Nejrychlejším v dnešní kvalifikaci na VC Austrálie byl Charles Leclerc před oběma vozy Red Bullu. Ve skvělém světle se ukázaly i vozy stáje Mercedes a McLaren. Během kvalifikace byly ale hned dvakrát vyvěšeny červené vlajky. Jednou kvůli incidentu mezi Latifim a Strollem, podruhé kvůli havárii Alonsa, která se dotkla i Sainzova kola.
Už začátek kvalifikace byl velice hektický ve stáji Aston Martinu, kde se s nasazením pilně pracovalo na obou poškozených monopostech. Jezdci neponechávali nic náhodě, což potvrzoval i rychlý čas Leclerca o hodnotě 1:19,391. Držel se i Norris, který na Monačana ztratil necelé 4 desetiny. Na chvíli se na 1. místě objevil Carlos Sainz, ale nemělo to dlouhého trvání, protože Charles Leclerc svoje další kolo vylepšil o skoro 5 desetin. O 4 setiny zaostal Verstappen. Ve skvělém světle se ukázal Fernando Alonso, který zajížděl časy do TOP 5. Zbývalo 5 minut do konce a na trati se objevily i stříbrné šípy, ale Hamilton chyboval v 11. zatáčce, stejně jako Latifi. Svá rychlá kola vylepšili i jezdci Red Bullu, Verstappen dokázal zajet nejrychlejší kolo, Pérez byl druhý se ztrátou 2 desetin. Na trať se vydal i Lance Stroll, ale své rychlé kolo zajet nestihl, protože se při vzájemném pouštění srazil s Latifim, což mělo za následek vyvěšení červených vlajek.
🚩 RED FLAG 🚩Latifi and Stroll collide in the first sector and both are out of qualifying#AusGP #F1 pic.twitter.com/lhb5OHUKM7
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022Toto přerušení ale nahrálo Vettelovi, jelikož jeho mechanici stihli opravit jeho vůz a mohl si tak zkusit svoji první kvalifikaci tento rok. Ta mu přinesla 18. pozici, tudíž do druhé části nepostoupil. Společně s ním nepostoupil Albon, Magnussen, Latifi a Stroll.
Q2Druhé pokusy se dařily jezdcům stáje Red Bull. Nejdříve byl první Verstappen, ten své druhé kolo na rovince vypustil, což nahrálo do karet Pérezovi, který byl rychlejší o 271 tisícin. Kolo se také povedlo Alonsovi, který byl prozatím třetí a ztrácel 475 tisícin na Mexičana.
Perez is on top as we reach halfway in Q2His 1:18.340 effort puts him ahead of Verstappen, with Alonso in third#AusGP #F1 pic.twitter.com/s76pwnmw5u
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022George Russell chyboval v 11. zatáčce, kde opět najel na trávu, což rozhodilo jeho monopost. Pérez na tomto místě nezpomalil pod žlutými vlajkami, díky čemuž bude vyšetřován po kvalifikaci. Kolo Péreze stačilo na nejrychlejší kolo v Q2 a nemusel již vyjíždět. Za Mexičanem se umístil Sainz společně s Leclercem. Kdo se do Q3 už ale nedostal byl Gasly, Bottas, Cunoda, Zhou a Schumacher.
Q3Sektory byly fialové u jména Maxe Verstappena, ten byl ale dlouhý v předposlední zatáčce okruhu, čehož využil Pérez, který byl o tisícinu rychlejší. Tyto spory rozhodl až Leclerc, který najel na Péreze 159 tisícin. Sainz už byl pár metrů před projetím cílové čáry, ale byly opět vyvěšeny červené vlajky. Tentokrát díky Alonsovi, který měl rozjeté skvělé kolo s nejrychlejším druhým sektorem. Osudnou se mu ale stala 11. zatáčka, před kterou mu zhasl motor, díky čemuž nestihl zatočit a vrazil do bariéry.
🚩 RED FLAG 🚩Alonso loses the car at Turn 11 and he hits the wall 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/wmxlJvOTuz
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022Po restartu se na trati objevily ihned stříbrné šípy, přičemž byl ve finále o něco rychlejší Russell. Těsné to bylo ale na čele, protože mezi Leclercem a Pérezem byl rozdíl jedné tisíciny. Verstappen byl nakonec rychlejší o 8 setin než Monačan. Sainzovi se nepovedlo navázat na stabilní výsledky a byl devátý. Absolutně nejrychlejší kolo o hodnotě 1:17,868 se povedlo zajet na poslední chvíli Leclercovi. Právě toto kolo mu přineslo druhou pole position v sezoně.
LECLERC TAKES POLE IN AUSTRALIA! 😍#AusGP #F1 pic.twitter.com/pNtbYC84rG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.