Dnešní mokrou kvalifikaci, která rozhodla o pořadí při zítřejším sprintu, vyhrál Max Verstappen. Druhý byl Leclerc a třetí Norris, který v závěru havaroval, ale nebyl sám, protože krom něj havaroval i Carlos Sainz. Neobvyklý byl ale počet vyvěšených červených vlajek, ty vlály v Imole při dnešní kvalifikaci celkem pětkrát.
Hned po začátku kvalifikace v Imole jsme mohli vidět všechny jezdce. Většina odjela své první kolo na zeleně označené směsi, tedy na přechodných pneumatikách. Na měkké směsi jsme mohli ze začátku vidět jen pár jezdců, ale ubývajícím časem počet narůstal. Po pěti minutách byl na čele Lance Stroll, ten měl nejměkčí směs nazutou hned od začátku. Jeho kolo nabývalo hodnoty 1:23,419. Trať začala usychat a vydal se na ni i Alexander Albon. Právě jemu začaly při out lapu hořet pravé zadní brzdy, což mělo za následek vyvěšení červených vlajek. Albon ale dokázal svůj vůz dovézt do stáje Williamsu.
🚩 RED FLAG 🚩Debris scatters across the track as Alex Albon's rear brakes overheat. He's limped back to the pits and the fire is out. #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/WujhKc6pp9
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu se trať opět zaplnila monoposty. Ta byla čím dál více suchá, takže jsme na vozech opět viděli nejměkčí směs pneumatik. Tyto podmínky sedly nejvíce jezdcům Ferrari. Každým kolem se tempo zrychlovalo a na prvních dvou místech se střídali jezdci stáje z Maranella, přičemž nejrychlejší čas si připsal nakonec Leclerc. Kartami zamíchal i Verstappen, ten skončil druhý se ztrátou půl vteřiny na Monačana. Hezký výsledek ale zajel Guanyu Zhou, ten se umístil na 4. pozici za Sainzem. Do druhé části se ale nedostali jezdci stáje AlphaTauri společně s Latifim, Oconem a Albonem.
Q2Na začátek jsme mohli vidět opět úplně všechny na trati. Tentokrát to ale bylo díky dešťovému mraku, který se nebezpečně blížil k okruhu. Inženýři své jezdce nepřetržitě informovali o aktuální meteorologické situaci, která nahrávala hlavně Sainzovi vylepšit své dosavadní kolo, to mu zatím stačilo na 2. pozici. Ten ale v poslední zatáčce okruhu nešťastně havaroval a v Imole byly vyvěšeny opět červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz goes into the barriers and is out of qualifying Carlos is out of the car and appears to be ok 👍#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/UOcKHT5NvI
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Během přerušení se rozpršelo a po restartu už tedy nemělo cenu vyjíždět na trať, protože již nebylo možné vylepšení časů. Ale i přes to si někteří postupující vyjeli na mokrou trať vyzkoušet svůj vůz a připravit se do Q3. Ve třetí části se už ale neukázali Russell, Schumacher, Hamilton, Zhou a Stroll.
Q3I ve třetí části převažovaly mokré podmínky. Jezdci se už připravovali na rychlé kolo, ale na okruhu byly vyvěšeny už potřetí červené vlajky. Tentokrát se dostal do problémů Kevin Magnussen po výjezdu z 11. zatáčky, ale mohl pokračovat. Tento incident se obešel beze škod a mohlo se hned závodit.
And it's another Red Flag 🚩Magnussen has gone off #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/cZ5r2kuygG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu měl k dobrému kvalifikačnímu kolu našlápnuto Fernando Alonso, ale také chyboval mezi 11. a 12. zatáčkou. Nejrychlejší kolo patřilo zatím Verstappenovi, to nabývalo hodnoty 1:27,999. Druhý Leclerc ztrácel přes 7 desetin, ale to byly vyvěšeny již počtvrté červené vlajky. Tentokrát kvůli odstavenému monopostu Valtteriho Bottase.
🚩 RED FLAG (again!) 🚩This time it's Bottas who has slithered off track #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/W76s89hbCi
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Restart kvalifikace moc dlouho netrval, protože Lando Norris byl dalším, kdo havaroval v Acque Minerali. Byly vyvěšeny již popáté červené vlajky, ale kvalifikace již restartována nebyla. Takže v dnešní mokré kvalifikaci zvítězil Verstappen před Leclercem a Norrisem.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.