Max Verstappen musel podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa loni více zabrat, protože neměl vždy to nejrychlejší auto. Letos se pro něj vše vyvíjí mnohem příznivěji, jeho největšímu soupeři z Ferrari však stoupající forma Red Bullu starosti nedělá.
Holandský pilot ovládl dvě poslední velké ceny, v Imole tomu předcházelo ještě vítězství ve sprintu. Daří se mu tak stahovat náskok Charlese Leclera a má dobře našlápnuto k tomu, aby se již ve Španělsku dostal znovu do vedení šampionátu F1 po loňské vydařené sezóně, v níž porazil Lewise Hamiltona.
Podle Wolffa to má letos podstatně jednodušší: "Minulý rok to Max Verstappen vypáčil s horším autem a stal se mistrem světa. Teď, když má nejrychlejší auto, tak je to pro něj vše snadnější. Nyní se to vyvíjí v jeho prospěch."
I když Red Bull nasadil již několik větších novinek, díky kterým svůj monopost odlehčil, zrychlil a zlepšil práci s pneumatikami, tak se lídr šampionátu Leclerc neobává o to, že by s ním Ferrari nedokázalo držet tempo.
"Neděláme si starosti. Samozřejmě, že se zlepšují. Myslím, že jsme to všichni čekali, že se budou zlepšovat. Mají silný tým, my si to uvědomujeme, takže to není žádné překvapení," popisuje Leclerc, jenž má na čele náskok 19 bodů.
"Zároveň věřím svému týmu a jsem si jistý, že přivezeme vylepšení, která nás dostanou zpět do čela. Pracujeme dobře a v posledních letech jsme pracovali velmi dobře na tom, abychom se dostali zpět na špici, proto doufám, že ta vylepšení nám pomohou s nimi opět bojovat," pokračuje pilot Ferrari.
Zatímco to s Red Bullem svádí na čele vyrovnané souboje, Mercedes stále řeší divoké poskakování svého letošního vozu ve snaze dotáhnout se na špici.
Filming Day = ✅ Straight on the ✈️ to Barcelona. 💪 pic.twitter.com/30tVz2MvVt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 18, 2022"Barcelona pro nás bude důležitá, protože v únoru jsme zde testovali s rychlým vozem. Teď tam chceme pokračovat. Pro nás může jít v tomto ohledu o malý milník. Musíme však být realisté: pořád jsme jen třetí za Ferrari a Red Bullem," dodává šéf Mercedesu, který se jim o víkendu pokusí pomocí dalších nových dílů přiblížit. Kvůli jejich prověrce se včera na jeden filmovací den zastavil v Paul Ricard.
Jenže soupeři na vavřínech neusínají: Ferrari veze novou podlahu pro omezení poskakování, nový difuzor, zadní křídlo pro vysoký přítlak, brzdové kanálky a zřejmě i trochu užší bočnice kvůli snížení odporu, Red Bull připravil novou lehčí podlahu (úspora 4 kg, cíl celkem 7 kg), chlazení, součástí pohonné jednotky či náboje kol. A zbrojí i další týmy - ve Španělsku s novinkami nastoupí téměř všichni.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.