První kvalifikační sprint této sezony dokázal vyhrát Max Verstappen. Ten byl od začátku druhý, ale v předposledním kole dokázal předjet Leclerca, který měl již opotřebované pneumatiky. Sprint se povedl Pérezovi i Sainzovi, ti zítra odstartují vedle sebe z 2. řady.
Do prvního kvalifikačního sprintu roku 2022 vyrazila většina jezdců na nejměkčích, červeně označených pneumatikách. Jen trio jezdců Magnussen, Schumacher a Latifi vystartovali na žlutě označených. Už při startu zahřívacího kola zatrnulo všem u stáje Alpine, protože Alonsovi nešlo zařadit rychlost, ale svůj monopost nakonec rozchodil a mohl se začít připravovat na 21 závodních kol v Imole.
Start se povedl Leclercovi, který se ještě před první zatáčkou dostal před Verstappena. Pérezovi se povedlo dostat ze 7. místa na 5. pozici. To už ale byl na trati safety car, protože v 9. zatáčce došlo ke kolizi mezi Zhouem a Gaslym. Zhou musel ze sprintu kvůli poškození odstoupit a Gasly si musel zajet ke svým mechanikům pro novou sadu pneumatik, protože dostal důsledkem kolize defekt pravé přední pneumatiky.
LAP 1/21Guanyu Zhou is OUT of the raceHe makes contact with Pierre Gasly #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/LrHJNnAV0w
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Po restartu se na pořadí nic neměnilo. Do problémů se dostal jen Alonso, když se mu rozhodil jeho Alpine na výjezdu ze 3. zatáčky, ale pozici ho to nestálo. V 8. kole dokázal Leclerc ujet Verstappenovi na rozdíl větší než jednu vteřinu. Ale třetí Norris, kterého dotahoval po předjetí Magnussena Pérez, už ztrácel přes 6 vteřin. V 11. kole se povedlo Pérezovi předjet i Norrise, což mu přineslo 3. místo.
LAP 13/21Checo makes a brilliant move past Norris for P3 in a replay shown from Lap 11! 🚀That's a @redbullracing 2-3 finish as it stands 👀#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/g3wcrsuFSh
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Mezitím se bojovalo i mezi Sainzem, Ricciardem a Magnussenem, ale zde Magnussen doplatil na volbu svých pneumatik a na brzký safety car, tudíž ho oba borci dokázali předjet a propadl se na 7. pozici. V 16. kole dostal Fernado Alonso varování za vlnění na rovinách, ředitelství zareagovalo černobílou vlajkou. Kolo na to se povedlo Verstappenovi přiblížit k Leclercovi na pouhé 4 desetiny. Holanďanovi hrálo do karet hlavně opotřebení pneumatik Charlese Leclerca.
LAP 17/21 Verstappen is catching Leclerc! 😅He's now under a second behind the Ferrari 🤯#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/QtPq7uKKgo
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Při nájezdu do 20. okruhu byl Verstappen už hodně blízko a před zatáčkou Tamburello se mu povedlo dostat na první místo.
LAP 20/21VERSTAPPEN GOES ROUND THE OUTSIDE AND TAKES THE LEAD!!!! 🤯#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/KRL1IKs3X2
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022To odsunulo Leclerca na druhé místo, třetí skončil Pérez, který si zapsal i nejrychlejší kolo. Čtvrtý skončil Sainz, ten se dokázal v posledních kolech dostat před Norrise, vedle něj zítra odstartuje jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.