V prvním tréninku na italské půdě excelovalo Ferrari. Leclerc a Sainz obsadili první dvě příčky výsledkového pořadí. Dařilo se také Haasu.
První trénink v Imole přinesl nevlídné počasí a mokrou trať. Jako první vyjel Valtteri Bottas, který měl nazuty mokré - modře označené pneumatiky. Byla to jejich letošní premiéra. A nutno říct, že Bottas se po okruhu poměrně dost klouzal. I za nízké rychlosti.
Bottase brzy následovali ostatní piloti. Všichni si chtěli vyzkoušet nové gumy v doposud nevyzkoušených podmínkách. Z tratě vyjeli Charles Leclerc nebo Nicholas Latifi. Problémům se nevyhnul ani Hamilton.
S tím, jak osychala ideální stopa, tak zrychlovaly jednotlivé časy, Na čelo se dostali oba piloti Ferrari, které následoval Verstappen. Slušné kolo zajel také Sergio Pérez. Voda chutnala rovněž Gaslymu či Magnussenovi. Výlet mimo trať předvedl Norris.
Can anyone topple the Prancing Horse, @ScuderiaFerrari this weekend? 👀#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/gFQWUkO0Mm
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022Prvním, kdo nasadil pneumatiky do přechodných podmínek byl Vettel. Čtyřnásobného šampiona brzy následovali další. S tím souviselo neustálé zlepšování dosahovaných časů. Čtvrt hodiny před koncem prvního tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz před druhým Leclercem a Magnussenem.
O chvíli později zajel nejrychlejší čas Leclerc, který první trénink nakonec vyhrál. V závěru ještě chybovali Norris a Bottas, ti skončili ve štěrkových zónách, ale jejich vozy vše zvládly bez poškození. Velmi dobře se jeví i Haas. Naproti tomu Lewis Hamilton si do rádia stěžoval na nulovou přilnavost. Již dnes večer nás čeká kvalifikace.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.