Alpine má letos slušný vůz. Problémem pro francouzskou stáj však je spolehlivost. Na její nedostatečnou úroveň doplácí zejména Fernando Alonso.
Španěl má na svém letošním kontě prozatím jen 2 body. Naproti tomu Esteban Ocon jich posbíral už 24. Paradoxem je, že výkony Ocona jsou většinou méně viditelné, přesto Francouz boduje pravidelně. V případě Alonsa si vzpomeňme například na kvalifikaci v Austrálii, kde mohl dvojnásobný šampion atakovat první řadu na startu, leč zabránily mu v tom technické problémy.
„Je to frustrující. Fernando má na víc. Musíme to dát všechno dohromady, pak přijdou i výsledky. Tím jsem si jistý. Dobré je, že náš balík funguje na většině tratí. Na zbytku se dá pracovat," říká šéf týmu Otmar Szafnauer, který zároveň rozprostřel, kdy začne s Alonsem jednat o nové smlouvě. „Pobavíme se o tom po závodu v Silverstone," dodává.
Je všeobecně známo, že Fernando chce ve Formuli 1 pokračovat. Na druhou stranu do kádru Alpine patří velký talent Oscar Piastri, kterého chce mít francouzský tým příští rok na startovním roštu. Když k tomu připočteme, že Esteban Ocon má smlouvu i na příští rok, je jasné, mezi kým se budou Francouzi rozhodovat.
Teď každopádně zpět do současnosti. Pro další závod ve Španělsku má prý Alpine nachystány některé nové díly. Ty další přijdou v osmém, potažmo desátém závodě tohoto šampionátu. Tým se chce podle Szafnauera zaměřit na poskakování. Kvůli němu totiž musí dělat v nastavení řadu kompromisů, jak dodává šéf týmu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.