Francouzský pilot závodící za AlphuTauri, dceřinou stáj Red Bullu, nevylučuje svůj možný odchod jinam, pokud nedostane šanci bojovat o vítězství v závodech a mistrovský titul.
Gasly již v sezóně 2019 závodil za kýžený Red Bull, tam však dost zaostával za týmovým kolegou Maxem Verstappenem, proto jej vedení odsunulo zpět do Toro Rosso (dnes AlphaTauri).
O moc lépe si však nevedli ani jeho nástupci: Alexander Albon či Sergio Pérez, zatímco Francouz se u AlphyTauri nadechl ke skvělým výkonům a nyní usiluje o druhou šanci u áčka Red Bullu, s nímž loni získal Verstappen titul mistra světa.
"Rozhodně to je cílem. Nejsem v F1 proto, abych se spokojil s umístěním v první desítce či pětce. Vítězství a tituly jsou jediným důvodem, proč v F1 tak tvrdě pracuji. A k tomu potřebuji patřičné auto," popisuje ambiciózní Gasly, jenž loni skončil v šampionátu na 9. příčce.
A svým způsobem dává Red Bullu ultimátum do příštího roku, kdy mu končí smlouva: "Uvidíme, jak to půjde letos. Podle smlouvy mi zbývají dva roky, pokud se ji rozhodneme celou dodržet. Letos jde samozřejmě o AlphuTauri, takže pro potenciální rok s Red Bullem už zbývá jen 2023. Budeme si o tomu muset promluvit!"
Pokud by mu rakouský tým neumožnil plnit si v F1 své sny o boji o mistrovský titul, nevylučuje odchod ke konkurenci: "Nejprve o tom budu jednat s Red Bullem a pak uvidíme, kam nás to zavede, zda budeme sdílet touhu společně."
"Pokud ne, budeme se muset v budoucnu porozhlédnout po příležitostech kolem," varuje 26letý šampion série GP2 (2016) a vítěz Velké ceny Itálie (2020) svého současného zaměstnavatele. Po testech v Barceloně byl sice s novým vozem AT03 vcelku spokojený, ví ale, že o vítězství v závodech s ním moci bojovat nebude.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.