Bývalý pilot Formule 1 Martin Brundle se domnívá, že po vydařeném počátku sezóny ze strany Charlese Leclerca jeho týmovému kolegovi z Ferrari Carlosovi Sainzovi hrozí to, že jej bude muset podporovat na úkor svých výsledků.
Španěl prožil v Austrálii hodně nepovedený víkend, když se v sobotu kvalifikoval až na devátém místě a z nedělního závodu vypadl po smyku již v druhém kole, zatímco Leclerc pohodlně zvítězil před Red Bullem Sergia Péreze i přes 2 zpomalovací fáze s náskokem dvaceti vteřin.
"Carlos Sainz prožil pekelný víkend, když v kvalifikaci nestihl zajet solidní kolo, když se jeho kamarád Fernando Alonso postaral o červené vlajky po nehodě způsobené technickými problémy, poté následovala drama se startování motoru, a tak nezajel ani jedno reprezentativní kolo," popisuje Brundle sobotní události v Melbourne.
"Mimo svou skutečnou pozici na roštu potřeboval na poslední chvíli výměnu volantu, což vedlo k příšernému startu. Poté se vrhnul do brutální bitvy uprostřed pole na tvrdé směsi pneumatik a kvůli netrpělivosti skončil po smyku mimo dráhu," pokračuje bývalý britský pilot, jenž se v současné době živí jako komentátor britské televize Sky Sports.
"Docela dobře bude muset nyní skončit v podpůrné roli pro Leclerca. Bude záležet na vývoji soutěže a na tom, jestli v příštích několika závodech dokáže vyhrát, což je otázkou," soudí 62letý Brit.
Jeho týmový kolega je jasně lepší, v úvodu letošního ročníku zatím dominuje: "Ferrari a Charles Leclerc těmto novým vozům pro rok 2022 kralují. Ferrari F1-75 je zatím příjemným a velmi rychlým autem vhodným pro kterýkoliv okruh včetně Barcelony, Bahrajnu, Saúdské Arábie či upraveného Melbourne."
"Leclerc nastoupil do letadla letícího výše, předvádí rychlost spojenou s konzistencí a zdá se, že je o půl kroku před tímto autem, spíše než aby se pohyboval na jeho limitu a občas tvrdě havaroval, jak jsme to vídávali v minulosti," chválí jej Brundle.
"Nová pravidla mu svědčí. Rozvinul sebevědomí a sebedůvěru. Jen to potvrzuje tím, že ve třech podnicích vyhrál dvě kvalifikace, dva závody, jednou skončil druhý a třikrát zajel nejrychlejší kolo," shrnuje bývalý pilot Tyrrellu, Zakspeedu, Williamsu, Brabhamu, Benettonu, Ligieru, McLarenu a Jordanu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.