Bývalý pilot Formule 1 Martin Brundle se domnívá, že po vydařeném počátku sezóny ze strany Charlese Leclerca jeho týmovému kolegovi z Ferrari Carlosovi Sainzovi hrozí to, že jej bude muset podporovat na úkor svých výsledků.
Španěl prožil v Austrálii hodně nepovedený víkend, když se v sobotu kvalifikoval až na devátém místě a z nedělního závodu vypadl po smyku již v druhém kole, zatímco Leclerc pohodlně zvítězil před Red Bullem Sergia Péreze i přes 2 zpomalovací fáze s náskokem dvaceti vteřin.
"Carlos Sainz prožil pekelný víkend, když v kvalifikaci nestihl zajet solidní kolo, když se jeho kamarád Fernando Alonso postaral o červené vlajky po nehodě způsobené technickými problémy, poté následovala drama se startování motoru, a tak nezajel ani jedno reprezentativní kolo," popisuje Brundle sobotní události v Melbourne.
"Mimo svou skutečnou pozici na roštu potřeboval na poslední chvíli výměnu volantu, což vedlo k příšernému startu. Poté se vrhnul do brutální bitvy uprostřed pole na tvrdé směsi pneumatik a kvůli netrpělivosti skončil po smyku mimo dráhu," pokračuje bývalý britský pilot, jenž se v současné době živí jako komentátor britské televize Sky Sports.
"Docela dobře bude muset nyní skončit v podpůrné roli pro Leclerca. Bude záležet na vývoji soutěže a na tom, jestli v příštích několika závodech dokáže vyhrát, což je otázkou," soudí 62letý Brit.
Jeho týmový kolega je jasně lepší, v úvodu letošního ročníku zatím dominuje: "Ferrari a Charles Leclerc těmto novým vozům pro rok 2022 kralují. Ferrari F1-75 je zatím příjemným a velmi rychlým autem vhodným pro kterýkoliv okruh včetně Barcelony, Bahrajnu, Saúdské Arábie či upraveného Melbourne."
"Leclerc nastoupil do letadla letícího výše, předvádí rychlost spojenou s konzistencí a zdá se, že je o půl kroku před tímto autem, spíše než aby se pohyboval na jeho limitu a občas tvrdě havaroval, jak jsme to vídávali v minulosti," chválí jej Brundle.
"Nová pravidla mu svědčí. Rozvinul sebevědomí a sebedůvěru. Jen to potvrzuje tím, že ve třech podnicích vyhrál dvě kvalifikace, dva závody, jednou skončil druhý a třikrát zajel nejrychlejší kolo," shrnuje bývalý pilot Tyrrellu, Zakspeedu, Williamsu, Brabhamu, Benettonu, Ligieru, McLarenu a Jordanu.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.