Red Bull vstoupil do sezony s velmi konkurenceschopným vozem. RB18 je dnes pravděpodobně nejrychlejší v poli. Renomé mu však kazí spolehlivost.
Vždyť Max Verstappen musel v Bahrajnu a v Austrálii odstoupit. Nebýt těchto technických problémů, vedl by úřadující šampion s pohodlným náskokem klasifikaci jezdců. Problémy se spolehlivostí však mají rudí býci prakticky v každém závodním víkendu této sezony. Výjimkou v tomto směru nebyl ani poslední závod v Miami, kde Verstappen přišel prakticky o celý čas vyměřený pro páteční tréninky. Na konci dne se pak Holanďan opřel do svého týmu s tím, že nedostatky musí vyřešit.
Trochu oleje do ohně přilil také Maxův otec Jos, který řekl, že synovu frustraci plně chápe. „Max zažil v Miami těžký vstup do víkendu. Přišel prakticky o kompletní páteční tréninky. Vy přitom tenhle čas prostě potřebujete, abyste si mohli nastavit auto. Přesto v závodě opět podal velmi dobrý výkon. Chápu, že ho problémy štvou."
Klidnit napětí se snaží šéf týmu Christian Horner. Ten mimo jiné hlásí, že Red Bull nečekal, že bude po loňské vyčerpávající sezoně takto konkurenceschopný už od začátku prvního ročníku s novými pravidly. „Jsme na jedné lodi. Loňský rok byl dost náročný, nečekali jsme, že budeme letos takhle konkurenceschopní počínaje prvním závodem. Dynamika v týmu funguje dobře. My tlačíme dopředu Maxe a on tlačí zase nás. Letos jezdí neuvěřitelně."
O tomto víkendu zavítá Formule 1 do Barcelony. Tedy na místo, kde se během zimy testovalo. Diváci katalánský okruh příliš v lásce nemají. Naproti tomu pro inženýry jde o zlatou perlu. Doslova. Barcelona totiž díky své charakteristice dokáže odkrýt veškeré přednosti a stejně tak veškeré slabiny jednotlivých vozů. Říká se, že kdo udává tempo v Barceloně, bude silný i na kterémkoliv jiném okruhu.
Ferrari přiveze do tradiční destinace velký balík novinek. Podle italských médií půjde o nová křídla, brzdové kanálky, novou podlahu, respektive změny zaměřené na snížení váhy. Celkový přínos vylepšení by se prý měl pohybovat kolem čtyř desetin na kolo.
„Mezi oběma týmy je to dost těsné. Rozhodují detaily. Předpokládám, že stejné to bude i v Barceloně. Je skvělé vidět Maxe a Charlese bojovat takto tvrdě. Je mezi nimi dávka přirozeného respektu. Co se týká samotné Barcelony, je to pro všechny velká výzva. Víme, jak silné je Ferrari v zatáčkách. Myslíme si, že trať jim bude sedět. Každý si vybere to svoje. Nám sedělo pro změnu Miami, kde jsme získali velmi silný výsledek," dodává Christian Horner.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.