Pilot Ferrari Charles Leclerc chce v úvodním podniku sezóny vyhrát, byť podle něj za Red Bullem o něco zaostávají. Formu Mercedesu si před prvním tréninkem v Bahrajnu stále netroufá odhadovat, v první trojici by ale podle něj chybět neměl.
Stáj z Maranella má za sebou vydařený testovací program a ráda by letos zabojovala o titul, byť podle slov jejího šéfa Mattii Binotta se za favorita nepovažuje a na vítězství minimálně v úvodních závodech jako outsider mít nebude.
Během testů své auto moc neměnila a v Bahrajnu má i tento týden vůz v podobné konfiguraci jako při testech, během kterých soupeři nasazovali výraznější modifikace - Red Bull i Mercedes například přišli s odlišnými bočnicemi. "Jen první závod nám prozradí, zda je náš přístup ten nejlepší. Ale já si věřím, protože podle mě máme to nejlepší poznání svého vozu v padoku vzhledem k tomu, jak soupeři svá auta měnili," říká Leclerc.
"Red Bull na druhou stranu udělal ohromný krok poslední den s novými vylepšeními. Mercedes mě na počátku testů zde v Bahrajnu velmi překvapil svým zcela odlišným konceptem od všech ostatních," uvádí pilot Scuderie na adresu soupeřů.
"I když se ostatní liší, to jejich řešení bylo docela extrémní. Bude to rozhodně velmi zajímavé sledovat, komu to bude v kvalifikaci nejlépe fungovat. Já jsem ale spokojený s naším přístupem a s tím, že své auto už velmi dobře známe," pokračuje Leclerc.
Jaké má podle něj Ferrari cíle na prahu nové sezóny? "Myslím, že naším cílem je pokusit se bojovat o vítězství, kdykoliv to půjde. Pokud bych měl nyní učinit nějaký realistický odhad, tak bych řekl, že jsme trochu za Red Bullem. Ale Mercedes - nevíme. Fakt nemáme ponětí o tom, jak na tom jsou. Ale určitě budou vpředu, v první trojce," domnívá se 24letý pilot.
"Bude to těsné, stále si nicméně myslím, že jsme trochu pozadu. Budeme muset tvrdě pracovat na tom, abychom to stáhli. Jdu do toho pořád ve stejném rozpoložení: chci bojovat o vítězství. Chybí mi to. V roce 2019 jsem dvakrát vyhrál. To byly okamžiky na které nikdy nezapomenu. Boj o soutěžní pozice vám dává velkou motivaci. Mým cílem je tedy rozhodně znovu bojovat na špici," vyzdvihuje Leclerc.
Je být připravený i na případný boj o titul? "Cítím se být připravený. Vždy jsem byl, musíte to tak jako jezdec cítit. Když si nevěříte, pak zůstaňte doma! Věřím si a cítím se být mnohem lépe připraven než v roce 2019. Více jsem vyrostl, mám více zkušeností, které mi pomohou," dodává Leclerc.
Back to school 📝#essereFerrari 🔴 #BahrainGP @Carlossainz55 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/IZTWvS31Kg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 17, 2022Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.