Dnešní mokrou kvalifikaci, která rozhodla o pořadí při zítřejším sprintu, vyhrál Max Verstappen. Druhý byl Leclerc a třetí Norris, který v závěru havaroval, ale nebyl sám, protože krom něj havaroval i Carlos Sainz. Neobvyklý byl ale počet vyvěšených červených vlajek, ty vlály v Imole při dnešní kvalifikaci celkem pětkrát.
Hned po začátku kvalifikace v Imole jsme mohli vidět všechny jezdce. Většina odjela své první kolo na zeleně označené směsi, tedy na přechodných pneumatikách. Na měkké směsi jsme mohli ze začátku vidět jen pár jezdců, ale ubývajícím časem počet narůstal. Po pěti minutách byl na čele Lance Stroll, ten měl nejměkčí směs nazutou hned od začátku. Jeho kolo nabývalo hodnoty 1:23,419. Trať začala usychat a vydal se na ni i Alexander Albon. Právě jemu začaly při out lapu hořet pravé zadní brzdy, což mělo za následek vyvěšení červených vlajek. Albon ale dokázal svůj vůz dovézt do stáje Williamsu.
🚩 RED FLAG 🚩Debris scatters across the track as Alex Albon's rear brakes overheat. He's limped back to the pits and the fire is out. #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/WujhKc6pp9
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu se trať opět zaplnila monoposty. Ta byla čím dál více suchá, takže jsme na vozech opět viděli nejměkčí směs pneumatik. Tyto podmínky sedly nejvíce jezdcům Ferrari. Každým kolem se tempo zrychlovalo a na prvních dvou místech se střídali jezdci stáje z Maranella, přičemž nejrychlejší čas si připsal nakonec Leclerc. Kartami zamíchal i Verstappen, ten skončil druhý se ztrátou půl vteřiny na Monačana. Hezký výsledek ale zajel Guanyu Zhou, ten se umístil na 4. pozici za Sainzem. Do druhé části se ale nedostali jezdci stáje AlphaTauri společně s Latifim, Oconem a Albonem.
Q2Na začátek jsme mohli vidět opět úplně všechny na trati. Tentokrát to ale bylo díky dešťovému mraku, který se nebezpečně blížil k okruhu. Inženýři své jezdce nepřetržitě informovali o aktuální meteorologické situaci, která nahrávala hlavně Sainzovi vylepšit své dosavadní kolo, to mu zatím stačilo na 2. pozici. Ten ale v poslední zatáčce okruhu nešťastně havaroval a v Imole byly vyvěšeny opět červené vlajky.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz goes into the barriers and is out of qualifying Carlos is out of the car and appears to be ok 👍#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/UOcKHT5NvI
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Během přerušení se rozpršelo a po restartu už tedy nemělo cenu vyjíždět na trať, protože již nebylo možné vylepšení časů. Ale i přes to si někteří postupující vyjeli na mokrou trať vyzkoušet svůj vůz a připravit se do Q3. Ve třetí části se už ale neukázali Russell, Schumacher, Hamilton, Zhou a Stroll.
Q3I ve třetí části převažovaly mokré podmínky. Jezdci se už připravovali na rychlé kolo, ale na okruhu byly vyvěšeny už potřetí červené vlajky. Tentokrát se dostal do problémů Kevin Magnussen po výjezdu z 11. zatáčky, ale mohl pokračovat. Tento incident se obešel beze škod a mohlo se hned závodit.
And it's another Red Flag 🚩Magnussen has gone off #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/cZ5r2kuygG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Po restartu měl k dobrému kvalifikačnímu kolu našlápnuto Fernando Alonso, ale také chyboval mezi 11. a 12. zatáčkou. Nejrychlejší kolo patřilo zatím Verstappenovi, to nabývalo hodnoty 1:27,999. Druhý Leclerc ztrácel přes 7 desetin, ale to byly vyvěšeny již počtvrté červené vlajky. Tentokrát kvůli odstavenému monopostu Valtteriho Bottase.
🚩 RED FLAG (again!) 🚩This time it's Bottas who has slithered off track #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/W76s89hbCi
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Restart kvalifikace moc dlouho netrval, protože Lando Norris byl dalším, kdo havaroval v Acque Minerali. Byly vyvěšeny již popáté červené vlajky, ale kvalifikace již restartována nebyla. Takže v dnešní mokré kvalifikaci zvítězil Verstappen před Leclercem a Norrisem.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.