Vzpomínáte si na první závod sezony v Bahrajnu? McLaren v něm propadl, ale zdá se, že tým postupně nachází tu správnou cestu.
Předsezónní testy vypadaly pro anglickou stáj slibně. Mnozí dokonce prorokovali, že by McLaren mohl bojovat v jedné skupince s Red Bullem a Ferrari. Omyl. Družina Andrease Seidla zažila během prvního závodu sezony pořádný šok. Poslední dvě Velké ceny v Austrálii a na Imole však ukazují, že tradiční stáj začíná svému letošnímu stroji rozumět.
Jasně, pokud by Charles Leclerc nechyboval a stejně tak pokud by Sainze nevyřadil ze závodu Ricciardo, Lando Norris by na pódium nedosáhl. I tak je ale třetí příčka pro oranžový tým povzbuzením do další práce. „Tohle byla první skutečná zkouška všeho, co jsme za poslední tři roky vybudovali. Během těch tří let byly věci neustále optimistické. Tým rostl. Teď jsme prošli zátěžovým testem, přičemž jsem velmi spokojený, jak v něm tým obstál. Dali jsme hlavy dolů a společně makali," pochvaluje si šéf týmu Andreas Seidl.
Boss McLarnu očekává těsné bitvy ve středu pole. „Mezi námi, Alpine nebo Alfou a Haasem je to velmi těsné. Rozhodují detaily. Proto nemůžeme polevit." V McLarenu si zároveň pochvalují, že jejich vůz funguje na naprosto odlišných tratích a za naprosto odlišných podmínek, což prý potvrdily poslední dva závody.
Na boj s nejlepšími to ale zatím ještě není. K dosažení tohoto cíle má McLarenu pomoci rozsáhlý vývojový plán, který bude stáj realizovat během následujících týdnů a měsíců. „Naším cílem je neustále vyvíjet. V následujícím období nasadíme na vůz celou řadu novinek, jejichž cílem bude dostat z vozu vyšší výkon," uzavírá Andreas Seidl.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.