Šéf McLarenu Zak Brown si velmi cení svého jezdce Landa Norrise, který podle něj patří k nejlepším v F1 vůbec. A odborný poradce Red Bullu Helmut Marko s ním překvapivě souhlasí - málokdo se totiž podle něj vyrovná úřadujícímu mistrovi světa Maxovi Verstappenovi.
Stáj z Wokingu sice do sezóny nevstoupila moc dobře, když kvůli problémům s chlazením brzd v předsezónních testech přišla o cenný čas na trati a v Bahrajnu byl její vůz druhý nejpomalejší, díky drobným zlepšením jde ale nahoru a naposledy v Imole se již díky Norrisovi dostala na pódium.
"Během zimy se zlepšil. Podle mě je stejně dobrý, jako kdokoliv jiný ve Formuli 1. Je neuvěřitelně rychlý. Ale v F1 je spousta rychlých jezdců. Lando na mě nejvíce působí tím, jak málo chyb dělá," pochvaluje si svůj mladý talent Brown.
"Jeho chyby jsou navíc drobné: limity tratě, zablokování kol při brzdění... nevidíte často, že by skončil s autem ve zdi, nevlezl se pod tlakem do zatáčky a udělal chybu. Myslím, že pokud jde o čistě přirozený talent, tak je se dokáže vyrovnat komukoliv v F1," pokračuje šéf McLarenu.
"Jediný jezdec, který má podle mě stejný talent jako Max a je ve stejné lize, je Lando Norris. Jenže momentálně nemá to nejlepší vybavení," uznává Helmut Marko, který na stejnou úroveň řadí ještě Charlese Leclerca z Ferrari. Tuto trojici si tedy cení více než například Georgea Russella či zkušeného Lewise Hamiltona z Mercedesu.
McLarenu Norrisovi nedávno prodloužil kontrakt až do konce sezóny 2025, nyní mu ovšem musí poskytnout auto, s kterým by dokázal pravidelně vítězit. Mladý britský pilot je na to připravený. "Myslím, že s tím, jak pokračujeme v pokrocích, tak je spokojený s tím, jak se jeho vítězství blíží," tvrdí Brown.
"Loni podle mě mohl vyhrát tři závody po sobě. V Monze na tom s Danielem [Ricciardem] byli stejně, v Rusku nebýt rozhodnutí ke konci závodu, tak by vyhrál. A ve Spa byl po celou dobu až do své nehody s náskokem nejrychlejším mužem kvalifikace. Snadno mohl vyhrát tři. Na vítězství je tedy určitě připravený, jen jej musíme dostat do pozice, z níž by mohl vyhrát," popisuje 50letý rodák z Los Angeles.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.