Vzpomínáte si na první závod sezony v Bahrajnu? McLaren v něm propadl, ale zdá se, že tým postupně nachází tu správnou cestu.
Předsezónní testy vypadaly pro anglickou stáj slibně. Mnozí dokonce prorokovali, že by McLaren mohl bojovat v jedné skupince s Red Bullem a Ferrari. Omyl. Družina Andrease Seidla zažila během prvního závodu sezony pořádný šok. Poslední dvě Velké ceny v Austrálii a na Imole však ukazují, že tradiční stáj začíná svému letošnímu stroji rozumět.
Jasně, pokud by Charles Leclerc nechyboval a stejně tak pokud by Sainze nevyřadil ze závodu Ricciardo, Lando Norris by na pódium nedosáhl. I tak je ale třetí příčka pro oranžový tým povzbuzením do další práce. „Tohle byla první skutečná zkouška všeho, co jsme za poslední tři roky vybudovali. Během těch tří let byly věci neustále optimistické. Tým rostl. Teď jsme prošli zátěžovým testem, přičemž jsem velmi spokojený, jak v něm tým obstál. Dali jsme hlavy dolů a společně makali," pochvaluje si šéf týmu Andreas Seidl.
Boss McLarnu očekává těsné bitvy ve středu pole. „Mezi námi, Alpine nebo Alfou a Haasem je to velmi těsné. Rozhodují detaily. Proto nemůžeme polevit." V McLarenu si zároveň pochvalují, že jejich vůz funguje na naprosto odlišných tratích a za naprosto odlišných podmínek, což prý potvrdily poslední dva závody.
Na boj s nejlepšími to ale zatím ještě není. K dosažení tohoto cíle má McLarenu pomoci rozsáhlý vývojový plán, který bude stáj realizovat během následujících týdnů a měsíců. „Naším cílem je neustále vyvíjet. V následujícím období nasadíme na vůz celou řadu novinek, jejichž cílem bude dostat z vozu vyšší výkon," uzavírá Andreas Seidl.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.