V letošní sezoně vstoupil v platnost vývojový rozpočtový strop, který by mohl zamíchat kartami. U Ferrari si myslí, že Red Bull už většinu povolených financí vyčerpal.
Italští novináři dokonce přišli s tvrzením, že rudí býci již utratili tři čtvrtiny z povoleného objemu peněz. To by znamenalo, že Red Bull v této sezoně moc dalších velkých vylepšení nenasadí. V podobném duchu se vyjádřil také šéf Ferrari Mattia Binotto, který pronesl, že rakouská stáj bude muset v určité fázi šampionátu přestat vyvíjet.
S tím ale nesouhlasí odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten tvrdí, že rakouská stáj utratila doposud podobné peníze, jak je tomu u dalších elitních týmů. „Neřekl bych, že jsme utratili víc než soupeři. My svá vylepšení plánujeme tak, abychom se díky nim dostali i na minimální povolenou hmotnost. Ještě na ní nejsme a podle všeho se na ni nedostaneme ani při dalším balíku novinek," tvrdí Marko.
Bývalý závodník si zároveň rýpnul do Ferrari a zejména Carlose Sainze. Rodák z Madridu už letos několikrát havaroval, přičemž podle Marka se tenhle aspekt do rozpočtového stropu stáje z Maranella projeví. „Sainz už rozbil několik aut. To podle mě není zrovna levné."
A jak vidí Marko další průběh letošní mistrovské bitvy? „S Ferrari jsme na stejné úrovni. Rozdíly jsou minimální. Rozhodne to, kdo ze svého balíku dokáže vyždímat nejvíc. Těšíme se na parádní souboj."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.