Šéf Ferrari Mattia Binotto po úvodních dvou závodech prohlašuje, že jeho tým je letos na bitvu o mistrovský titul připraven mnohem lépe než v sezóně 2018, kdy byl díky nejvýkonnější, byť ne zcela legální pohonné jednotce, vyrovnaným soupeřem Mercedesu. Ten v současné době řeší potíže s aerodynamikou svého monopostu W13, moc velké šance na úspěch v Melbourne nevidí.
Scuderia vede po úvodních dvou podnicích šampionát, když v Bahrajnu obsadila s Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem první dvě místa a v Saúdské Arábii s nimi skončila opět na pódiu za vítězným Maxem Verstappenem z Red Bullu.
Letos postavila své nejlepší auto od sezóny 2018, kdy s SF71H bojovali o titul Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel, jenž tehdy do letní přestávky vyhrál 5 závodů, poté je však Stříbrné šípy předčily ve vývoji s Lewisem Hamiltonem šampionát nakonec ovládli.
Binotto nyní věří, že na tom jsou mnohem lépe než dříve: "Udržet si úroveň vývoje během sezóny je podle mě vždy výzvou – nejen pro nás, ale pro všechny týmy. Je nicméně pravdou, že naši soupeři jsou v tom velmi silní, zatímco jako Ferrari jsme při posledních dvou příležitostech, jež jsme měli v letech 2017 a 2018, ve vývoji ztratili."
V čem je Ferrari lepší?"Pokud jde o konstrukci vozu, tam jsme zlepšili své nástroje, kterým jsou simulátor a metodiky a procesy v aerodynamickém tunelu. Dnes jsme ve srovnání s minulostí podstatně lépe připraveni na to, abychom odvedli řádnou práci i ve vývoji," věří šéf Ferrari.
Nyní navíc musí být obezřetnější a více šetřit: "Ve srovnání s těmi časy dnes máme také rozpočtový strop, který ovlivňuje rychlost vývoje. Myslím, že jde o klíčový bod, o klíčový prvek. O to mám obavy – potřebujeme zajistit jeho dodržování, protože boje ve vývoji může jít věc, která změní situaci."
Kvůli financím proto odkládají nasazení novinek na letošní vůz F1-75: "Nejde jen o to, kdy budou připraveny, ale jak už jsem řekl, jde o rozpočtové stropy – snažit se zajistit, abychom neutratili všechno v prvních závodech. Proto nečekáváme významné novinky v příštím závodě v Melbourne, ale jakmile něco budeme moci nasadit, tak to v každém případě učiníme."
Mercedes nečeká, že by v Austrálii byl Ferrari blízkoTo jejich bývalý největší soupeř Mercedes, jenž letos obhajuje mistrovský titul, řeší nečekané potíže s konkurenceschopností svého balíku poté, co představil ultra-úzké bočnice. Auto W13 na rovinkách poskakuje a nedaří se ho vyladit, v nastavení jej krotí pouze za cenu velkých kompromisů ve výkonnosti.
Sezónu ještě neodpískal a čeká se, kdy konečně zrychlí. V Austrálii to však na velký pokrok ještě nevypadá: "Myslím si, že to bude velmi podobné, abych byl upřímný. Nevidím žádný důvod, proč bychom měli učinit nějaké velké kroky vpřed," prozrazuje zklamaný George Russell.
"Určitě jsme momentálně třetím nejrychlejším týmem, a spíše blíž k tomu čtvrtému než ke druhému. V nadcházejících závodech na tom s výkonností bude víceméně podobné," uvádí pilot Mercedesu, který se po přechodu na nové E10 palivo trápí i s pohonnou jednotkou, byť v této oblasti má ztrátu menší než v aerodynamice – inženýři hovoří o 1 až 2 desetinách sekundy na kolo.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.