Druhý trénink v Saúdské Arábii - V úvodu se řešil především útok a požár na nedaleký zásobník ropy. Na trati potom nejrychlejší Leclerc před Verstappenem. Ani jeden jezdec Ferrari však trénink nedokončil kvůli nárazu do bariéry. Problém s technikou zastavil i Magnussena a v úplném závěru také Cunodu.
V prvním tréninku zajel dnes v Saúdské Arábii nejrychlejší čas Charles Leclerc před Maxem Verstappenem. Magnussena potrápilo hydraulické zařízení, ale mechanici vše zvládli před druhým tréninkem napravit.
Na okruhu v Džiddě se setmělo a teplota vzduchu je 21 °C, trať má potom 24 °C. Je o cca čtyři stupně méně než odpoledne. A jak to tedy večer probíhalo?
Průběh tréninku:V dáli je už nějakou chvíli vidět kouř, neboť pár desítek kilometrů odtud hoří. Padok tedy s napětím očekává další informace. Podle dostupných informací se prý jedná o raketový útok Husíů na ropnou rafinerii v areálu Aramco poblíž letiště, kde došlo k výbuchu a následnému požáru. Skupina se nakonec k požáru Pár minut před začátkem tréninku byli všichni jezdci a šéfové týmů svoláni, proběhla informační schůzka a trénink byl o patnáct minut odložen. A situace se bude řešit i po tréninku. Nicméně podle oficiálního vyjádření je v plánu pokračovat bez změny programu.
Ve 20:15 místního času (tedy 18:15 našeho) se na konci boxové uličky objevuje zelená a trénink začíná. A na trať se téměř ihned vydává rovnou dvanáct pilotů. A po pár minutách jej doplňuje dalších šest. Na traťi chybí jen oba Red Bully. A do čela jde Leclerc s Ferrari s časem 1:30,216 min.
"Hodně to drncá," hlásí Sainz rádiem. A následné záběry Hamiltona španělova slova jen potvrzují. Na trať se vydal také Verstappen a Pérez. Verstappen jde na třetí místo se ztrátou 1,074 sek na Leclerca. Druhý Sainz. Zatím u Mercedesu si Hamilton řekl o náhradní sedačku, která je vyšší. Aktuálně je dvanáctý a jeho týmový kolega Russell sedmý.
Pérez je na čtvrtém místě a svůj čas zlepšil i Verstappen, který jde do čela s náskokem 0,002 sek. na Leclerca. Někteří piloti budou přezouvat na měkké. Jako první to provedl Hülkenberg, který je na třináctém místě, jeho týmový kolega Stroll je sedmý.
#Charles16 setting the fastest time, it’s 1:30.074 on soft tyres. P1 for the moment 👊#FP2 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/ltMVCpk4pw
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 25, 2022
Leclerc jde opět do čela, čas 1:30,074 min s náskokem 0,14 sek na Verstappena.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Leclerc, Verstappen, Sainz, Pérez, Russell, Norris, Bottas, Cunoda, Alonso, Ocon, Gasly, Stroll, Ricciardo, Hamilton, Hülkenberg, Schumacher, Zhou, Latiffi, Albon, Magnussen.
Magnussen hlásí problém s motorem. A nakonec ani nedojel do garáže, zastavil na trati v zatáčce čtrnáct. Ráno toho kvůli hydraulice moc nenajezdil a bohužel technické problémy pokračují. Pár minut byl vyhlášen virtuální safety car, než byl vůz odklizen.
There’s another issue with Kevin’s car and he’s had to pull over at Turn 14. #HaasF1 #SaudiArabianGP #FP2 pic.twitter.com/jmpqGBJCpQ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 25, 2022
"Moje auto je rozbité," hlásí Leclerc! A pomalu zajíždí k mechanickům. Přední levou pneumatikou totiž trošku narazil do zdi a došlo k poškození vozu. Zbývá 18 minut do konce. Svůj čas zlepšuje Hamilton (je pátý) a Russell je hned za ním. Mezi prvními čtyřmi jezdci rozdíl dvou desetin, Hamilton potom ztrácí už čtyři desetiny.
Norris je sedmý, jeho týmový kolega Ricciardo patnáctý. U McLarenu po prvním závodě minulý týden v Bahrajnu určitě měli nad čím přemýšlet.
Na pořadu dne jsou nyní simulace závodu. Leclerc se jich ale neúčastní, je už z auta venku. V garáži je i jeho týmový kolega, ten do zdi také mírně ťuknul a pro oba tak trénink končí. Zbývá posledních pár minut. Red Bully i Mercedesy na střední sadě, Latiffi si stěžuje na velké opotřebení pneumatik. A to na nich jezdec Williamsu ujel 14 kol. A trénink je u konce! Problém s motorem hlásí i Cunoda, který ale ani nedojel k mechanikům.
Njevíce kol ujel Hülkenberg (29), o kolo méně si připsal Russell a Gasly. Nejméně potom najel Sainz (12), o kolo více Magnussen.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.