Daniel Ricciardo je po zklamání z úvodu sezóny připraven na to, že McLarenu návrat ke konkurenceschopnosti ve Formuli 1 nějakou dobu potrvá. Jeho ztráta na špici je vysoká.
Na úvod v Bahrajnu překvapivě vypadl hned v první části kvalifikace, v Saúdské Arábii v prostřední. Na svém kontě nemá ani bod, když v Džiddě navíc musel v průběhu závodu odstoupit. Kvůli covidu se nemohl zúčastnit posledního před-sezónního testu, jeho McLaren se trápil s přehříváním brzd, kvůli narušené přípravě mu schází spousta přilnavosti.
Ricciardo zůstává realistou, pokud jde o to, jak dlouho to McLarenu potrvá, než se vrátí k boji o pódia: žádné rychlé zlepšení nečeká. "Jsem na to duševně připravený. Pokud bychom do dvou závodů bojovali o první pětku, pak bych to bral, byl by to bonus. Ale duševně musíte zůstat v klidu, nohama při zemi a rozumní."
"Musíte si uvědomit, že nehledáme 3 či 4 desetiny. Od vítězství nás dělí více než sekunda! Proto pochybuji, že k tomu dojde přes noc. Musíme být trpěliví. A myslím, že to je důležité pro dobro týmu. Na kravál je příliš brzy," pokračuje australský pilot.
I přes úvodní zklamání věří, že se McLaren je schopný dosáhnout obratu ještě během letošní sezóny: "Pokud to přijde, tak to přijde samozřejmě o něco později, než po tom toužíme. Aniž bych chtěl příliš nadsazovat: pokud bychom letos měli vyhrát závod, tak by mě to ani moc nepřekvapilo, protože věřím týmu a procesům, které máme zavedené."
"Myslím, že máme lidi, kteří tu práci dokážou odvést. A vím, že mám 100% důvěru v lidi, jako je Andreas [Seidl]. Samozřejmě že před týdnem jsme byli, nazvěme to v krizovém módu. Podle mě jsme se z toho rychle dostali," popisuje atmosféru po Bahrajnu.
"Ale je pravdou, že to celé musíme otočit a on je jedním z nejlepších lidí na to. Zeptejte se mě tedy za šest měsíců a možná nebudu překvapený tím, jak na tom jsme," dodává optimisticky Ricciardo, který se tento víkend těší na svůj domácí závod na upravené a zrychlené městské trati v Melbourne.
#F1 #SaudiArabianGP Teams lost 0.92s on avg. over the year. Who lost most? Comparing qualifying best sectors 📊:- #Mercedes & #McLareny by 1.5s slower, #Williams by 1.7s- #Ferrari only 0.1s slower, #Haas almost as fast as in 2021 (even gained in S3 thanks to #Ferrari PU gain) pic.twitter.com/U0WNZjsAIE
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 3, 2022#F1 #SaudiArabianGP How has changed the straight-line speed? Comparing teams' qualifying Max. speeds & Speed trap📊:- #RedBull opted for low drag so gain 9.6kph, #Williams even10.5kph- Every team was faster on the speed trap- #Ferrari gained only 1kph, #Mercedes 0.8, #McL 0.5 pic.twitter.com/klYdh8zM7h
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 3, 2022Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.