Mercedes míří do Spojených států s cílem dosáhnout na trati znatelného pokroku se svým monopostem W13, který po letos patří k největším zklamáním v poli poté, co jeho předchůdce získal konstruktérský titul.
Stříbrné šípy se letos propadly na třetí příčku, v posledních podnicích je ale předčí i McLaren. Jejich vůz se velmi trápí s poskakováním, podle pilotů je téměř neovladatelný. V Imole piloti Lewis Hamilton a George Russell dokonce vypadli již v prostřední části kvalifikace. Lewis ve velké ceně poté neobodoval, jeho mladší týmový kolega vyválčil alespoň čtvrté místo.
"Pro nás šlo v Imole o velmi náročný víkend. George odvedl skvělou práci, když dojel čtvrtý po startu z pozice, která nebyla moc slibná. Lewisovi jsme však neposkytli nástroje nebo pozici na dráze, která by odrážela jeho skutečnou rychlost," rekapituluje šéf týmu Toto Wolff.
Před závodem na novém okruhu na Floridě je optimistický, ve vývoji podle něj dosáhli pokrok: "Od té doby, co jsme se vrátili z Itálie, jsme se z víkendu hodně naučili. A naše učení pokračovalo paralelně s tím v aerodynamickém tunelu a při simulacích."
💬 "We have found several directions for improving the car, and we will be conducting experiments in Miami to correlate those simulations, and hopefully confirm the development path for the coming races."Toto's #MiamiGP preview is here! 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 3, 2022"Přišli jsme na několik směrů pro zlepšení auta. V Miami provedeme experimenty, abychom tyto simulace korelovali. Snad se nám podaří potvrdit vývojovou cestu pro příští závody," pokračuje šéf Mercedesu, který by ještě rád zabojoval o titul.
"Máme zajímavé nápady a koncepty, které zkoušíme a zkoumáme. V příštích několika závodech si musí najít cestu na auto, abychom se mohli rozhodnout. Neřekl bych, že existuje taková věc, jako špatný koncept. Je tam ale součást, která zkrátka s pravidly nefunguje? A která to je?" táže se řečnicky Wolff.
Mercedes do USA veze zcela novou podlahu a vybavenou o další aerodynamické prvky, které mají omezit poskakování vozu. Kromě spodní části se na voze W13 objeví také nové zadní křídlo.
"Oba piloti pracují před Miami na simulátoru a továrny jsou zaneprázdněny výrobou novinek pro příští závody. Říká se, že klidná moře nedělají dobré námořníky. Tento tým již mnoho let prokazuje svou nezlomnost a náročný vstup do této sezóny zažehl oheň ve všech jeho členech, všichni touží po nápravě," popisuje 50letý Rakušan.
"Miami je novou vzrušující výzvou a krokem zcela do neznáma. Trať vypadá náročně kvůli směsici pomalých a rychlých zatáček. Připraví skvělou ukázku sportu naší rostoucí fanouškovské základně v Americe. Máme tedy zaděláno na fantastický podnik a my se už nemůžeme dočkat toho, jak to dopadne," dodává šéf Mercedesu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.