Předsezónní testy nevypadaly pro Alpine zrovna dvakrát slibně. Skutečná výkonnost francouzského týmu však je povzbudivá. Jenže z různých důvodů není na týmovém bodovém kontě tolik bodů, kolik by mělo být.
Své o tom ví zejména Fernando Alonso, který zažil podle svých slov skvělé dva úvodní podniky šampionátu. Má z nich ale jen dva body. V Bahrajnu jej poškodila špatně zvolená strategie, v Saúdské Arábii to byly pro změnu technické problémy. I proto je Španěl značně rozladěn. Věří však v lepší zítřky.
„Měl jsem dva skvělé závody. Opravdu jsem byl spokojený se svými výkony, ale mám jen dva body. Co k tomu říct? V Bahrajnu jsme nezvolili ideální strategii, v Saúdské Arábii nás zradil motor. Je to zklamání. Naše tempo je lepší než jak ho profilují výsledky. Spoustu bodů jsme darovali soupeřům. Snad si je vezmeme zpátky," přeje si matador z Ovieda.
Na Ferrari a Red Bull Alpine nestačí. Porovnání s Mercedesem zdá se být těsné. Každopádně to vypadá, že Francouzi by mohli být nejlepším týmem z pomyslného středu pole, který bude i letos velmi vyrovnaný. Každý bod tak hraje svoji roli a u týmu to dobře vědí.
„Možná nejsme třetí nejrychlejší, ale mohli jsme být na pohodlném třetím místě mezi konstruktéry. Mohl jsem být šestý nebo sedmý mezi jezdci. Jenže bohužel... Není to kvůli tomu, že bychom na to rychlostně neměli, nedokázali jsme využít naše příležitosti. Pořád máme před sebou spoustu práce. Hlavně v továrně. Pozitivní ale je, že rychlost mi nechybí," uzavírá dvojnásobný šampion.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.