Od řady pilotů zaznívají vůči novým pravidlům, která vstoupila do šampionátu Formule 1 letos pozitivní reference. Fernando Alonso ale tak nadšený není.
Ten příběh známe všichni. Nová aerodynamika a nové osmnáctipalcové pneumatiky měly zlepšit závodění. Zejména pak jízdu v závěsu tak, aby bylo více příležitostí pro předjíždění. Většina startovního pole se shoduje, že přepracované regule svůj účel splnily. Dvojnásobný šampion Fernando Alonso nicméně optimismus krotí.
„Možná jsem trochu pesimističtější než většina ostatních, ale... Je sice pravdou, že následování vozů je snazší, jízda v závěsu je celkem v pohodě. Ovšem o pneumatikách se tohle říct nedá. Když jedete dlouho za jiným monopostem, stále se hodně opotřebovávají. V tomhle pokrok příliš nevyšel."
Alonsovi se nelíbí ani současné rozložení sil. Ne snad proto, že Alpine nebojuje o titul, někdejší pilot Ferrari McLarenu či Renaultu má problém s přílišnou předvídatelností. Právě to byl další úkol nových pravidel. Tedy zajistit, aby o vítězství v závodech bojovalo více týmů. Nezdařilo se.
„Nová pravidla měla umožnit bojovat o vítězství více týmům, ale výsledky kvalifikace jsou pořád celkem jasné a ukazují předvídatelné rozložení sil," má jasno Alonso.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.