Zatímco soupeři již představili na svých vozech větší novinky, Ferrari stálé váhá. Proč se na rudém monopostu F1-75 neobjeví žádná modifikace ani tento víkend na nové trati ve Spojených státech?
Zatímco hlavní rivalové již představily nejen lehčí díly, nové křídla, ale také nové bočnice či podlahy, u stáje z Maranella stále ticho. V Melbourne v si tréninku na voze Charlese Leclerca sice vyzkoušela nový difuzor, ale do závodu se žádná novinka dosud nedostala, pokud nepočítáme zadní křídlo pro nižší přítlak v Džiddě.
Stáj z Maranella původně zvažovala vylepšení svého auta v Imole, kvůli upravenému formátu víkendu čítajícímu sprinterský závod a pouze jeden trénink před kvalifikací své rozhodnutí nakonec přehodnotila. Novou podlahu nakonec nepředstaví ani v Miami, místo toho jen dojde na úpravu křídel pro specifickou konfiguraci městského okruhu.
Ferrari sice již na počátku tvrdilo, že se bude snažit nejprve poznat nové auto a lépe jej vyladit, ale tak dlouhé seznamování se jsme nečekali. Šéf týmu Mattia Binotto potvrzuje: "To hlavní v Miami mít nebudeme, přesto se na voze několik nových dílů objeví."
"Miami je vysokorychlostní okruh ve srovnání s těmi, na kterých jsme doposud závodili. Pokud tedy jde o přítlak, určitě pojedeme s něčím jiným," pokračuje před přesunem do USA, kde na piloty čeká trať s 19 zatáčkami a 2 dlouhými rovinkami.
Scuderia se navíc dosud nevypořádala s neduhem svého monopostu v důsledku přísavného efektu, který nutí její piloty brzdit dříve než některé soupeře: "Stále pracujeme na poskakování, které je docela viditelné. Je rozhodně větší než u Red Bullu. A s tím je také spojena výkonnost, kterou můžeme získat," komentuje Binotto.
"Na to se před Miami budeme soustředit zejména. Hlavní vylepšení přijdou brzy poté," oznamuje šéf Ferrari, jehož konzervativnější přístup v nasazování novinek se mu zatím vyplácí - po úvodních čtyřech podnicích vede šampionát s náskokem 11 bodů před Red Bullem a v jednotlivcích má jejich Leclerc 27 bodů k dobru před svým pronásledovatelem Maxem Verstappenem.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.