Současná situace ve světě hýbe i Formulí 1. Ralf Schumacher si myslí, že Nikita Mazepin na ní doplatí ztrátou sedačky u Haasu.
Pravda je taková, že Haas jezdil v závěru barcelonských testů s čistě bílým zbarvením. Chyběla na něm tedy ruská trikolóra a stejně tak hlavní sponzor Uralkali. Už to mohlo ledacos naznačit. Odchod Uralkali by byl pro americký tým každopádně vekou ránou. Bez peněz od tohoto sponzora by stáj dost možná nepřežila.
Ale zpět k Mazepinovi. Zdá se, že dny ruského jezdce v královně motorsportu jsou sečeny. Mezepinův konec by podle všeho měl být oznámen v horizontu několika následujících dní. Bývalý pilot Williamsu či Toyoty Ralf Schumacher si myslí, že jde o správný krok. Ruský závodník prý sice za agresi své země vůči Ukrajině nemůže, ovšem i tak by měl v královně motorsportu skončit.
„Je to pro něj těžká situace. Nemá s tím nic společného. Přesto je jedinou správnou alternativou jeho konec. Tým by na tom mohl vydělat i ze sportovního hlediska. Musí každopádně odejít Mazepin i ruský sponzor. Je to nevyhnutelné. Jsou pod obrovským tlakem ze všech stran. Zejména kvůli tomu, že Haas je americký tým," uzavírá Ralf Schmacher. Novým pilotem Haasu by se mohl stát Petro Fittipaldi.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.