McLaren je spokojen s úvodním dnem testů v Barceloně, kde předvedl nejrychlejší kolo. Jak hodnotí svůj vstup do předsezónního období?
"Jsem opravdu rád, že jsem se vrátil za volant. Je to příjemné opět sedět v autě a tlačit na limit. Pro mě to je příjemné zvykat si na tohle nové auto, protože jsem po celou svou F1 kariéru jezdil za stejných pravidel," popisuje Norris, který včera zajel v Katalánsku kolo za 1:19,568 min - o půl sekundy rychleji než druhý Leclerc s Ferrari. Použil k tomu ovšem měkčí směs pneumatik než soupeři a vůz neměl natankovaný do plna.
"Je to fajn zažít změnu. Šlo o produktivní den pro tým. Získali jsme veškeré informace, které jsme chtěli. Nyní je můžeme porovnávat se simulátorem a aerodynamickým tunelem. Šlo o dobrý den a dobrý začátek testování," pokračuje mladý pilot McLarenu. Vozy se však letos chovají odlišně, jde o zcela novou generaci monopostů o hmotnosti 795 kg.
"Váha hraje obrovskou roli jen pro jízdu, jak auto reaguje. Je mnohem těžší než minulou sezónu, takže je pocitově pomalejší, trochu lenivější. Je to svým způsobem jako jet se závodním množstvím paliva loni, ale už v kvalifikačním kole. Vnímáte to při brzdění a v některých oblastech," přiznává Norris.
"Výkonnost není stejná. Nemělo by to ale dlouho trvat si zvyknout. Na konci dne už si na to trochu přivyknete a připadá vám to opět skoro normální," usmívá se 22letý jezdec, jehož oranžový vůz dnes v Barceloně převezme jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Technický ředitel James Key byl se středečním programem svého týmu spokojený: "Po dvou letech navrhování to bylo skvělé vidět MCL36 konečně na trati po boku všech ostatních nových vozů. Je pozoruhodné, kolik kol dnes týmy ujely vzhledem k tomu, jak moc jsou tato auta nová a kolik je třeba se toho naučit. Je to příjemné pozorovat, jak pozitivně zimní testování začalo."
"Pro nás šlo o produktivní den. Momentálně si vůbec nevšímáme časů na kolo, všechno to je o učení se a držení se našich vlastních směrů a priorit. nasbírali jsme důležitá data a hodně toho poznali. Obojí se promítne do zbytku testování a také do dalšího vývoje vozu," poznamenává technický ředitel McLarenu.
"Stejně jako mnoho dalších jsme zpočátku vyjeli s přístroji pro měření aerodynamiky na voze, což nám poskytlo užitečná data o korelaci. Aerodynamika je tou největší věcí, která se změnila na vozech pro rok 2022, proto je důležité v rané fázi provést určitá základní výchozí měření," přibližuje Key.
"Ve zbytku dne jsme odvedli hodně práce na nastavení a průzkumu. Začínáme po krocích rozumět autu a pneumatikám. Myslím, že můžeme být spokojeni s počtem kol, které jsme dnes s Landem ujeli, a těšíme se na další den s Danielem," dodává.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.