Zatímco loni Max Verstappen v interním týmovém souboji nad Sergiem Pérezem dominoval, letos je situace odlišná. Tohoto faktu si všímá rovněž odborný poradce rudých býků Helmut Marko.
Bylo to vidět v Saúdské Arábii, kde Pérez Verstappena předčil v kvalifikaci a dokud nevyjel pro Mexičana smolný safety car, kontroloval Sergio i průběh závodu. Loni něco nemyslitelného. Také v Austrálii měl zkušený pilot mexické národnosti tempo srovnatelné s tím Verstappenovým. „Sergio pracuje na svých slabinách. Letos se velmi zlepšil v kvalifikacích," všímá si Marko.
Podle odborného poradce mu navíc nové vozy sedí o poznání víc než ty z předešlé generace. „Je to různé. Některým pilotům vozy s nižším přítlakem vyhovují více, jiným ne. Sergio je od prvního dne s nastavením spokojený, přičemž na jeho výkonech je to vidět."
To u Verstappena je prý situace diametrálně odlišná. „Maxovi nové vozy moc nesedí. Jsou o poznání citlivější, což nevyhovuje jeho agresivnímu jezdeckému stylu. Zatím se trápí. V autě nenašel ideální vyvážení, což mu brání, aby s ním jel na hraně," dodává Helmut Marko.
A pokračuje: „Max je dost netrpělivý. V tom se musí zlepšit, i když je to vzhledem k jeho nízkému věku přirozené. Řekl jsem mu, že je všechno pořád otevřené. Nic není ztracené, byť síla Ferrari je velká. Mají dobré auto za všech podmínek."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.