Nejrychlejším v dnešní kvalifikaci na VC Austrálie byl Charles Leclerc před oběma vozy Red Bullu. Ve skvělém světle se ukázaly i vozy stáje Mercedes a McLaren. Během kvalifikace byly ale hned dvakrát vyvěšeny červené vlajky. Jednou kvůli incidentu mezi Latifim a Strollem, podruhé kvůli havárii Alonsa, která se dotkla i Sainzova kola.
Už začátek kvalifikace byl velice hektický ve stáji Aston Martinu, kde se s nasazením pilně pracovalo na obou poškozených monopostech. Jezdci neponechávali nic náhodě, což potvrzoval i rychlý čas Leclerca o hodnotě 1:19,391. Držel se i Norris, který na Monačana ztratil necelé 4 desetiny. Na chvíli se na 1. místě objevil Carlos Sainz, ale nemělo to dlouhého trvání, protože Charles Leclerc svoje další kolo vylepšil o skoro 5 desetin. O 4 setiny zaostal Verstappen. Ve skvělém světle se ukázal Fernando Alonso, který zajížděl časy do TOP 5. Zbývalo 5 minut do konce a na trati se objevily i stříbrné šípy, ale Hamilton chyboval v 11. zatáčce, stejně jako Latifi. Svá rychlá kola vylepšili i jezdci Red Bullu, Verstappen dokázal zajet nejrychlejší kolo, Pérez byl druhý se ztrátou 2 desetin. Na trať se vydal i Lance Stroll, ale své rychlé kolo zajet nestihl, protože se při vzájemném pouštění srazil s Latifim, což mělo za následek vyvěšení červených vlajek.
🚩 RED FLAG 🚩Latifi and Stroll collide in the first sector and both are out of qualifying#AusGP #F1 pic.twitter.com/lhb5OHUKM7
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022Toto přerušení ale nahrálo Vettelovi, jelikož jeho mechanici stihli opravit jeho vůz a mohl si tak zkusit svoji první kvalifikaci tento rok. Ta mu přinesla 18. pozici, tudíž do druhé části nepostoupil. Společně s ním nepostoupil Albon, Magnussen, Latifi a Stroll.
Q2Druhé pokusy se dařily jezdcům stáje Red Bull. Nejdříve byl první Verstappen, ten své druhé kolo na rovince vypustil, což nahrálo do karet Pérezovi, který byl rychlejší o 271 tisícin. Kolo se také povedlo Alonsovi, který byl prozatím třetí a ztrácel 475 tisícin na Mexičana.
Perez is on top as we reach halfway in Q2His 1:18.340 effort puts him ahead of Verstappen, with Alonso in third#AusGP #F1 pic.twitter.com/s76pwnmw5u
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022George Russell chyboval v 11. zatáčce, kde opět najel na trávu, což rozhodilo jeho monopost. Pérez na tomto místě nezpomalil pod žlutými vlajkami, díky čemuž bude vyšetřován po kvalifikaci. Kolo Péreze stačilo na nejrychlejší kolo v Q2 a nemusel již vyjíždět. Za Mexičanem se umístil Sainz společně s Leclercem. Kdo se do Q3 už ale nedostal byl Gasly, Bottas, Cunoda, Zhou a Schumacher.
Q3Sektory byly fialové u jména Maxe Verstappena, ten byl ale dlouhý v předposlední zatáčce okruhu, čehož využil Pérez, který byl o tisícinu rychlejší. Tyto spory rozhodl až Leclerc, který najel na Péreze 159 tisícin. Sainz už byl pár metrů před projetím cílové čáry, ale byly opět vyvěšeny červené vlajky. Tentokrát díky Alonsovi, který měl rozjeté skvělé kolo s nejrychlejším druhým sektorem. Osudnou se mu ale stala 11. zatáčka, před kterou mu zhasl motor, díky čemuž nestihl zatočit a vrazil do bariéry.
🚩 RED FLAG 🚩Alonso loses the car at Turn 11 and he hits the wall 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/wmxlJvOTuz
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022Po restartu se na trati objevily ihned stříbrné šípy, přičemž byl ve finále o něco rychlejší Russell. Těsné to bylo ale na čele, protože mezi Leclercem a Pérezem byl rozdíl jedné tisíciny. Verstappen byl nakonec rychlejší o 8 setin než Monačan. Sainzovi se nepovedlo navázat na stabilní výsledky a byl devátý. Absolutně nejrychlejší kolo o hodnotě 1:17,868 se povedlo zajet na poslední chvíli Leclercovi. Právě toto kolo mu přineslo druhou pole position v sezoně.
LECLERC TAKES POLE IN AUSTRALIA! 😍#AusGP #F1 pic.twitter.com/pNtbYC84rG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.