Druhý trénink v Saúdské Arábii - V úvodu se řešil především útok a požár na nedaleký zásobník ropy. Na trati potom nejrychlejší Leclerc před Verstappenem. Ani jeden jezdec Ferrari však trénink nedokončil kvůli nárazu do bariéry. Problém s technikou zastavil i Magnussena a v úplném závěru také Cunodu.
V prvním tréninku zajel dnes v Saúdské Arábii nejrychlejší čas Charles Leclerc před Maxem Verstappenem. Magnussena potrápilo hydraulické zařízení, ale mechanici vše zvládli před druhým tréninkem napravit.
Na okruhu v Džiddě se setmělo a teplota vzduchu je 21 °C, trať má potom 24 °C. Je o cca čtyři stupně méně než odpoledne. A jak to tedy večer probíhalo?
Průběh tréninku:V dáli je už nějakou chvíli vidět kouř, neboť pár desítek kilometrů odtud hoří. Padok tedy s napětím očekává další informace. Podle dostupných informací se prý jedná o raketový útok Husíů na ropnou rafinerii v areálu Aramco poblíž letiště, kde došlo k výbuchu a následnému požáru. Skupina se nakonec k požáru Pár minut před začátkem tréninku byli všichni jezdci a šéfové týmů svoláni, proběhla informační schůzka a trénink byl o patnáct minut odložen. A situace se bude řešit i po tréninku. Nicméně podle oficiálního vyjádření je v plánu pokračovat bez změny programu.
Ve 20:15 místního času (tedy 18:15 našeho) se na konci boxové uličky objevuje zelená a trénink začíná. A na trať se téměř ihned vydává rovnou dvanáct pilotů. A po pár minutách jej doplňuje dalších šest. Na traťi chybí jen oba Red Bully. A do čela jde Leclerc s Ferrari s časem 1:30,216 min.
"Hodně to drncá," hlásí Sainz rádiem. A následné záběry Hamiltona španělova slova jen potvrzují. Na trať se vydal také Verstappen a Pérez. Verstappen jde na třetí místo se ztrátou 1,074 sek na Leclerca. Druhý Sainz. Zatím u Mercedesu si Hamilton řekl o náhradní sedačku, která je vyšší. Aktuálně je dvanáctý a jeho týmový kolega Russell sedmý.
Pérez je na čtvrtém místě a svůj čas zlepšil i Verstappen, který jde do čela s náskokem 0,002 sek. na Leclerca. Někteří piloti budou přezouvat na měkké. Jako první to provedl Hülkenberg, který je na třináctém místě, jeho týmový kolega Stroll je sedmý.
#Charles16 setting the fastest time, it’s 1:30.074 on soft tyres. P1 for the moment 👊#FP2 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/ltMVCpk4pw
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 25, 2022
Leclerc jde opět do čela, čas 1:30,074 min s náskokem 0,14 sek na Verstappena.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Russell, Norris, Bottas, Cunoda, Alonso, Ocon, Gasly, Stroll, Ricciardo, Hamilton, Hülkenberg, Schumacher, Zhou, Latiffi, Albon, Magnussen.
Magnussen hlásí problém s motorem. A nakonec ani nedojel do garáže, zastavil na trati v zatáčce čtrnáct. Ráno toho kvůli hydraulice moc nenajezdil a bohužel technické problémy pokračují. Pár minut byl vyhlášen virtuální safety car, než byl vůz odklizen.
There’s another issue with Kevin’s car and he’s had to pull over at Turn 14. #HaasF1 #SaudiArabianGP #FP2 pic.twitter.com/jmpqGBJCpQ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 25, 2022
"Moje auto je rozbité," hlásí Leclerc! A pomalu zajíždí k mechanickům. Přední levou pneumatikou totiž trošku narazil do zdi a došlo k poškození vozu. Zbývá 18 minut do konce. Svůj čas zlepšuje Hamilton (je pátý) a Russell je hned za ním. Mezi prvními čtyřmi jezdci rozdíl dvou desetin, Hamilton potom ztrácí už čtyři desetiny.
Norris je sedmý, jeho týmový kolega Ricciardo patnáctý. U McLarenu po prvním závodě minulý týden v Bahrajnu určitě měli nad čím přemýšlet.
Na pořadu dne jsou nyní simulace závodu. Leclerc se jich ale neúčastní, je už z auta venku. V garáži je i jeho týmový kolega, ten do zdi také mírně ťuknul a pro oba tak trénink končí. Zbývá posledních pár minut. Red Bully i Mercedesy na střední sadě, Latiffi si stěžuje na velké opotřebení pneumatik. A to na nich jezdec Williamsu ujel 14 kol. A trénink je u konce! Problém s motorem hlásí i Cunoda, který ale ani nedojel k mechanikům.
Njevíce kol ujel Hülkenberg (29), o kolo méně si připsal Russell a Gasly. Nejméně potom najel Sainz (12), o kolo více Magnussen.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.