Třetí trénink patřil v Saúdské Arábii Leclercovi a Ferrari. Vzájemná bitva s Red Bullem však vypadá pro kvalifikaci a závod velmi vyrovnaně.
Ve třetím tréninku si jako první připsali měřený čas jezdci Ferrari. Mírně rychlejší byl Sainz, který svého kolegu předčil o 0,041 sekundy. Monačan však dokázal brzy zrychlit a Sainze předčil o půl vteřiny. Carlos v následném pokusu chyboval ve druhém sektoru. Proto taková ztráta.
Třetí Lando Norris ztrácel na oba piloty v rudém overalu téměř sekundu a půl. Jezdci se zároveň snažili vytáhnout na rovinkách, aby získali maximum top speedu. Takovou taktiku nacvičoval například právě McLaren.
Slušný pokus měl po dvaceti minutách rozjetý Hamilton. K jeho smůle však ve druhém sektoru chyboval, kvůli čemuž své kolo vypustil. Při pohledu na Lewisovu přilbu bylo patrné, že Mercedes stále trpí značným poskakováním. Pěkná kola předváděli v úvodní fázi třetího měřeného tréninku oba jezdci Alfy Romeo. Průběžně jim pařila třetí a pátá příčka.
Úvodní rychlé kolo Maxe Verstappena stačilo na čtvrtou příčku. Manko mistra světa činilo tři desetiny sekundy. V elitní pětce se nacházeli rovněž oba piloti AlphaTauri. 28 minut před koncem zajel nejrychlejší čas Verstappen. Jeho hodnota byla 1:29,7.
Technické problémy měl při výjezdu z boxů Gasly. Francouz zastavil a do týmového rádia hlásil ztrátu pohonu. V závěrečných kvalifikačních pokusech zajel nejlépe Leclerc. Druhá příčka patřila Verstappenovi, třetí Pérezovi a čtvrtá Sainzovi. Překvapil pátý Bottas. Naopak trápí se McLaren i Williams. Oba týmy byly ve třetím tréninku nejpomalejší.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.