Binotto vysvětluje, proč Ferrari nenasadí žádné větší vylepšení ani v Miami

Charles Leclerc v Imole
Charles Leclerc v Imole, foto: Aston Martin
Petr Hlawiczka 3. května 2022 6:30
Sdílej:

Zatímco soupeři již představili na svých vozech větší novinky, Ferrari stálé váhá. Proč se na rudém monopostu F1-75 neobjeví žádná modifikace ani tento víkend na nové trati ve Spojených státech?

Zatímco hlavní rivalové již představily nejen lehčí díly, nové křídla, ale také nové bočnice či podlahy, u stáje z Maranella stále ticho. V Melbourne v si tréninku na voze Charlese Leclerca sice vyzkoušela nový difuzor, ale do závodu se žádná novinka dosud nedostala, pokud nepočítáme zadní křídlo pro nižší přítlak v Džiddě.

Stáj z Maranella původně zvažovala vylepšení svého auta v Imole, kvůli upravenému formátu víkendu čítajícímu sprinterský závod a pouze jeden trénink před kvalifikací své rozhodnutí nakonec přehodnotila. Novou podlahu nakonec nepředstaví ani v Miami, místo toho jen dojde na úpravu křídel pro specifickou konfiguraci městského okruhu.

Ferrari sice již na počátku tvrdilo, že se bude snažit nejprve poznat nové auto a lépe jej vyladit, ale tak dlouhé seznamování se jsme nečekali. Šéf týmu Mattia Binotto potvrzuje: "To hlavní v Miami mít nebudeme, přesto se na voze několik nových dílů objeví."

"Miami je vysokorychlostní okruh ve srovnání s těmi, na kterých jsme doposud závodili. Pokud tedy jde o přítlak, určitě pojedeme s něčím jiným," pokračuje před přesunem do USA, kde na piloty čeká trať s 19 zatáčkami a 2 dlouhými rovinkami.

Scuderia se navíc dosud nevypořádala s neduhem svého monopostu v důsledku přísavného efektu, který nutí její piloty brzdit dříve než některé soupeře: "Stále pracujeme na poskakování, které je docela viditelné. Je rozhodně větší než u Red Bullu. A s tím je také spojena výkonnost, kterou můžeme získat," komentuje Binotto.

"Na to se před Miami budeme soustředit zejména. Hlavní vylepšení přijdou brzy poté," oznamuje šéf Ferrari, jehož konzervativnější přístup v nasazování novinek se mu zatím vyplácí - po úvodních čtyřech podnicích vede šampionát s náskokem 11 bodů před Red Bullem a v jednotlivcích má jejich Leclerc 27 bodů k dobru před svým pronásledovatelem Maxem Verstappenem.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.