Leclerc na pole position. Za ním oba Red Bully. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?
Charles Leclerc, 1. místoBylo to dobré, protože v minulosti jsem se na tomto okruhu vždy trápil. Jako jezdec, asi mi úplně nesedí, ale pracovali jsme během tohoto víkendu tvrdě. A v Q3 se mi podařilo do poskládat a je to dobrý pocit a mám radost, že zítra startuji z pole position. Zase jsme byli naší rychlostí v kvalifikaci trošku překvapeni, tak uvidíme, co se bude dít zítra.
Carlos Sainz, 9. místoMěli jsme problém se startérem. Auto nestartovalo a vyjeli jsme o tři minuty později, než jsme plánovali. Nemohl jsem zahřát pneumatiky, nestihl je připravit, všechno bylo moc nahonem a musel jsem jet se studenými pneumatiky, bylo to hrozné kolo. V Q3 se pokazilo vše, co mohlo, zvlášť, když jsem bojoval o pole position během celé kvalifikace.
Mattia Binotto, šéf týmuCarlos ví, že jsem naštvaný, protože tyto problémy se startérem bychom mít neměli a je to katastrofa. Dnes se toho hodně pokazilo, takže nemohu být spokojen, vůbec ne. Ani když mi někdo řekne, že závod je zítra a že bych měl být spokojen.
RED BULLMax Verstappen, 2. místoNecítím se dobře, opravdu dobře jsem se během tohoto víkendu zatím necítil. Myslím, že jsem jediné kolo nezajel s opravdovou jistotou a pohodou. Trošku jsem se trápil, ale samozřejmě druhé místo je stále dobrý výsledek, ale je těžké jet na hraně. Zatím jsem během tohoto víkendu nejel úplně v pohodě. Za druhé místo jsem rád, ale jako tým chceme víc.
Sergio Pérez, 3. místoBylo to dobré. Myslím, že před sebou máme dobrý závod. Doufám, že fanoušci si to zítra pořádně užijí a bude na co koukat, protože už dnes v sobotu jsou tribuny plné. Snad to bude dobrý závod.
Christian Horner, šéf týmuJsem hodně spokojen, druhé a třetí místo a oba jezdci mají na to získat body. Maxe stálo hodně to probrzdění, asi tři desetiny, a to by bylo hodně blízko Charlesova času. Pérez jel s hodně palivem, protože chtěl jet tři kola. Charles zajel skvělé kolo, ale pořád jsme druzí a třetí.
MCLARENLando Norris, 4. místoV Bahrajnu jsme se trápili s postupem z Q1 a v Saúdské Arábii jsme se skoro dostali do Q3. Je dobré se takhle posunout. Udělali jsme malé kroky jako tým a realisticky je toto auto na trati rychlejší než některé další, a to je to hlavní. Za mnou je George, se kterým se známe z nižších sérií a těším se na souboj s ním.
Daniel Ricciardo, 7. místoObecně jsem asi spokojen, jsem rád, jak probíhal víkend, bylo to dobré. Co se mi ale nelíbilo byl můj poslední pokus, na nové sadě jsem byl o sekundu pomalejší a to trošku bolelo. Mohl jsem být ještě výš, ale jinak dobrý. Mám dobrý pocit, kolem mám pár rychlých aut, ale ti před Mercedesem nejsou úplně ve své kůži, a tak si myslím, že s nimi možná budeme moci bojovat. Bude to dobré.
Andreas Seidl, šéf týmuČtvrté a sedmé místo - gratuluji celému týmu a Landovi a Danielovi. Bylo dobré vidět, že jsme naši rychlost z tréninku potvrdili. Po náročném startu sezóny je tohle skvělá odměna všem v týmu. Jako vždy se body dostávají až v neděli, takže se musíme soustředit a pracovat, abychom se připravili na závod. Tak vzhůru k bodům!
MERCEDESLewis Hamilton, 5. místoNení to ideální. Za tři závody jsme ještě nedosáhli žádného pokroku. Snažíme se, děláme co můžeme, ale zatím to nestačí. V určitých pasážích to nevypadá špatně, jen to není tak rychlé, jak tomu je u některých soupeřů. Ale poskakování... To je snad to nejhorší, co jsem v autě zažil. Momentálně nevíme, jak se toho zbavit.
George Russell, 6. místoBylo to náročné, zkusili jsme to agresivně s nastavením a zatáčka 13 a 14 jsou hodně rychlé. Myslím, že když jsem tam přijížděl, byl jsem o čtyři desetiny pomalejší než Norris. Je to těžké, ale snažíme se najít co nejlepší kompromis. Chceme být tam, kde jsou Red Bully a McLareny. Cílem je porazit Norrise a udržet za námi Sainze.
Toto Wolff, šéf týmuMyslím, že dnes jsme možná trošku překonali náš potenciál. Alonso by byl zřejmě před námi. Každopádně jsme odvedli velmi dobru práci jako tým. Piloti maximalizovali to, co mají momentálně k dispozici, takže s dneškem můžeme být spokojeni. Všichni se neustále učíme. Je skvělé, s jakou pozitivitou ke všemu přistupují právě jezdci. Zítřejší závod bude výzva. Zejména s ohledem na pneumatiky.
ALPINEEsteban Ocon, 8. místoJe to hořkosladký výsledek. Být v Q3 je slušné, ale je to škoda, že Fernando své kolo nedokončil, bylo mega! Vím, že tým nyní zkoumá, co se stalo, ale ukázali jsme skvělou rychlost. Na mé straně to nebyl nejsnadnější den, ale musím být s osmým místem spokojen. Budeme zítra bojovat a na tom záleží. Rozhodně náš čeká kus práce, ale víme, že můžeme být ještě rychlejší, takže musíme dát všechno dohromady.
Fernando Alonso, 10. místoMyslím, že to bylo něco s hydraulikou, protože jsem nemohl přeřadit a řízení bylo hodně tvrdé. Nevím, jestli bychom mohli bojovat o pole position, ale to kolo bylo určitě na první tři místa a měl jsem další nové pneumatiky k dispozici. Je to hodně frustrující. Byl to asi můj nejlepší víkend za léta, bojoval jsem o pole, ale v závodě bereme, cokoliv.
Otmar Szafnauer, šéf týmuDnes to je promeškaná příležitost, protože jsme měli na víc a mohl to být skvělý výsledek. Pozitivní je, že máme oba vozy v první desítce a máme potenciál být s oběma vozy v první pětce, tak silný je tu náš balík. Ale dopadlo to tak, že startujeme osmí a desátí. Víme, že to může být náš silný závod a chceme to proměnit v body. Fernando byl rychlý a musíme se podívat, co způsobilo jeho potíže. Je to škoda, protože jsme mohli startovat mnohem výš.
ALPHA TAURIPierre Gasly, 11. místoVždy je zklamáním, když se nedostaneme do Q3, ale myslím, že tento víkend byl pro nás těžký. Viděli jsme, že McLaren a Alpine udělaly krok kupředu, ale neměli jsme tempo, abychom se zlepšili. Víme, na čem musíme zapracovat, a naplánovali jsme nějaké vylepšení v nadcházejících závodech, ale vynechat Q3 o desetinu sekundy je vždy bolestivé. V některých oblastech se nám podařilo vylepšit, ale některé problémy přetrvávaly během víkendu, takže se musíme podívat na větší obrázek. Myslím, že jsme udělali, co jsme mohli, nemyslím si, že Q3 bylo dnes ve hře. Bude to dlouhý závod, mohou tam být nějaké chyby ostatních, takže se musím soustředit a ujistit se, že vidím šachovnicovou vlajku.
Juki Cunoda, 13. místoBylo to těžké, ale byl tu potenciál být v top 10. Mezi Q1 a Q2 jsem ztratil výkon vozu a bylo to prostě jiné, zadní část byla pryč a měl jsem potíže se tomu přizpůsobit. V jedné ze svých jízd jsem vyjel z trati a překážel jsem Pierrovi, za což se omlouvám. Musíme vidět, co se stalo, doufejme, že dáme všechno dohromady a v závodě získáme body.
Jody Egginton, technický ředitelPo rozumném pátku, kdy oba vozy nebyly příliš daleko od tempa, jsme přes noc provedli nějaké změny a měli slušný FP3 s oběma jezdci, kteří byli docela konkurenceschopní. Před kvalifikací došlo k určitému doladění, a přestože kvalifikační tréninky proběhly v pořádku, přišli jsme o něco málo a nemohli jsme se dostat do Q3. Rozdíly jsou malé, ale prostě jsme nebyli schopni se proplížit, což bylo zklamáním. Půjdeme dál a zaměříme se na procházející vývoj a znovu se zaměříme na to, abychom vůz dostali zpět do Q3 od čtvrtého závodu dále. Nyní se naše pozornost obrací k závodu a díváme se na to, jaké strategické možnosti máme zítra k dispozici. Předjíždění zde není snadné, ale uvidíme, co můžeme udělat, abychom získali body jako v předchozích závodech. Myslím, že můžeme skončit v top 10, jde jen o to, abychom auta posunuli vpřed co nejdříve v závodě a uvidíme, jestli se odtud dokážeme konsolidovat.
ALFA ROMEOValtteri Bottas, 12. místoKvalifikace šla hladce a zajel jsem dobrá kola, dostal jsem z auta maximum a nenechal nic, takže je zklamání, že nejsme v Q3. Chtěli jsme být v první desítce, ale chyběla rychlost na jedno kolo, protože jsme se rozhodli pro nastavení pro závod, s menším zadním křídlem, takže snad z toho zítra budeme těžit. Auto bylo dobré, je rychlé a může předjíždět, máme příležitost získat body. Samozřejmě je smutné ukončit řadu 103 Q3 postupů v řadě, ale je dobré vědět, že jsem to zvládl tak dlouho. Bylo trošku zvláštní vidět zbytek kvalifikace v televizi.
Zhou Guanyu, 14. místoJsem spokojen, trápili jsme se s vyvážením, měli jsme těsnou bitvu se soupeři v Q1 a jsme v pozici, která nám umožňuje zítra bojovat o body. Tento okruh není lehké se naučit, takže jsem se svým výkonem spokojen a nyní se soustředím na zlepšení a probojování do první desítky. Myslím, že nám v tom pomůže nastavení, auto bylo dobré. Klíčem bude první zatáčka a kolo, těším se.
Frédéric Vasseur, šéf týmuPo dvou závodech v Q3 je to zklamání, ale i tak jsme si jistí, že máme zítra šanci. Rozhodli jsme se ohledně nastavení, což nás dnes trošku bolelo, ale má to potenciál pro zítřek. Oba jezdci podali dobrý výkon a myslím, že dostali z auta maximum, pokud zítra budeme mít čistý závod, máme reálné šance bojovat s oběma vozy o body.
HAASMick Schumacher, 15. místoBohužel jsem v posledním sektoru vjel se čtyřmi nebo pěti auty do provozu, což nebylo dobré, ale takové věci se stávají. Udělali jsme to nejlepší, co jsme mohli, a měli jsme ke kvalifikaci správný přístup. Po špatném pátku se nám rozhodně podařilo vrátit do auta trochu tempa. Doufejme, že budeme zítra v pozici schopni bojovat, protože auto se z dlouhodobého hlediska cítilo dobře a my jsme byli schopni stíhat, takže doufáme, že budeme moci předjíždět.
Kevin Magnussen, 17. místoZatím to opravdu nebyl náš víkend – na této trati jsme nenašli sladkou tečku. Udělali jsme nějaká vylepšení, ale v kvalifikaci to bylo trochu chaotické s červenou vlajkou. Nemyslím si, že výsledek je reprezentativní pro to, co auto dokáže v závodě – je toho ještě víc. Nezačínáme ve skvělé pozici, takže uvidíme, co dokážeme, ale jsem optimista, že pro závod máme dobré auto.
Günther Steiner, šéf týmuCelý víkend jsme se trochu trápili a šlo to i do kvalifikace. Nemohli jsme přimět pneumatiky, aby správně fungovaly a měli jsme malé problémy vlevo, vpravo a uprostřed, ale snažili jsme se z toho dostat to nejlepší. Nyní se musíme připravit na zítřek – náš závodní režim nebyl včera špatný – a o to se v tuto chvíli snažíme, abychom získali body.
WilliamsAlex Albon, 16. místoJe frustrující, že jsme se dnes nedostali do Q2, protože tým přes noc odvedl skvělou práci na voze. Potřebovali jsme víc zahřívacích kol, abychom pneumatiky dostali do správného provozního okna a moje druhé kolo bylo bohužel přerušeno červenou vlajkou. Ale body se rozdávají zítra. Budeme bojovat.
Nicholas Latifi, 19. místoNechápu, co tam předváděl. Připravoval jsem si svoje rychlé kolo a tým mi řekl, že on tlačí. Tak jsem ho pustil. Pak jsem viděl, že to kolo vypustil a jakmile jsem byl vedle něj, tak do mě prostě najel... Pro mě je to jasné. Nevím, na co má zrcátka, když se do nich nedívá. Osobně jsem v pohodě, ale auto je zničené.
Dave Robson, šéf výkonu vozuS Alexem jsme bojovali o postup do Q2, ale měl smůlu, když se v závěru nedokázal zlepšit. Z části proto, že jsme mu chtěli zajistit dobrou pozici na trati, takže jsme s výjezdem čekali do poslední možné chvíle. Cena za to ale byla velká, protože mu vychladly pneumatiky. Kvůli tomu se nedokázal zlepšit a v závěru měl problémy s autem, takže jsme mu řekli, aby vůz odstavil. Musíme se na to podívat. Nicholas měl smůlu, že se v přípravném kole srazil se Strollem. Za mě je ta situace celkem jasná. Nevím, co vím bych k tomu dodal.
ASTON MARTINSebastian Vettel, 18. místoDnešek patří týmu. Všichni v obou garážích odvedli skvělou práci, aby dostali naše vozy do kvalifikace. Ukazuje to týmového ducha. Pro mě bylo velkých úspěchem odjet v kvalifikaci měřené kolo. Osmnáctá pozice není na papíře nijak skvělá, ale když si uvědomíme okolnosti... Není to snadná. Víme, že vůz má větší potenciál a tvrdě pracujeme na zlepšení. Tento víkend jsem toho moc nenajezdil, tak zítra doufám v čistý závod.
Lance Stroll, 20. místoJeli jsme bezva kolo, viděl jsem video té nehody a kontaktu s Latifim a on se najednou rozhodl mě předjet a ve velmi podivné části okruhu. Myslím, že to bylo divné. Najednou se cpal přede mě a v tom místě se to zužuje. A byla z toho kolize.
Zástupce týmu se nevyjádřil.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.