jsem si jistý, že přivezeme vylepšení, která nás dostanou zpět do čela. Pracujeme dobře a v posledních letech jsme pracovali velmi dobře na tom, abychom se dostali zpět na špici, proto doufám, že ta vylepšení nám pomohou s nimi opět bojovat," pokračuje pilot Ferrari.
Zatímco to s Red Bullem svádí na čele vyrovnané souboje, Mercedes stále řeší divoké poskakování svého letošního vozu ve snaze dotáhnout se na špici.
Filming Day = ✅ Straight on the ✈️ to Barcelona. 💪 pic.twitter.com/30tVz2MvVt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 18, 2022"Barcelona pro nás bude důležitá, protože v únoru jsme zde testovali s rychlým vozem. Teď tam chceme pokračovat. Pro nás může jít v tomto ohledu o malý milník. Musíme však být realisté: pořád jsme jen třetí za Ferrari a Red Bullem," dodává šéf Mercedesu, který se jim o víkendu pokusí pomocí dalších nových dílů přiblížit. Kvůli jejich prověrce se včera na jeden filmovací den zastavil v Paul Ricard.
Jenže soupeři na vavřínech neusínají: Ferrari veze novou podlahu pro omezení poskakování, nový difuzor, zadní křídlo pro vysoký přítlak, brzdové kanálky a zřejmě i trochu užší bočnice kvůli snížení odporu, Red Bull připravil novou lehčí podlahu (úspora 4 kg, cíl celkem 7 kg), chlazení, součástí pohonné jednotky či náboje kol. A zbrojí i další týmy - ve Španělsku s novinkami nastoupí téměř všichni.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.