Zatímco soupeři již představili na svých vozech větší novinky, Ferrari stálé váhá. Proč se na rudém monopostu F1-75 neobjeví žádná modifikace ani tento víkend na nové trati ve Spojených státech?
Zatímco hlavní rivalové již představily nejen lehčí díly, nové křídla, ale také nové bočnice či podlahy, u stáje z Maranella stále ticho. V Melbourne v si tréninku na voze Charlese Leclerca sice vyzkoušela nový difuzor, ale do závodu se žádná novinka dosud nedostala, pokud nepočítáme zadní křídlo pro nižší přítlak v Džiddě.
Stáj z Maranella původně zvažovala vylepšení svého auta v Imole, kvůli upravenému formátu víkendu čítajícímu sprinterský závod a pouze jeden trénink před kvalifikací své rozhodnutí nakonec přehodnotila. Novou podlahu nakonec nepředstaví ani v Miami, místo toho jen dojde na úpravu křídel pro specifickou konfiguraci městského okruhu.
Ferrari sice již na počátku tvrdilo, že se bude snažit nejprve poznat nové auto a lépe jej vyladit, ale tak dlouhé seznamování se jsme nečekali. Šéf týmu Mattia Binotto potvrzuje: "To hlavní v Miami mít nebudeme, přesto se na voze několik nových dílů objeví."
"Miami je vysokorychlostní okruh ve srovnání s těmi, na kterých jsme doposud závodili. Pokud tedy jde o přítlak, určitě pojedeme s něčím jiným," pokračuje před přesunem do USA, kde na piloty čeká trať s 19 zatáčkami a 2 dlouhými rovinkami.
Scuderia se navíc dosud nevypořádala s neduhem svého monopostu v důsledku přísavného efektu, který nutí její piloty brzdit dříve než některé soupeře: "Stále pracujeme na poskakování, které je docela viditelné. Je rozhodně větší než u Red Bullu. A s tím je také spojena výkonnost, kterou můžeme získat," komentuje Binotto.
"Na to se před Miami budeme soustředit zejména. Hlavní vylepšení přijdou brzy poté," oznamuje šéf Ferrari, jehož konzervativnější přístup v nasazování novinek se mu zatím vyplácí - po úvodních čtyřech podnicích vede šampionát s náskokem 11 bodů před Red Bullem a v jednotlivcích má jejich Leclerc 27 bodů k dobru před svým pronásledovatelem Maxem Verstappenem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.