Alpine má letos slušný vůz. Problémem pro francouzskou stáj však je spolehlivost. Na její nedostatečnou úroveň doplácí zejména Fernando Alonso.
Španěl má na svém letošním kontě prozatím jen 2 body. Naproti tomu Esteban Ocon jich posbíral už 24. Paradoxem je, že výkony Ocona jsou většinou méně viditelné, přesto Francouz boduje pravidelně. V případě Alonsa si vzpomeňme například na kvalifikaci v Austrálii, kde mohl dvojnásobný šampion atakovat první řadu na startu, leč zabránily mu v tom technické problémy.
„Je to frustrující. Fernando má na víc. Musíme to dát všechno dohromady, pak přijdou i výsledky. Tím jsem si jistý. Dobré je, že náš balík funguje na většině tratí. Na zbytku se dá pracovat," říká šéf týmu Otmar Szafnauer, který zároveň rozprostřel, kdy začne s Alonsem jednat o nové smlouvě. „Pobavíme se o tom po závodu v Silverstone," dodává.
Je všeobecně známo, že Fernando chce ve Formuli 1 pokračovat. Na druhou stranu do kádru Alpine patří velký talent Oscar Piastri, kterého chce mít francouzský tým příští rok na startovním roštu. Když k tomu připočteme, že Esteban Ocon má smlouvu i na příští rok, je jasné, mezi kým se budou Francouzi rozhodovat.
Teď každopádně zpět do současnosti. Pro další závod ve Španělsku má prý Alpine nachystány některé nové díly. Ty další přijdou v osmém, potažmo desátém závodě tohoto šampionátu. Tým se chce podle Szafnauera zaměřit na poskakování. Kvůli němu totiž musí dělat v nastavení řadu kompromisů, jak dodává šéf týmu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.