Nová éra Formule 1 přináší pro piloty nové výzvy. Všímá si toho také David Coulthard.
Bývalý pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu pozoruje větší fyzickou náročnost, které jsou piloti vystaveni. A přesně tenhle aspekt Skot kvituje. Za pravdu mu dávají i aktéři samotní. Třeba Kevin Magnussen se v Saúdské Arábii nechal slyšet, že mu asi „upadne krk". Na záhul pro tělo poukazoval rovněž George Russell.
„Vypadá to všechno hodně rychle. Není tam prostor pro chybu, jezdci tlačí až na limit. Tohle je Formule 1. Je to součást výzvy, kterou v sobě měla vždy zakódovanou. V hybridní éře jsme dlouho neviděli, aby byli všichni piloti na konci závodu fyzicky vyždímaní. Teď tomu tak je. Tvrdé závodění až na samotnou hranu je zpět. Užívám si to. Je to skvělé," lebedí si DC.
Pravdou je, že nové technické regule zatím splňují přesně to, proč byly navrženy. V úvodních dvou závodech nové epochy jsme byli svědky dech beroucích bitev. Na čele i ve středu pole. Vozy za sebou dokážou jet v o poznání těsnějším závěsu než ještě loni, což je znát.
Jen připomeňme, že další - třetí díl letošního ročníku nás čeká už tento víkend, kdy Formule 1 zavítá do australského Melbourne. Poprvé od roku 2019. Organizátoři provedli na okruhu od té doby několik změn. Ten by měl být nyní rychlejší, což by mělo přispět k lepší podívané a více možnostmi pro předjíždění. Uvidíme další díl řežby Verstappen vs. Leclerc, nebo bude o vítězství bojovat někdo další?
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.