Premiérovou pole position sezony 2022 získal Charles Leclerc před druhým Maxem Verstappenem a třetím Carlosem Sainzem. Lewis Hamilton si zapsal 5. čas a jeho týmový kolega George Russell byl až devátý. Krom továrního týmu se dařilo i ostatním s pohonnou jednotkou Ferrari. V Q3 jsme viděli Bottase společně s Magnussenem.
Prvními jezdci na trati se stali jezdci stáje Williams a AlphaTauri, ale jezdci týmu se sídlem ve Wantage si svá rychlá kola nezapsali. Mezi Gaslym a Cunodou bylo po prvním rychlém kole 5 desetin, ale tuto dvojici rozdělil Lando Norris, který na francouzského jezdce stáje AlphaTauri ztratil necelou desetinu. V tuto dobu na trati ale už kroužila i dvojice vozů stáje Red Bull, přičemž Holanďan stanovil čas 1:31,909 a jeho týmový kolega na něj ztratil skoro půl vteřinu. Zbývalo necelých 8 minut do konce první části kvalifikace a první dvě místa patřila jezdcům stáje Ferrari v pořadí Leclerc - Sainz. Monačan si zapsal čas o hodnotě 1:31,471 a Sainz na něj ztratil necelou desetinu vteřiny. Lewis Hamilton se prozatím umístil na 5. pozici mezi Bottasem a Magnussenem, Russell byl až desátý mezi Pérezem a Schumacherem. Po druhých pokusech dokázal skvělé kolo zajet Lando Norris, ale Daniel Ricciardo nedokázal na výkony svého kolegy navázat a společně s Cunodou, Hülkenbergem, Strollem a Latifim do druhé části kvalifikace nepostoupil.
Q2Prvním, kdo si mohl zapsat svůj čas, byl Alexander Albon, ale kolo opět nedokončil a na konci zajel do boxů. První čas o hodnotě 1:31,461 si tedy zapsal až Kevin Magnussen, který se po dojetí ostatních jezdců ocitl na krásné 4. pozici se ztrátou 7 desetin na Maxe Verstappena, jehož kolo dosahovalo hodnoty 1:30,757.Tandem stříbrných šípů se po prvních pokusech ocitl zatím na 5. a 6. pozici se ztrátou jedné desetiny Russella na Hamiltona. Při svém dalším pokusu byl Magnussen z boxové zídky informován o problému s hydraulikou a se svým monopostem zajel hned ke svým mechanikům.
Magnussen currently sits in a superb P4 😱However he's back in the garage after reported hydraulic issues on the radio#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/X1hv0M9uOj
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022Ale i přes to jeho kolo stačilo na postup mezi 10 nejlepších. Kdo ale štěstí na postup do závěrečné části neměl byl Ocon, Schumacher, Norris, Albon a Zhou.
It's great to have you back, @alex_albon ☺️#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/xM1WKBIhgK
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022 Q3Svá první rychlá kola si jako první zapsali jezdci Mercedesu, přičemž Hamilton byl o něco rychlejší. Ale tato kola byla zajeta na již opotřebovaných pneumatikách. Na čelo se dostal tedy Carlos Sainz s časem 1:30,687, druhý byl Leclerc se ztrátou 4 setin a třetí Verstappen se ztrátou 5 setin. Čtvrtý Pérez ztrácel již přes 3 desetiny. Druhé pokusy pořadím pořádně zamíchaly. Russellovi se nepodařilo své kolo vylepšit a zítra vystartuje až z 9. pozice. Mechanikům Haasu se podařilo Magnussenův monopost opravit a podařilo se mu zajet 7. nejrychlejší čas. Ale premiérovou pole position sezony 2022 získal Charles Leclerc s náskokem 123 tisícin na Verstappena a s náskokem dalších 3 tisícin na Carlose Sainze.
CHARLES: "It feels good! We were quite hopeful that this would be an opportunity to be back in the front. We're starting from pole, so I'm very happy!"#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/U0TEiM0LiO
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.