Red Bull vstupuje do sezony 2022 coby obhájce mistrovského titulu mezi jezdci. Nová pravidla však srovnala podmínky a všichni začínají ze stejné startovní čáry.
Nový Red Bull upoutal zejména agresivním řešením bočnic, které jej výrazně odlišuje od soupeřů. Bude právě tohle aspekt, který rudým býkům zajistí převahu nad soupeři? Na to si budeme muset ještě chvíli počkat. Rakouská stáj navíc loni bojovala na dvou frontách. Kromě vývoje letošního projektu musela vkládat úsilí i do toho loňského, neboť Max Verstappen bojoval o svůj první primát až do poslední možné chvíle.
Helmut Marko se však v Barceloně nechal slyšet, že jsou s novým vozem prozatím spokojeni. RB18 se prý chová podle očekávání. Na stejně optimistickou notu jsou naladěni také oba piloti. „Náš balík poskytuje dobrý základ. Vůz se mi řídí pohodlně, což je klíčové. Doufám, že před dalšími testy se posuneme o kus dál. Můžeme využít spoustu nasbíraných dat. Pro všechny jsou letošní auta něco nového. Důležité bude se jim přizpůsobit," hlásí Pérez.
A jaký názor má Max Verstappen? „Časy zatím vůbec neřeším. Soustředím se na to, abychom odjeli maximum kol a já prozkoumal každý aspekt toho, jak se nové auto ovládá. Zatím z něj mám skvělý pocit, řízení je příjemné. Jízdu jsem si užíval. Navíc máme dobré vyvážení. A v neposlední řadě vypadá RB18 fakt dobře," pochvaluje si Holanďan.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.