Druhý trénink v Saúdské Arábii - V úvodu se řešil především útok a požár na nedaleký zásobník ropy. Na trati potom nejrychlejší Leclerc před Verstappenem. Ani jeden jezdec Ferrari však trénink nedokončil kvůli nárazu do bariéry. Problém s technikou zastavil i Magnussena a v úplném závěru také Cunodu.
V prvním tréninku zajel dnes v Saúdské Arábii nejrychlejší čas Charles Leclerc před Maxem Verstappenem. Magnussena potrápilo hydraulické zařízení, ale mechanici vše zvládli před druhým tréninkem napravit.
Na okruhu v Džiddě se setmělo a teplota vzduchu je 21 °C, trať má potom 24 °C. Je o cca čtyři stupně méně než odpoledne. A jak to tedy večer probíhalo?
Průběh tréninku:V dáli je už nějakou chvíli vidět kouř, neboť pár desítek kilometrů odtud hoří. Padok tedy s napětím očekává další informace. Podle dostupných informací se prý jedná o raketový útok Husíů na ropnou rafinerii v areálu Aramco poblíž letiště, kde došlo k výbuchu a následnému požáru. Skupina se nakonec k požáru Pár minut před začátkem tréninku byli všichni jezdci a šéfové týmů svoláni, proběhla informační schůzka a trénink byl o patnáct minut odložen. A situace se bude řešit i po tréninku. Nicméně podle oficiálního vyjádření je v plánu pokračovat bez změny programu.
Ve 20:15 místního času (tedy 18:15 našeho) se na konci boxové uličky objevuje zelená a trénink začíná. A na trať se téměř ihned vydává rovnou dvanáct pilotů. A po pár minutách jej doplňuje dalších šest. Na traťi chybí jen oba Red Bully. A do čela jde Leclerc s Ferrari s časem 1:30,216 min.
"Hodně to drncá," hlásí Sainz rádiem. A následné záběry Hamiltona španělova slova jen potvrzují. Na trať se vydal také Verstappen a Pérez. Verstappen jde na třetí místo se ztrátou 1,074 sek na Leclerca. Druhý Sainz. Zatím u Mercedesu si Hamilton řekl o náhradní sedačku, která je vyšší. Aktuálně je dvanáctý a jeho týmový kolega Russell sedmý.
Pérez je na čtvrtém místě a svůj čas zlepšil i Verstappen, který jde do čela s náskokem 0,002 sek. na Leclerca. Někteří piloti budou přezouvat na měkké. Jako první to provedl Hülkenberg, který je na třináctém místě, jeho týmový kolega Stroll je sedmý.
#Charles16 setting the fastest time, it’s 1:30.074 on soft tyres. P1 for the moment 👊#FP2 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/ltMVCpk4pw
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 25, 2022
Leclerc jde opět do čela, čas 1:30,074 min s náskokem 0,14 sek na Verstappena.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Russell, Norris, Bottas, Cunoda, Alonso, Ocon, Gasly, Stroll, Ricciardo, Hamilton, Hülkenberg, Schumacher, Zhou, Latiffi, Albon, Magnussen.
Magnussen hlásí problém s motorem. A nakonec ani nedojel do garáže, zastavil na trati v zatáčce čtrnáct. Ráno toho kvůli hydraulice moc nenajezdil a bohužel technické problémy pokračují. Pár minut byl vyhlášen virtuální safety car, než byl vůz odklizen.
There’s another issue with Kevin’s car and he’s had to pull over at Turn 14. #HaasF1 #SaudiArabianGP #FP2 pic.twitter.com/jmpqGBJCpQ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 25, 2022
"Moje auto je rozbité," hlásí Leclerc! A pomalu zajíždí k mechanickům. Přední levou pneumatikou totiž trošku narazil do zdi a došlo k poškození vozu. Zbývá 18 minut do konce. Svůj čas zlepšuje Hamilton (je pátý) a Russell je hned za ním. Mezi prvními čtyřmi jezdci rozdíl dvou desetin, Hamilton potom ztrácí už čtyři desetiny.
Norris je sedmý, jeho týmový kolega Ricciardo patnáctý. U McLarenu po prvním závodě minulý týden v Bahrajnu určitě měli nad čím přemýšlet.
Na pořadu dne jsou nyní simulace závodu. Leclerc se jich ale neúčastní, je už z auta venku. V garáži je i jeho týmový kolega, ten do zdi také mírně ťuknul a pro oba tak trénink končí. Zbývá posledních pár minut. Red Bully i Mercedesy na střední sadě, Latiffi si stěžuje na velké opotřebení pneumatik. A to na nich jezdec Williamsu ujel 14 kol. A trénink je u konce! Problém s motorem hlásí i Cunoda, který ale ani nedojel k mechanikům.
Njevíce kol ujel Hülkenberg (29), o kolo méně si připsal Russell a Gasly. Nejméně potom najel Sainz (12), o kolo více Magnussen.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.