Nejrychlejším v dnešní kvalifikaci na VC Austrálie byl Charles Leclerc před oběma vozy Red Bullu. Ve skvělém světle se ukázaly i vozy stáje Mercedes a McLaren. Během kvalifikace byly ale hned dvakrát vyvěšeny červené vlajky. Jednou kvůli incidentu mezi Latifim a Strollem, podruhé kvůli havárii Alonsa, která se dotkla i Sainzova kola.
Už začátek kvalifikace byl velice hektický ve stáji Aston Martinu, kde se s nasazením pilně pracovalo na obou poškozených monopostech. Jezdci neponechávali nic náhodě, což potvrzoval i rychlý čas Leclerca o hodnotě 1:19,391. Držel se i Norris, který na Monačana ztratil necelé 4 desetiny. Na chvíli se na 1. místě objevil Carlos Sainz, ale nemělo to dlouhého trvání, protože Charles Leclerc svoje další kolo vylepšil o skoro 5 desetin. O 4 setiny zaostal Verstappen. Ve skvělém světle se ukázal Fernando Alonso, který zajížděl časy do TOP 5. Zbývalo 5 minut do konce a na trati se objevily i stříbrné šípy, ale Hamilton chyboval v 11. zatáčce, stejně jako Latifi. Svá rychlá kola vylepšili i jezdci Red Bullu, Verstappen dokázal zajet nejrychlejší kolo, Pérez byl druhý se ztrátou 2 desetin. Na trať se vydal i Lance Stroll, ale své rychlé kolo zajet nestihl, protože se při vzájemném pouštění srazil s Latifim, což mělo za následek vyvěšení červených vlajek.
🚩 RED FLAG 🚩Latifi and Stroll collide in the first sector and both are out of qualifying#AusGP #F1 pic.twitter.com/lhb5OHUKM7
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022Toto přerušení ale nahrálo Vettelovi, jelikož jeho mechanici stihli opravit jeho vůz a mohl si tak zkusit svoji první kvalifikaci tento rok. Ta mu přinesla 18. pozici, tudíž do druhé části nepostoupil. Společně s ním nepostoupil Albon, Magnussen, Latifi a Stroll.
Q2Druhé pokusy se dařily jezdcům stáje Red Bull. Nejdříve byl první Verstappen, ten své druhé kolo na rovince vypustil, což nahrálo do karet Pérezovi, který byl rychlejší o 271 tisícin. Kolo se také povedlo Alonsovi, který byl prozatím třetí a ztrácel 475 tisícin na Mexičana.
Perez is on top as we reach halfway in Q2His 1:18.340 effort puts him ahead of Verstappen, with Alonso in third#AusGP #F1 pic.twitter.com/s76pwnmw5u
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022George Russell chyboval v 11. zatáčce, kde opět najel na trávu, což rozhodilo jeho monopost. Pérez na tomto místě nezpomalil pod žlutými vlajkami, díky čemuž bude vyšetřován po kvalifikaci. Kolo Péreze stačilo na nejrychlejší kolo v Q2 a nemusel již vyjíždět. Za Mexičanem se umístil Sainz společně s Leclercem. Kdo se do Q3 už ale nedostal byl Gasly, Bottas, Cunoda, Zhou a Schumacher.
Q3Sektory byly fialové u jména Maxe Verstappena, ten byl ale dlouhý v předposlední zatáčce okruhu, čehož využil Pérez, který byl o tisícinu rychlejší. Tyto spory rozhodl až Leclerc, který najel na Péreze 159 tisícin. Sainz už byl pár metrů před projetím cílové čáry, ale byly opět vyvěšeny červené vlajky. Tentokrát díky Alonsovi, který měl rozjeté skvělé kolo s nejrychlejším druhým sektorem. Osudnou se mu ale stala 11. zatáčka, před kterou mu zhasl motor, díky čemuž nestihl zatočit a vrazil do bariéry.
🚩 RED FLAG 🚩Alonso loses the car at Turn 11 and he hits the wall 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/wmxlJvOTuz
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022Po restartu se na trati objevily ihned stříbrné šípy, přičemž byl ve finále o něco rychlejší Russell. Těsné to bylo ale na čele, protože mezi Leclercem a Pérezem byl rozdíl jedné tisíciny. Verstappen byl nakonec rychlejší o 8 setin než Monačan. Sainzovi se nepovedlo navázat na stabilní výsledky a byl devátý. Absolutně nejrychlejší kolo o hodnotě 1:17,868 se povedlo zajet na poslední chvíli Leclercovi. Právě toto kolo mu přineslo druhou pole position v sezoně.
LECLERC TAKES POLE IN AUSTRALIA! 😍#AusGP #F1 pic.twitter.com/pNtbYC84rG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.