V prvním tréninku na italské půdě excelovalo Ferrari. Leclerc a Sainz obsadili první dvě příčky výsledkového pořadí. Dařilo se také Haasu.
První trénink v Imole přinesl nevlídné počasí a mokrou trať. Jako první vyjel Valtteri Bottas, který měl nazuty mokré - modře označené pneumatiky. Byla to jejich letošní premiéra. A nutno říct, že Bottas se po okruhu poměrně dost klouzal. I za nízké rychlosti.
Bottase brzy následovali ostatní piloti. Všichni si chtěli vyzkoušet nové gumy v doposud nevyzkoušených podmínkách. Z tratě vyjeli Charles Leclerc nebo Nicholas Latifi. Problémům se nevyhnul ani Hamilton.
S tím, jak osychala ideální stopa, tak zrychlovaly jednotlivé časy, Na čelo se dostali oba piloti Ferrari, které následoval Verstappen. Slušné kolo zajel také Sergio Pérez. Voda chutnala rovněž Gaslymu či Magnussenovi. Výlet mimo trať předvedl Norris.
Can anyone topple the Prancing Horse, @ScuderiaFerrari this weekend? 👀#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/gFQWUkO0Mm
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Prvním, kdo nasadil pneumatiky do přechodných podmínek byl Vettel. Čtyřnásobného šampiona brzy následovali další. S tím souviselo neustálé zlepšování dosahovaných časů. Čtvrt hodiny před koncem prvního tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz před druhým Leclercem a Magnussenem.
O chvíli později zajel nejrychlejší čas Leclerc, který první trénink nakonec vyhrál. V závěru ještě chybovali Norris a Bottas, ti skončili ve štěrkových zónách, ale jejich vozy vše zvládly bez poškození. Velmi dobře se jeví i Haas. Naproti tomu Lewis Hamilton si do rádia stěžoval na nulovou přilnavost. Již dnes večer nás čeká kvalifikace.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.