Francouzský pilot závodící za AlphuTauri, dceřinou stáj Red Bullu, nevylučuje svůj možný odchod jinam, pokud nedostane šanci bojovat o vítězství v závodech a mistrovský titul.
Gasly již v sezóně 2019 závodil za kýžený Red Bull, tam však dost zaostával za týmovým kolegou Maxem Verstappenem, proto jej vedení odsunulo zpět do Toro Rosso (dnes AlphaTauri).
O moc lépe si však nevedli ani jeho nástupci: Alexander Albon či Sergio Pérez, zatímco Francouz se u AlphyTauri nadechl ke skvělým výkonům a nyní usiluje o druhou šanci u áčka Red Bullu, s nímž loni získal Verstappen titul mistra světa.
"Rozhodně to je cílem. Nejsem v F1 proto, abych se spokojil s umístěním v první desítce či pětce. Vítězství a tituly jsou jediným důvodem, proč v F1 tak tvrdě pracuji. A k tomu potřebuji patřičné auto," popisuje ambiciózní Gasly, jenž loni skončil v šampionátu na 9. příčce.
A svým způsobem dává Red Bullu ultimátum do příštího roku, kdy mu končí smlouva: "Uvidíme, jak to půjde letos. Podle smlouvy mi zbývají dva roky, pokud se ji rozhodneme celou dodržet. Letos jde samozřejmě o AlphuTauri, takže pro potenciální rok s Red Bullem už zbývá jen 2023. Budeme si o tomu muset promluvit!"
Pokud by mu rakouský tým neumožnil plnit si v F1 své sny o boji o mistrovský titul, nevylučuje odchod ke konkurenci: "Nejprve o tom budu jednat s Red Bullem a pak uvidíme, kam nás to zavede, zda budeme sdílet touhu společně."
"Pokud ne, budeme se muset v budoucnu porozhlédnout po příležitostech kolem," varuje 26letý šampion série GP2 (2016) a vítěz Velké ceny Itálie (2020) svého současného zaměstnavatele. Po testech v Barceloně byl sice s novým vozem AT03 vcelku spokojený, ví ale, že o vítězství v závodech s ním moci bojovat nebude.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.