Dnešní mokrou kvalifikaci, která rozhodla o pořadí při zítřejším sprintu, vyhrál Max Verstappen. Druhý byl Leclerc a třetí Norris, který v závěru havaroval, ale nebyl sám, protože krom něj havaroval i Carlos Sainz. Neobvyklý byl ale počet vyvěšených červených vlajek, ty vlály v Imole při dnešní kvalifikaci celkem pětkrát.
Hned po začátku kvalifikace v Imole jsme mohli vidět všechny jezdce. Většina odjela své první kolo na zeleně označené směsi, tedy na přechodných pneumatikách. Na měkké směsi jsme mohli ze začátku vidět jen pár jezdců, ale ubývajícím časem počet narůstal. Po pěti minutách byl na čele Lance Stroll, ten měl nejměkčí směs nazutou hned od začátku. Jeho kolo nabývalo hodnoty 1:23,419. Trať začala usychat a vydal se na ni i Alexander Albon. Právě jemu začaly při out lapu hořet pravé zadní brzdy, což mělo za následek vyvěšení červených vlajek. Albon ale dokázal svůj vůz dovézt do stáje Williamsu.
🚩 RED FLAG 🚩Debris scatters across the track as Alex Albon's rear brakes overheat. He's limped back to the pits and the fire is out. #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/WujhKc6pp9
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu se trať opět zaplnila monoposty. Ta byla čím dál více suchá, takže jsme na vozech opět viděli nejměkčí směs pneumatik. Tyto podmínky sedly nejvíce jezdcům Ferrari. Každým kolem se tempo zrychlovalo a na prvních dvou místech se střídali jezdci stáje z Maranella, přičemž nejrychlejší čas si připsal nakonec Leclerc. Kartami zamíchal i Verstappen, ten skončil druhý se ztrátou půl vteřiny na Monačana. Hezký výsledek ale zajel Guanyu Zhou, ten se umístil na 4. pozici za Sainzem. Do druhé části se ale nedostali jezdci stáje AlphaTauri společně s Latifim, Oconem a Albonem.
Q2Na začátek jsme mohli vidět opět úplně všechny na trati. Tentokrát to ale bylo díky dešťovému mraku, který se nebezpečně blížil k okruhu. Inženýři své jezdce nepřetržitě informovali o aktuální meteorologické situaci, která nahrávala hlavně Sainzovi vylepšit své dosavadní kolo, to mu zatím stačilo na 2. pozici. Ten ale v poslední zatáčce okruhu nešťastně havaroval a v Imole byly vyvěšeny opět červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz goes into the barriers and is out of qualifying Carlos is out of the car and appears to be ok 👍#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/UOcKHT5NvI
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Během přerušení se rozpršelo a po restartu už tedy nemělo cenu vyjíždět na trať, protože již nebylo možné vylepšení časů. Ale i přes to si někteří postupující vyjeli na mokrou trať vyzkoušet svůj vůz a připravit se do Q3. Ve třetí části se už ale neukázali Russell, Schumacher, Hamilton, Zhou a Stroll.
Q3I ve třetí části převažovaly mokré podmínky. Jezdci se už připravovali na rychlé kolo, ale na okruhu byly vyvěšeny už potřetí červené vlajky. Tentokrát se dostal do problémů Kevin Magnussen po výjezdu z 11. zatáčky, ale mohl pokračovat. Tento incident se obešel beze škod a mohlo se hned závodit.
And it's another Red Flag 🚩Magnussen has gone off #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/cZ5r2kuygG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu měl k dobrému kvalifikačnímu kolu našlápnuto Fernando Alonso, ale také chyboval mezi 11. a 12. zatáčkou. Nejrychlejší kolo patřilo zatím Verstappenovi, to nabývalo hodnoty 1:27,999. Druhý Leclerc ztrácel přes 7 desetin, ale to byly vyvěšeny již počtvrté červené vlajky. Tentokrát kvůli odstavenému monopostu Valtteriho Bottase.
🚩 RED FLAG (again!) 🚩This time it's Bottas who has slithered off track #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/W76s89hbCi
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Restart kvalifikace moc dlouho netrval, protože Lando Norris byl dalším, kdo havaroval v Acque Minerali. Byly vyvěšeny již popáté červené vlajky, ale kvalifikace již restartována nebyla. Takže v dnešní mokré kvalifikaci zvítězil Verstappen před Leclercem a Norrisem.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.