V letošní sezoně vstoupil v platnost vývojový rozpočtový strop, který by mohl zamíchat kartami. U Ferrari si myslí, že Red Bull už většinu povolených financí vyčerpal.
Italští novináři dokonce přišli s tvrzením, že rudí býci již utratili tři čtvrtiny z povoleného objemu peněz. To by znamenalo, že Red Bull v této sezoně moc dalších velkých vylepšení nenasadí. V podobném duchu se vyjádřil také šéf Ferrari Mattia Binotto, který pronesl, že rakouská stáj bude muset v určité fázi šampionátu přestat vyvíjet.
S tím ale nesouhlasí odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten tvrdí, že rakouská stáj utratila doposud podobné peníze, jak je tomu u dalších elitních týmů. „Neřekl bych, že jsme utratili víc než soupeři. My svá vylepšení plánujeme tak, abychom se díky nim dostali i na minimální povolenou hmotnost. Ještě na ní nejsme a podle všeho se na ni nedostaneme ani při dalším balíku novinek," tvrdí Marko.
Bývalý závodník si zároveň rýpnul do Ferrari a zejména Carlose Sainze. Rodák z Madridu už letos několikrát havaroval, přičemž podle Marka se tenhle aspekt do rozpočtového stropu stáje z Maranella projeví. „Sainz už rozbil několik aut. To podle mě není zrovna levné."
A jak vidí Marko další průběh letošní mistrovské bitvy? „S Ferrari jsme na stejné úrovni. Rozdíly jsou minimální. Rozhodne to, kdo ze svého balíku dokáže vyždímat nejvíc. Těšíme se na parádní souboj."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.