Mercedes míří do Spojených států s cílem dosáhnout na trati znatelného pokroku se svým monopostem W13, který po letos patří k největším zklamáním v poli poté, co jeho předchůdce získal konstruktérský titul.
Stříbrné šípy se letos propadly na třetí příčku, v posledních podnicích je ale předčí i McLaren. Jejich vůz se velmi trápí s poskakováním, podle pilotů je téměř neovladatelný. V Imole piloti Lewis Hamilton a George Russell dokonce vypadli již v prostřední části kvalifikace. Lewis ve velké ceně poté neobodoval, jeho mladší týmový kolega vyválčil alespoň čtvrté místo.
"Pro nás šlo v Imole o velmi náročný víkend. George odvedl skvělou práci, když dojel čtvrtý po startu z pozice, která nebyla moc slibná. Lewisovi jsme však neposkytli nástroje nebo pozici na dráze, která by odrážela jeho skutečnou rychlost," rekapituluje šéf týmu Toto Wolff.
Před závodem na novém okruhu na Floridě je optimistický, ve vývoji podle něj dosáhli pokrok: "Od té doby, co jsme se vrátili z Itálie, jsme se z víkendu hodně naučili. A naše učení pokračovalo paralelně s tím v aerodynamickém tunelu a při simulacích."
💬 "We have found several directions for improving the car, and we will be conducting experiments in Miami to correlate those simulations, and hopefully confirm the development path for the coming races."Toto's #MiamiGP preview is here! 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 3, 2022"Přišli jsme na několik směrů pro zlepšení auta. V Miami provedeme experimenty, abychom tyto simulace korelovali. Snad se nám podaří potvrdit vývojovou cestu pro příští závody," pokračuje šéf Mercedesu, který by ještě rád zabojoval o titul.
"Máme zajímavé nápady a koncepty, které zkoušíme a zkoumáme. V příštích několika závodech si musí najít cestu na auto, abychom se mohli rozhodnout. Neřekl bych, že existuje taková věc, jako špatný koncept. Je tam ale součást, která zkrátka s pravidly nefunguje? A která to je?" táže se řečnicky Wolff.
Mercedes do USA veze zcela novou podlahu a vybavenou o další aerodynamické prvky, které mají omezit poskakování vozu. Kromě spodní části se na voze W13 objeví také nové zadní křídlo.
"Oba piloti pracují před Miami na simulátoru a továrny jsou zaneprázdněny výrobou novinek pro příští závody. Říká se, že klidná moře nedělají dobré námořníky. Tento tým již mnoho let prokazuje svou nezlomnost a náročný vstup do této sezóny zažehl oheň ve všech jeho členech, všichni touží po nápravě," popisuje 50letý Rakušan.
"Miami je novou vzrušující výzvou a krokem zcela do neznáma. Trať vypadá náročně kvůli směsici pomalých a rychlých zatáček. Připraví skvělou ukázku sportu naší rostoucí fanouškovské základně v Americe. Máme tedy zaděláno na fantastický podnik a my se už nemůžeme dočkat toho, jak to dopadne," dodává šéf Mercedesu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.