Mercedes míří do Spojených států s cílem dosáhnout na trati znatelného pokroku se svým monopostem W13, který po letos patří k největším zklamáním v poli poté, co jeho předchůdce získal konstruktérský titul.
Stříbrné šípy se letos propadly na třetí příčku, v posledních podnicích je ale předčí i McLaren. Jejich vůz se velmi trápí s poskakováním, podle pilotů je téměř neovladatelný. V Imole piloti Lewis Hamilton a George Russell dokonce vypadli již v prostřední části kvalifikace. Lewis ve velké ceně poté neobodoval, jeho mladší týmový kolega vyválčil alespoň čtvrté místo.
"Pro nás šlo v Imole o velmi náročný víkend. George odvedl skvělou práci, když dojel čtvrtý po startu z pozice, která nebyla moc slibná. Lewisovi jsme však neposkytli nástroje nebo pozici na dráze, která by odrážela jeho skutečnou rychlost," rekapituluje šéf týmu Toto Wolff.
Před závodem na novém okruhu na Floridě je optimistický, ve vývoji podle něj dosáhli pokrok: "Od té doby, co jsme se vrátili z Itálie, jsme se z víkendu hodně naučili. A naše učení pokračovalo paralelně s tím v aerodynamickém tunelu a při simulacích."
💬 "We have found several directions for improving the car, and we will be conducting experiments in Miami to correlate those simulations, and hopefully confirm the development path for the coming races."Toto's #MiamiGP preview is here! 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 3, 2022"Přišli jsme na několik směrů pro zlepšení auta. V Miami provedeme experimenty, abychom tyto simulace korelovali. Snad se nám podaří potvrdit vývojovou cestu pro příští závody," pokračuje šéf Mercedesu, který by ještě rád zabojoval o titul.
"Máme zajímavé nápady a koncepty, které zkoušíme a zkoumáme. V příštích několika závodech si musí najít cestu na auto, abychom se mohli rozhodnout. Neřekl bych, že existuje taková věc, jako špatný koncept. Je tam ale součást, která zkrátka s pravidly nefunguje? A která to je?" táže se řečnicky Wolff.
Mercedes do USA veze zcela novou podlahu a vybavenou o další aerodynamické prvky, které mají omezit poskakování vozu. Kromě spodní části se na voze W13 objeví také nové zadní křídlo.
"Oba piloti pracují před Miami na simulátoru a továrny jsou zaneprázdněny výrobou novinek pro příští závody. Říká se, že klidná moře nedělají dobré námořníky. Tento tým již mnoho let prokazuje svou nezlomnost a náročný vstup do této sezóny zažehl oheň ve všech jeho členech, všichni touží po nápravě," popisuje 50letý Rakušan.
"Miami je novou vzrušující výzvou a krokem zcela do neznáma. Trať vypadá náročně kvůli směsici pomalých a rychlých zatáček. Připraví skvělou ukázku sportu naší rostoucí fanouškovské základně v Americe. Máme tedy zaděláno na fantastický podnik a my se už nemůžeme dočkat toho, jak to dopadne," dodává šéf Mercedesu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.