Na Imole to Ferrari nevyšlo. Red Bull byl v chladných podmínkách rychlejší, což rozvířilo debaty o tom, jestli Scuderia zvládne udržet tempo vývoje.
„V Miami budeme mít několik nových dílů," nechal se slyšet šéf Ferrari Mattia Binotto. Zkušený inženýr doufá, že italský tým přiveze do Miami efektivní konfiguraci svého vozu. Půjde totiž o vysokorychlostní trať s potřebou nízkého přítlaku.
„Budeme závodit s něčím novým. Snad přijdeme s efektivním balíčkem. Letos jsme s takovou konfigurací ještě nezávodili," uvědomuje si Binotto. Ferrari nyní pracuje na několika pro něj zásadních oblastech. Jednou z nich je poskakování. „Pracujeme na tom. Viděli jsme, že poskakováním trpíme více než Red Bull. Vidíme v téhle oblasti potenciál pro zlepšení," hlásí Švýcar.
Dalším aspektem, kde má Red Bull navrch je maximální rychlost. Bylo to dobře patrné v Saúdské Arábii a stejně tak i v Bahrajnu. Boss Ferrari si ale myslí, že klíčem není samotný výkon motoru, nýbrž nastavení přítlačných křídel. „Křídla můžeme vylepšit. Pro několik nadcházejících závodů připravíme různé verze křídel. Roli bude hrát charakteristika konkrétního okruhu."
V Miami se letos pojede vůbec poprvé a Ferrari má co napravovat. Po zpackaném víkendu v Imole bude chtít tým z Maranella zastavit ofenzivu Red Bullu. Binotto si každopádně uvědomuje, že nepůjde o nic snadného. „Je to nová trať, bude to výzva pro všechny. Těším se na to. Je jasné, že Red Bull bude velmi silný."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.