MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Piloti Ferrari nenašli přemožitele ani ve druhém tréninku před Velkou cenou Austrálie. Druhý Max Verstappen z Red Bull na nejrychlejšího Charlese Leclerca ztrácel čtvrt sekundy. Sebastian Vettel kvůli výměně motoru po ranní závadě nenastoupil, mechanici Aston Martinu to nestihli.
Odpolední část začala pod zamračeným nebem, meteorologové věstili 40% pravděpodobnost dešťové přeháňce. Teplota vzduchu dosahovala 20 °C, trať o deset více.
Piloti kvůli hrozbě deště hned vyrazili na trať a vrhli se na měřená kola. Jako první se na čele objevily McLareny - Norris (1:21,852) a Ricciardem (1:21,793). Ty již vyřešili problém s brzdami ze Středního Východu, svém výbornému umístění z 1. tréninku jeho šéf Andreas Seidl stále moc nevěří: "Je dost dobře možné, že toho ostatní týmy mají v rukávech ukryto více. Musíme si počkat na 2. trénink."
Leclerc krátce nato předvedl kolo za 1:20,523 min, na chvíli se před něj dostal Bottas (1:20,432), než je předstihl Sainz (1:19,979) - všichni na středně-tvrdé C3 směsi. Španěl do zatáčky č. 6 brzdil o něco dříve, projížděl ji ale vyšší rychlostí. Verstappen si stěžoval na to, má se svým vozem "stejné problémy. Nemůžu zatáčet."
Hamilton has a big run wide 😯#AusGP #F1 pic.twitter.com/ToSOuQXvEe
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Piloti poté přecházeli na měkkou C5 směs a časy šly dolů. Sainz zvládl kolo za 1:19:568, Leclerc bylo o 2 desetiny sekundy pomalejší, třetí příčka stále patřila Bottasovi.
Vettel, který svůj vůz musel na konci 1. tréninku odstavit, stále čekal v garáži - Aston Martin mu měnil motor dodávaný Mercedesem. Německý pilot je navíc vyšetřován za to, že se to na skútru namířil do boxů přímo po závodní trati (video).
V polovině tréninku byl příliš dlouhý na brzdy Bottas v úvodní šikaně, musel si ji střihnout štěrkem. Norris si mezitím polepšil na třetí příčku, na Ferrari ztrácel půl sekundy.
Our resident fireman watches on in the session 👩🚒Seb will be receiving a new power unit following the car issues in FP1 #AusGP #F1 pic.twitter.com/DdCHTZOYKc
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022Velmi dobré kolo zajel Alonso, když se na chvíli dostal pře obě Ferrari. Ta ale během několika vteřin útok odrazila - Sainz (1:19,376) byl opět rychlejší než Leclerc (1:19,487 min). Verstappen na to odpověď neměl, jeho pokusy byly o 4 a o 2 desetiny pomalejší (1:19,223 min).
Pětadvacet minut před koncem se Leclerc (1:18,978) na měkkých pneumatikách a s menším množstvím paliva v nádrž dostal konečně pod hranici 79 sekund na kolo. Ze zpomalených záběrů bylo vidět jak vozy před šikanou 9/10 na rovince poskakují - velmi patrné i u Ferrari.
V závěru většina pilotů přecházela na tvrdší směsi, časy se moc nelepšily. Navíc musel být trénink opět přerušen poté, co Strollovi upadla po přejezdu obrubníku část karosérie a zůstala ležet přímo na trati.
Oooh, that was close 😅Yuki Tsunoda finds himself in the way of Sainz as the Spaniard goes to start a fast lap #AusGP #F1 pic.twitter.com/p6gCIpyiEd
— Formula 1 (@F1) April 8, 2022V nejlepší formě je zatím Ferrari, byť podle vedoucího Leclerca zrychlení okruhu bude sedět spíše Red Bullu. Uvidíme, jestli v zítřejší kvalifikaci na rychlá kola rudých budou mít Verstappen s Pérezem odpověď.
Za nimi se seřadilo Alpine dosahující nejvyšších maximálních rychlostí - Alonso zaujal čtvrtou příčkou - následované Alfou Romeo a McLarenem, jenž předvádí trochu lepší výkony.
Stáj z Wokingu moc nových dílů v Melbourne nemá, opět ji spíše svědčí plynulejší povaha okruhu. Piloti Mercedesu, který je rovněž bez novinek a který ani po měsíci nestihl připravit nové zadní křídlo pro menší odpor, končí až za AlphouTauri ve druhé desítce.
#F1 #AustralianGP #Alonso, #Norris, #Tsunoda have taken new power-unit on Friday.Used PU components so far - #Alonso & #Tsunoda won't escape penalties during the season 📊: pic.twitter.com/g3O3Q7bOww
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 8, 2022Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.