Dnešní mokrou kvalifikaci, která rozhodla o pořadí při zítřejším sprintu, vyhrál Max Verstappen. Druhý byl Leclerc a třetí Norris, který v závěru havaroval, ale nebyl sám, protože krom něj havaroval i Carlos Sainz. Neobvyklý byl ale počet vyvěšených červených vlajek, ty vlály v Imole při dnešní kvalifikaci celkem pětkrát.
Hned po začátku kvalifikace v Imole jsme mohli vidět všechny jezdce. Většina odjela své první kolo na zeleně označené směsi, tedy na přechodných pneumatikách. Na měkké směsi jsme mohli ze začátku vidět jen pár jezdců, ale ubývajícím časem počet narůstal. Po pěti minutách byl na čele Lance Stroll, ten měl nejměkčí směs nazutou hned od začátku. Jeho kolo nabývalo hodnoty 1:23,419. Trať začala usychat a vydal se na ni i Alexander Albon. Právě jemu začaly při out lapu hořet pravé zadní brzdy, což mělo za následek vyvěšení červených vlajek. Albon ale dokázal svůj vůz dovézt do stáje Williamsu.
🚩 RED FLAG 🚩Debris scatters across the track as Alex Albon's rear brakes overheat. He's limped back to the pits and the fire is out. #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/WujhKc6pp9
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu se trať opět zaplnila monoposty. Ta byla čím dál více suchá, takže jsme na vozech opět viděli nejměkčí směs pneumatik. Tyto podmínky sedly nejvíce jezdcům Ferrari. Každým kolem se tempo zrychlovalo a na prvních dvou místech se střídali jezdci stáje z Maranella, přičemž nejrychlejší čas si připsal nakonec Leclerc. Kartami zamíchal i Verstappen, ten skončil druhý se ztrátou půl vteřiny na Monačana. Hezký výsledek ale zajel Guanyu Zhou, ten se umístil na 4. pozici za Sainzem. Do druhé části se ale nedostali jezdci stáje AlphaTauri společně s Latifim, Oconem a Albonem.
Q2Na začátek jsme mohli vidět opět úplně všechny na trati. Tentokrát to ale bylo díky dešťovému mraku, který se nebezpečně blížil k okruhu. Inženýři své jezdce nepřetržitě informovali o aktuální meteorologické situaci, která nahrávala hlavně Sainzovi vylepšit své dosavadní kolo, to mu zatím stačilo na 2. pozici. Ten ale v poslední zatáčce okruhu nešťastně havaroval a v Imole byly vyvěšeny opět červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz goes into the barriers and is out of qualifying Carlos is out of the car and appears to be ok 👍#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/UOcKHT5NvI
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Během přerušení se rozpršelo a po restartu už tedy nemělo cenu vyjíždět na trať, protože již nebylo možné vylepšení časů. Ale i přes to si někteří postupující vyjeli na mokrou trať vyzkoušet svůj vůz a připravit se do Q3. Ve třetí části se už ale neukázali Russell, Schumacher, Hamilton, Zhou a Stroll.
Q3I ve třetí části převažovaly mokré podmínky. Jezdci se už připravovali na rychlé kolo, ale na okruhu byly vyvěšeny už potřetí červené vlajky. Tentokrát se dostal do problémů Kevin Magnussen po výjezdu z 11. zatáčky, ale mohl pokračovat. Tento incident se obešel beze škod a mohlo se hned závodit.
And it's another Red Flag 🚩Magnussen has gone off #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/cZ5r2kuygG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu měl k dobrému kvalifikačnímu kolu našlápnuto Fernando Alonso, ale také chyboval mezi 11. a 12. zatáčkou. Nejrychlejší kolo patřilo zatím Verstappenovi, to nabývalo hodnoty 1:27,999. Druhý Leclerc ztrácel přes 7 desetin, ale to byly vyvěšeny již počtvrté červené vlajky. Tentokrát kvůli odstavenému monopostu Valtteriho Bottase.
🚩 RED FLAG (again!) 🚩This time it's Bottas who has slithered off track #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/W76s89hbCi
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Restart kvalifikace moc dlouho netrval, protože Lando Norris byl dalším, kdo havaroval v Acque Minerali. Byly vyvěšeny již popáté červené vlajky, ale kvalifikace již restartována nebyla. Takže v dnešní mokré kvalifikaci zvítězil Verstappen před Leclercem a Norrisem.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.