První kvalifikační sprint této sezony dokázal vyhrát Max Verstappen. Ten byl od začátku druhý, ale v předposledním kole dokázal předjet Leclerca, který měl již opotřebované pneumatiky. Sprint se povedl Pérezovi i Sainzovi, ti zítra odstartují vedle sebe z 2. řady.
Do prvního kvalifikačního sprintu roku 2022 vyrazila většina jezdců na nejměkčích, červeně označených pneumatikách. Jen trio jezdců Magnussen, Schumacher a Latifi vystartovali na žlutě označených. Už při startu zahřívacího kola zatrnulo všem u stáje Alpine, protože Alonsovi nešlo zařadit rychlost, ale svůj monopost nakonec rozchodil a mohl se začít připravovat na 21 závodních kol v Imole.
Start se povedl Leclercovi, který se ještě před první zatáčkou dostal před Verstappena. Pérezovi se povedlo dostat ze 7. místa na 5. pozici. To už ale byl na trati safety car, protože v 9. zatáčce došlo ke kolizi mezi Zhouem a Gaslym. Zhou musel ze sprintu kvůli poškození odstoupit a Gasly si musel zajet ke svým mechanikům pro novou sadu pneumatik, protože dostal důsledkem kolize defekt pravé přední pneumatiky.
LAP 1/21Guanyu Zhou is OUT of the raceHe makes contact with Pierre Gasly #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/LrHJNnAV0w
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Po restartu se na pořadí nic neměnilo. Do problémů se dostal jen Alonso, když se mu rozhodil jeho Alpine na výjezdu ze 3. zatáčky, ale pozici ho to nestálo. V 8. kole dokázal Leclerc ujet Verstappenovi na rozdíl větší než jednu vteřinu. Ale třetí Norris, kterého dotahoval po předjetí Magnussena Pérez, už ztrácel přes 6 vteřin. V 11. kole se povedlo Pérezovi předjet i Norrise, což mu přineslo 3. místo.
LAP 13/21Checo makes a brilliant move past Norris for P3 in a replay shown from Lap 11! 🚀That's a @redbullracing 2-3 finish as it stands 👀#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/g3wcrsuFSh
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Mezitím se bojovalo i mezi Sainzem, Ricciardem a Magnussenem, ale zde Magnussen doplatil na volbu svých pneumatik a na brzký safety car, tudíž ho oba borci dokázali předjet a propadl se na 7. pozici. V 16. kole dostal Fernado Alonso varování za vlnění na rovinách, ředitelství zareagovalo černobílou vlajkou. Kolo na to se povedlo Verstappenovi přiblížit k Leclercovi na pouhé 4 desetiny. Holanďanovi hrálo do karet hlavně opotřebení pneumatik Charlese Leclerca.
LAP 17/21 Verstappen is catching Leclerc! 😅He's now under a second behind the Ferrari 🤯#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/QtPq7uKKgo
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022Při nájezdu do 20. okruhu byl Verstappen už hodně blízko a před zatáčkou Tamburello se mu povedlo dostat na první místo.
LAP 20/21VERSTAPPEN GOES ROUND THE OUTSIDE AND TAKES THE LEAD!!!! 🤯#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/KRL1IKs3X2
— Formula 1 (@F1) April 23, 2022To odsunulo Leclerca na druhé místo, třetí skončil Pérez, který si zapsal i nejrychlejší kolo. Čtvrtý skončil Sainz, ten se dokázal v posledních kolech dostat před Norrise, vedle něj zítra odstartuje jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.