Francouzský pilot závodící za AlphuTauri, dceřinou stáj Red Bullu, nevylučuje svůj možný odchod jinam, pokud nedostane šanci bojovat o vítězství v závodech a mistrovský titul.
Gasly již v sezóně 2019 závodil za kýžený Red Bull, tam však dost zaostával za týmovým kolegou Maxem Verstappenem, proto jej vedení odsunulo zpět do Toro Rosso (dnes AlphaTauri).
O moc lépe si však nevedli ani jeho nástupci: Alexander Albon či Sergio Pérez, zatímco Francouz se u AlphyTauri nadechl ke skvělým výkonům a nyní usiluje o druhou šanci u áčka Red Bullu, s nímž loni získal Verstappen titul mistra světa.
"Rozhodně to je cílem. Nejsem v F1 proto, abych se spokojil s umístěním v první desítce či pětce. Vítězství a tituly jsou jediným důvodem, proč v F1 tak tvrdě pracuji. A k tomu potřebuji patřičné auto," popisuje ambiciózní Gasly, jenž loni skončil v šampionátu na 9. příčce.
A svým způsobem dává Red Bullu ultimátum do příštího roku, kdy mu končí smlouva: "Uvidíme, jak to půjde letos. Podle smlouvy mi zbývají dva roky, pokud se ji rozhodneme celou dodržet. Letos jde samozřejmě o AlphuTauri, takže pro potenciální rok s Red Bullem už zbývá jen 2023. Budeme si o tomu muset promluvit!"
Pokud by mu rakouský tým neumožnil plnit si v F1 své sny o boji o mistrovský titul, nevylučuje odchod ke konkurenci: "Nejprve o tom budu jednat s Red Bullem a pak uvidíme, kam nás to zavede, zda budeme sdílet touhu společně."
"Pokud ne, budeme se muset v budoucnu porozhlédnout po příležitostech kolem," varuje 26letý šampion série GP2 (2016) a vítěz Velké ceny Itálie (2020) svého současného zaměstnavatele. Po testech v Barceloně byl sice s novým vozem AT03 vcelku spokojený, ví ale, že o vítězství v závodech s ním moci bojovat nebude.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.