Pilot Ferrari Charles Leclerc chce v úvodním podniku sezóny vyhrát, byť podle něj za Red Bullem o něco zaostávají. Formu Mercedesu si před prvním tréninkem v Bahrajnu stále netroufá odhadovat, v první trojici by ale podle něj chybět neměl.
Stáj z Maranella má za sebou vydařený testovací program a ráda by letos zabojovala o titul, byť podle slov jejího šéfa Mattii Binotta se za favorita nepovažuje a na vítězství minimálně v úvodních závodech jako outsider mít nebude.
Během testů své auto moc neměnila a v Bahrajnu má i tento týden vůz v podobné konfiguraci jako při testech, během kterých soupeři nasazovali výraznější modifikace - Red Bull i Mercedes například přišli s odlišnými bočnicemi. "Jen první závod nám prozradí, zda je náš přístup ten nejlepší. Ale já si věřím, protože podle mě máme to nejlepší poznání svého vozu v padoku vzhledem k tomu, jak soupeři svá auta měnili," říká Leclerc.
"Red Bull na druhou stranu udělal ohromný krok poslední den s novými vylepšeními. Mercedes mě na počátku testů zde v Bahrajnu velmi překvapil svým zcela odlišným konceptem od všech ostatních," uvádí pilot Scuderie na adresu soupeřů.
"I když se ostatní liší, to jejich řešení bylo docela extrémní. Bude to rozhodně velmi zajímavé sledovat, komu to bude v kvalifikaci nejlépe fungovat. Já jsem ale spokojený s naším přístupem a s tím, že své auto už velmi dobře známe," pokračuje Leclerc.
Jaké má podle něj Ferrari cíle na prahu nové sezóny? "Myslím, že naším cílem je pokusit se bojovat o vítězství, kdykoliv to půjde. Pokud bych měl nyní učinit nějaký realistický odhad, tak bych řekl, že jsme trochu za Red Bullem. Ale Mercedes - nevíme. Fakt nemáme ponětí o tom, jak na tom jsou. Ale určitě budou vpředu, v první trojce," domnívá se 24letý pilot.
"Bude to těsné, stále si nicméně myslím, že jsme trochu pozadu. Budeme muset tvrdě pracovat na tom, abychom to stáhli. Jdu do toho pořád ve stejném rozpoložení: chci bojovat o vítězství. Chybí mi to. V roce 2019 jsem dvakrát vyhrál. To byly okamžiky na které nikdy nezapomenu. Boj o soutěžní pozice vám dává velkou motivaci. Mým cílem je tedy rozhodně znovu bojovat na špici," vyzdvihuje Leclerc.
Je být připravený i na případný boj o titul? "Cítím se být připravený. Vždy jsem byl, musíte to tak jako jezdec cítit. Když si nevěříte, pak zůstaňte doma! Věřím si a cítím se být mnohem lépe připraven než v roce 2019. Více jsem vyrostl, mám více zkušeností, které mi pomohou," dodává Leclerc.
Back to school 📝#essereFerrari 🔴 #BahrainGP @Carlossainz55 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/IZTWvS31Kg
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 17, 2022Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.