Daniel Ricciardo je po zklamání z úvodu sezóny připraven na to, že McLarenu návrat ke konkurenceschopnosti ve Formuli 1 nějakou dobu potrvá. Jeho ztráta na špici je vysoká.
Na úvod v Bahrajnu překvapivě vypadl hned v první části kvalifikace, v Saúdské Arábii v prostřední. Na svém kontě nemá ani bod, když v Džiddě navíc musel v průběhu závodu odstoupit. Kvůli covidu se nemohl zúčastnit posledního před-sezónního testu, jeho McLaren se trápil s přehříváním brzd, kvůli narušené přípravě mu schází spousta přilnavosti.
Ricciardo zůstává realistou, pokud jde o to, jak dlouho to McLarenu potrvá, než se vrátí k boji o pódia: žádné rychlé zlepšení nečeká. "Jsem na to duševně připravený. Pokud bychom do dvou závodů bojovali o první pětku, pak bych to bral, byl by to bonus. Ale duševně musíte zůstat v klidu, nohama při zemi a rozumní."
"Musíte si uvědomit, že nehledáme 3 či 4 desetiny. Od vítězství nás dělí více než sekunda! Proto pochybuji, že k tomu dojde přes noc. Musíme být trpěliví. A myslím, že to je důležité pro dobro týmu. Na kravál je příliš brzy," pokračuje australský pilot.
I přes úvodní zklamání věří, že se McLaren je schopný dosáhnout obratu ještě během letošní sezóny: "Pokud to přijde, tak to přijde samozřejmě o něco později, než po tom toužíme. Aniž bych chtěl příliš nadsazovat: pokud bychom letos měli vyhrát závod, tak by mě to ani moc nepřekvapilo, protože věřím týmu a procesům, které máme zavedené."
"Myslím, že máme lidi, kteří tu práci dokážou odvést. A vím, že mám 100% důvěru v lidi, jako je Andreas [Seidl]. Samozřejmě že před týdnem jsme byli, nazvěme to v krizovém módu. Podle mě jsme se z toho rychle dostali," popisuje atmosféru po Bahrajnu.
"Ale je pravdou, že to celé musíme otočit a on je jedním z nejlepších lidí na to. Zeptejte se mě tedy za šest měsíců a možná nebudu překvapený tím, jak na tom jsme," dodává optimisticky Ricciardo, který se tento víkend těší na svůj domácí závod na upravené a zrychlené městské trati v Melbourne.
#F1 #SaudiArabianGP Teams lost 0.92s on avg. over the year. Who lost most? Comparing qualifying best sectors 📊:- #Mercedes & #McLareny by 1.5s slower, #Williams by 1.7s- #Ferrari only 0.1s slower, #Haas almost as fast as in 2021 (even gained in S3 thanks to #Ferrari PU gain) pic.twitter.com/U0WNZjsAIE
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 3, 2022#F1 #SaudiArabianGP How has changed the straight-line speed? Comparing teams' qualifying Max. speeds & Speed trap📊:- #RedBull opted for low drag so gain 9.6kph, #Williams even10.5kph- Every team was faster on the speed trap- #Ferrari gained only 1kph, #Mercedes 0.8, #McL 0.5 pic.twitter.com/klYdh8zM7h
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 3, 2022Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.