V letošní sezoně vstoupil v platnost vývojový rozpočtový strop, který by mohl zamíchat kartami. U Ferrari si myslí, že Red Bull už většinu povolených financí vyčerpal.
Italští novináři dokonce přišli s tvrzením, že rudí býci již utratili tři čtvrtiny z povoleného objemu peněz. To by znamenalo, že Red Bull v této sezoně moc dalších velkých vylepšení nenasadí. V podobném duchu se vyjádřil také šéf Ferrari Mattia Binotto, který pronesl, že rakouská stáj bude muset v určité fázi šampionátu přestat vyvíjet.
S tím ale nesouhlasí odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten tvrdí, že rakouská stáj utratila doposud podobné peníze, jak je tomu u dalších elitních týmů. „Neřekl bych, že jsme utratili víc než soupeři. My svá vylepšení plánujeme tak, abychom se díky nim dostali i na minimální povolenou hmotnost. Ještě na ní nejsme a podle všeho se na ni nedostaneme ani při dalším balíku novinek," tvrdí Marko.
Bývalý závodník si zároveň rýpnul do Ferrari a zejména Carlose Sainze. Rodák z Madridu už letos několikrát havaroval, přičemž podle Marka se tenhle aspekt do rozpočtového stropu stáje z Maranella projeví. „Sainz už rozbil několik aut. To podle mě není zrovna levné."
A jak vidí Marko další průběh letošní mistrovské bitvy? „S Ferrari jsme na stejné úrovni. Rozdíly jsou minimální. Rozhodne to, kdo ze svého balíku dokáže vyždímat nejvíc. Těšíme se na parádní souboj."
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.