Pilot Ferrari Charles Leclerc chce v úvodním podniku sezóny vyhrát, byť podle něj za Red Bullem o něco zaostávají. Formu Mercedesu si před prvním tréninkem v Bahrajnu stále netroufá odhadovat, v první trojici by ale podle něj chybět neměl.
Stáj z Maranella má za sebou vydařený testovací program a ráda by letos zabojovala o titul, byť podle slov jejího šéfa Mattii Binotta se za favorita nepovažuje a na vítězství minimálně v úvodních závodech jako outsider mít nebude.
Během testů své auto moc neměnila a v Bahrajnu má i tento týden vůz v podobné konfiguraci jako při testech, během kterých soupeři nasazovali výraznější modifikace - Red Bull i Mercedes například přišli s odlišnými bočnicemi. "Jen první závod nám prozradí, zda je náš přístup ten nejlepší. Ale já si věřím, protože podle mě máme to nejlepší poznání svého vozu v padoku vzhledem k tomu, jak soupeři svá auta měnili," říká Leclerc.
"Red Bull na druhou stranu udělal ohromný krok poslední den s novými vylepšeními. Mercedes mě na počátku testů zde v Bahrajnu velmi překvapil svým zcela odlišným konceptem od všech ostatních," uvádí pilot Scuderie na adresu soupeřů.
"I když se ostatní liší, to jejich řešení bylo docela extrémní. Bude to rozhodně velmi zajímavé sledovat, komu to bude v kvalifikaci nejlépe fungovat. Já jsem ale spokojený s naším přístupem a s tím, že své auto už velmi dobře známe," pokračuje Leclerc.
Jaké má podle něj Ferrari cíle na prahu nové sezóny? "Myslím, že naším cílem je pokusit se bojovat o vítězství, kdykoliv to půjde. Pokud bych měl nyní učinit nějaký realistický odhad, tak bych řekl, že jsme trochu za Red Bullem. Ale Mercedes - nevíme. Fakt nemáme ponětí o tom, jak na tom jsou. Ale určitě budou vpředu, v první trojce," domnívá se 24letý pilot.
"Bude to těsné, stále si nicméně myslím, že jsme trochu pozadu. Budeme muset tvrdě pracovat na tom, abychom to stáhli. Jdu do toho pořád ve stejném rozpoložení: chci bojovat o vítězství. Chybí mi to. V roce 2019 jsem dvakrát vyhrál. To byly okamžiky na které nikdy nezapomenu. Boj o soutěžní pozice vám dává velkou motivaci. Mým cílem je tedy rozhodně znovu bojovat na špici," vyzdvihuje Leclerc.
Je být připravený i na případný boj o titul? "Cítím se být připravený. Vždy jsem byl, musíte to tak jako jezdec cítit. Když si nevěříte, pak zůstaňte doma! Věřím si a cítím se být mnohem lépe připraven než v roce 2019. Více jsem vyrostl, mám více zkušeností, které mi pomohou," dodává Leclerc.
Back to school 📝#essereFerrari 🔴 #BahrainGP @Carlossainz55 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/IZTWvS31Kg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 17, 2022Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.