Třetí trénink patřil v Saúdské Arábii Leclercovi a Ferrari. Vzájemná bitva s Red Bullem však vypadá pro kvalifikaci a závod velmi vyrovnaně.
Ve třetím tréninku si jako první připsali měřený čas jezdci Ferrari. Mírně rychlejší byl Sainz, který svého kolegu předčil o 0,041 sekundy. Monačan však dokázal brzy zrychlit a Sainze předčil o půl vteřiny. Carlos v následném pokusu chyboval ve druhém sektoru. Proto taková ztráta.
Třetí Lando Norris ztrácel na oba piloty v rudém overalu téměř sekundu a půl. Jezdci se zároveň snažili vytáhnout na rovinkách, aby získali maximum top speedu. Takovou taktiku nacvičoval například právě McLaren.
Slušný pokus měl po dvaceti minutách rozjetý Hamilton. K jeho smůle však ve druhém sektoru chyboval, kvůli čemuž své kolo vypustil. Při pohledu na Lewisovu přilbu bylo patrné, že Mercedes stále trpí značným poskakováním. Pěkná kola předváděli v úvodní fázi třetího měřeného tréninku oba jezdci Alfy Romeo. Průběžně jim pařila třetí a pátá příčka.
Úvodní rychlé kolo Maxe Verstappena stačilo na čtvrtou příčku. Manko mistra světa činilo tři desetiny sekundy. V elitní pětce se nacházeli rovněž oba piloti AlphaTauri. 28 minut před koncem zajel nejrychlejší čas Verstappen. Jeho hodnota byla 1:29,7.
Technické problémy měl při výjezdu z boxů Gasly. Francouz zastavil a do týmového rádia hlásil ztrátu pohonu. V závěrečných kvalifikačních pokusech zajel nejlépe Leclerc. Druhá příčka patřila Verstappenovi, třetí Pérezovi a čtvrtá Sainzovi. Překvapil pátý Bottas. Naopak trápí se McLaren i Williams. Oba týmy byly ve třetím tréninku nejpomalejší.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.