V prvním tréninku na italské půdě excelovalo Ferrari. Leclerc a Sainz obsadili první dvě příčky výsledkového pořadí. Dařilo se také Haasu.
První trénink v Imole přinesl nevlídné počasí a mokrou trať. Jako první vyjel Valtteri Bottas, který měl nazuty mokré - modře označené pneumatiky. Byla to jejich letošní premiéra. A nutno říct, že Bottas se po okruhu poměrně dost klouzal. I za nízké rychlosti.
Bottase brzy následovali ostatní piloti. Všichni si chtěli vyzkoušet nové gumy v doposud nevyzkoušených podmínkách. Z tratě vyjeli Charles Leclerc nebo Nicholas Latifi. Problémům se nevyhnul ani Hamilton.
S tím, jak osychala ideální stopa, tak zrychlovaly jednotlivé časy, Na čelo se dostali oba piloti Ferrari, které následoval Verstappen. Slušné kolo zajel také Sergio Pérez. Voda chutnala rovněž Gaslymu či Magnussenovi. Výlet mimo trať předvedl Norris.
Can anyone topple the Prancing Horse, @ScuderiaFerrari this weekend? 👀#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/gFQWUkO0Mm
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Prvním, kdo nasadil pneumatiky do přechodných podmínek byl Vettel. Čtyřnásobného šampiona brzy následovali další. S tím souviselo neustálé zlepšování dosahovaných časů. Čtvrt hodiny před koncem prvního tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz před druhým Leclercem a Magnussenem.
O chvíli později zajel nejrychlejší čas Leclerc, který první trénink nakonec vyhrál. V závěru ještě chybovali Norris a Bottas, ti skončili ve štěrkových zónách, ale jejich vozy vše zvládly bez poškození. Velmi dobře se jeví i Haas. Naproti tomu Lewis Hamilton si do rádia stěžoval na nulovou přilnavost. Již dnes večer nás čeká kvalifikace.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.