Od řady pilotů zaznívají vůči novým pravidlům, která vstoupila do šampionátu Formule 1 letos pozitivní reference. Fernando Alonso ale tak nadšený není.
Ten příběh známe všichni. Nová aerodynamika a nové osmnáctipalcové pneumatiky měly zlepšit závodění. Zejména pak jízdu v závěsu tak, aby bylo více příležitostí pro předjíždění. Většina startovního pole se shoduje, že přepracované regule svůj účel splnily. Dvojnásobný šampion Fernando Alonso nicméně optimismus krotí.
„Možná jsem trochu pesimističtější než většina ostatních, ale... Je sice pravdou, že následování vozů je snazší, jízda v závěsu je celkem v pohodě. Ovšem o pneumatikách se tohle říct nedá. Když jedete dlouho za jiným monopostem, stále se hodně opotřebovávají. V tomhle pokrok příliš nevyšel."
Alonsovi se nelíbí ani současné rozložení sil. Ne snad proto, že Alpine nebojuje o titul, někdejší pilot Ferrari McLarenu či Renaultu má problém s přílišnou předvídatelností. Právě to byl další úkol nových pravidel. Tedy zajistit, aby o vítězství v závodech bojovalo více týmů. Nezdařilo se.
„Nová pravidla měla umožnit bojovat o vítězství více týmům, ale výsledky kvalifikace jsou pořád celkem jasné a ukazují předvídatelné rozložení sil," má jasno Alonso.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.