Od řady pilotů zaznívají vůči novým pravidlům, která vstoupila do šampionátu Formule 1 letos pozitivní reference. Fernando Alonso ale tak nadšený není.
Ten příběh známe všichni. Nová aerodynamika a nové osmnáctipalcové pneumatiky měly zlepšit závodění. Zejména pak jízdu v závěsu tak, aby bylo více příležitostí pro předjíždění. Většina startovního pole se shoduje, že přepracované regule svůj účel splnily. Dvojnásobný šampion Fernando Alonso nicméně optimismus krotí.
„Možná jsem trochu pesimističtější než většina ostatních, ale... Je sice pravdou, že následování vozů je snazší, jízda v závěsu je celkem v pohodě. Ovšem o pneumatikách se tohle říct nedá. Když jedete dlouho za jiným monopostem, stále se hodně opotřebovávají. V tomhle pokrok příliš nevyšel."
Alonsovi se nelíbí ani současné rozložení sil. Ne snad proto, že Alpine nebojuje o titul, někdejší pilot Ferrari McLarenu či Renaultu má problém s přílišnou předvídatelností. Právě to byl další úkol nových pravidel. Tedy zajistit, aby o vítězství v závodech bojovalo více týmů. Nezdařilo se.
„Nová pravidla měla umožnit bojovat o vítězství více týmům, ale výsledky kvalifikace jsou pořád celkem jasné a ukazují předvídatelné rozložení sil," má jasno Alonso.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.