Pilot Ferrari Charles Leclerc chce v úvodním podniku sezóny vyhrát, byť podle něj za Red Bullem o něco zaostávají. Formu Mercedesu si před prvním tréninkem v Bahrajnu stále netroufá odhadovat, v první trojici by ale podle něj chybět neměl.
Stáj z Maranella má za sebou vydařený testovací program a ráda by letos zabojovala o titul, byť podle slov jejího šéfa Mattii Binotta se za favorita nepovažuje a na vítězství minimálně v úvodních závodech jako outsider mít nebude.
Během testů své auto moc neměnila a v Bahrajnu má i tento týden vůz v podobné konfiguraci jako při testech, během kterých soupeři nasazovali výraznější modifikace - Red Bull i Mercedes například přišli s odlišnými bočnicemi. "Jen první závod nám prozradí, zda je náš přístup ten nejlepší. Ale já si věřím, protože podle mě máme to nejlepší poznání svého vozu v padoku vzhledem k tomu, jak soupeři svá auta měnili," říká Leclerc.
"Red Bull na druhou stranu udělal ohromný krok poslední den s novými vylepšeními. Mercedes mě na počátku testů zde v Bahrajnu velmi překvapil svým zcela odlišným konceptem od všech ostatních," uvádí pilot Scuderie na adresu soupeřů.
"I když se ostatní liší, to jejich řešení bylo docela extrémní. Bude to rozhodně velmi zajímavé sledovat, komu to bude v kvalifikaci nejlépe fungovat. Já jsem ale spokojený s naším přístupem a s tím, že své auto už velmi dobře známe," pokračuje Leclerc.
Jaké má podle něj Ferrari cíle na prahu nové sezóny? "Myslím, že naším cílem je pokusit se bojovat o vítězství, kdykoliv to půjde. Pokud bych měl nyní učinit nějaký realistický odhad, tak bych řekl, že jsme trochu za Red Bullem. Ale Mercedes - nevíme. Fakt nemáme ponětí o tom, jak na tom jsou. Ale určitě budou vpředu, v první trojce," domnívá se 24letý pilot.
"Bude to těsné, stále si nicméně myslím, že jsme trochu pozadu. Budeme muset tvrdě pracovat na tom, abychom to stáhli. Jdu do toho pořád ve stejném rozpoložení: chci bojovat o vítězství. Chybí mi to. V roce 2019 jsem dvakrát vyhrál. To byly okamžiky na které nikdy nezapomenu. Boj o soutěžní pozice vám dává velkou motivaci. Mým cílem je tedy rozhodně znovu bojovat na špici," vyzdvihuje Leclerc.
Je být připravený i na případný boj o titul? "Cítím se být připravený. Vždy jsem byl, musíte to tak jako jezdec cítit. Když si nevěříte, pak zůstaňte doma! Věřím si a cítím se být mnohem lépe připraven než v roce 2019. Více jsem vyrostl, mám více zkušeností, které mi pomohou," dodává Leclerc.
Back to school 📝#essereFerrari 🔴 #BahrainGP @Carlossainz55 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/IZTWvS31Kg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 17, 2022
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.