Nová éra Formule 1 přináší pro piloty nové výzvy. Všímá si toho také David Coulthard.
Bývalý pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu pozoruje větší fyzickou náročnost, které jsou piloti vystaveni. A přesně tenhle aspekt Skot kvituje. Za pravdu mu dávají i aktéři samotní. Třeba Kevin Magnussen se v Saúdské Arábii nechal slyšet, že mu asi „upadne krk". Na záhul pro tělo poukazoval rovněž George Russell.
„Vypadá to všechno hodně rychle. Není tam prostor pro chybu, jezdci tlačí až na limit. Tohle je Formule 1. Je to součást výzvy, kterou v sobě měla vždy zakódovanou. V hybridní éře jsme dlouho neviděli, aby byli všichni piloti na konci závodu fyzicky vyždímaní. Teď tomu tak je. Tvrdé závodění až na samotnou hranu je zpět. Užívám si to. Je to skvělé," lebedí si DC.
Pravdou je, že nové technické regule zatím splňují přesně to, proč byly navrženy. V úvodních dvou závodech nové epochy jsme byli svědky dech beroucích bitev. Na čele i ve středu pole. Vozy za sebou dokážou jet v o poznání těsnějším závěsu než ještě loni, což je znát.
Jen připomeňme, že další - třetí díl letošního ročníku nás čeká už tento víkend, kdy Formule 1 zavítá do australského Melbourne. Poprvé od roku 2019. Organizátoři provedli na okruhu od té doby několik změn. Ten by měl být nyní rychlejší, což by mělo přispět k lepší podívané a více možnostmi pro předjíždění. Uvidíme další díl řežby Verstappen vs. Leclerc, nebo bude o vítězství bojovat někdo další?
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.