Na Imole to Ferrari nevyšlo. Red Bull byl v chladných podmínkách rychlejší, což rozvířilo debaty o tom, jestli Scuderia zvládne udržet tempo vývoje.
„V Miami budeme mít několik nových dílů," nechal se slyšet šéf Ferrari Mattia Binotto. Zkušený inženýr doufá, že italský tým přiveze do Miami efektivní konfiguraci svého vozu. Půjde totiž o vysokorychlostní trať s potřebou nízkého přítlaku.
„Budeme závodit s něčím novým. Snad přijdeme s efektivním balíčkem. Letos jsme s takovou konfigurací ještě nezávodili," uvědomuje si Binotto. Ferrari nyní pracuje na několika pro něj zásadních oblastech. Jednou z nich je poskakování. „Pracujeme na tom. Viděli jsme, že poskakováním trpíme více než Red Bull. Vidíme v téhle oblasti potenciál pro zlepšení," hlásí Švýcar.
Dalším aspektem, kde má Red Bull navrch je maximální rychlost. Bylo to dobře patrné v Saúdské Arábii a stejně tak i v Bahrajnu. Boss Ferrari si ale myslí, že klíčem není samotný výkon motoru, nýbrž nastavení přítlačných křídel. „Křídla můžeme vylepšit. Pro několik nadcházejících závodů připravíme různé verze křídel. Roli bude hrát charakteristika konkrétního okruhu."
V Miami se letos pojede vůbec poprvé a Ferrari má co napravovat. Po zpackaném víkendu v Imole bude chtít tým z Maranella zastavit ofenzivu Red Bullu. Binotto si každopádně uvědomuje, že nepůjde o nic snadného. „Je to nová trať, bude to výzva pro všechny. Těším se na to. Je jasné, že Red Bull bude velmi silný."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.