Třetí trénik potěšil fanoušky McLarenu a Landa Norrise. Nejlepší týmy však karty neodkryly. Pohromou skončila kvalifikační příprava pro Aston Martin. Oba jeho piloti bourali.
Třetí trénink začal v poklidném tempu. Na čele se střídali piloti Red Bullu a Ferrari. Naproti tomu dlouho na trať nevyjeli piloti AlphaTauri. Sympaticky vysoko byl Ricciardo. Radost neudělal svým mechanikům Vettel, který po dvaceti minutách v desáté zatáčce boural. Pro čtyřnásobného šampiona to není ideální návrat po prodělaném covidu.
S koncem červených vlajek zajel nejrychlejší čas Pérez, kdežto Verstappen udělal hodiny v závěrečné sekci okruhu. Chybě se nevyhnul ani Russell, který vyjel do štěrkové zóny. Skvěle se jevil Alonso. Španěl byl druhý - hned za Pérezem. Potvrzoval tak dobrou formu, kterou Alpine ukazovalo už od pátečních tréninků.
Čtvrt hodiny před koncem třetího tréninku zajel nejrychlejší čas Sainz. Trable měli u Aston Martinu. Jak už bylo řečeno, Vettel boural a Stroll rovněž na trať dlouho nevyjel. U něj se zdálo, že jde o technické problémy.
Pět minut před koncem zajel nejrychleji Norris. Většinu ostatních kvalifikačních simulací jsme ale neviděli, protože katastrofu Aston Martinu podtrhl Lance Stroll, který sotva vyjel na trať, tak boural. To zapříčinilo červené vlajky a praktické ukončení 3. tréninku. Kvalifikace startuje od osmi hodin SEČ.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.