Třetí trénink patřil v Saúdské Arábii Leclercovi a Ferrari. Vzájemná bitva s Red Bullem však vypadá pro kvalifikaci a závod velmi vyrovnaně.
Ve třetím tréninku si jako první připsali měřený čas jezdci Ferrari. Mírně rychlejší byl Sainz, který svého kolegu předčil o 0,041 sekundy. Monačan však dokázal brzy zrychlit a Sainze předčil o půl vteřiny. Carlos v následném pokusu chyboval ve druhém sektoru. Proto taková ztráta.
Třetí Lando Norris ztrácel na oba piloty v rudém overalu téměř sekundu a půl. Jezdci se zároveň snažili vytáhnout na rovinkách, aby získali maximum top speedu. Takovou taktiku nacvičoval například právě McLaren.
Slušný pokus měl po dvaceti minutách rozjetý Hamilton. K jeho smůle však ve druhém sektoru chyboval, kvůli čemuž své kolo vypustil. Při pohledu na Lewisovu přilbu bylo patrné, že Mercedes stále trpí značným poskakováním. Pěkná kola předváděli v úvodní fázi třetího měřeného tréninku oba jezdci Alfy Romeo. Průběžně jim pařila třetí a pátá příčka.
Úvodní rychlé kolo Maxe Verstappena stačilo na čtvrtou příčku. Manko mistra světa činilo tři desetiny sekundy. V elitní pětce se nacházeli rovněž oba piloti AlphaTauri. 28 minut před koncem zajel nejrychlejší čas Verstappen. Jeho hodnota byla 1:29,7.
Technické problémy měl při výjezdu z boxů Gasly. Francouz zastavil a do týmového rádia hlásil ztrátu pohonu. V závěrečných kvalifikačních pokusech zajel nejlépe Leclerc. Druhá příčka patřila Verstappenovi, třetí Pérezovi a čtvrtá Sainzovi. Překvapil pátý Bottas. Naopak trápí se McLaren i Williams. Oba týmy byly ve třetím tréninku nejpomalejší.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.