McLaren je spokojen s úvodním dnem testů v Barceloně, kde předvedl nejrychlejší kolo. Jak hodnotí svůj vstup do předsezónního období?
"Jsem opravdu rád, že jsem se vrátil za volant. Je to příjemné opět sedět v autě a tlačit na limit. Pro mě to je příjemné zvykat si na tohle nové auto, protože jsem po celou svou F1 kariéru jezdil za stejných pravidel," popisuje Norris, který včera zajel v Katalánsku kolo za 1:19,568 min - o půl sekundy rychleji než druhý Leclerc s Ferrari. Použil k tomu ovšem měkčí směs pneumatik než soupeři a vůz neměl natankovaný do plna.
"Je to fajn zažít změnu. Šlo o produktivní den pro tým. Získali jsme veškeré informace, které jsme chtěli. Nyní je můžeme porovnávat se simulátorem a aerodynamickým tunelem. Šlo o dobrý den a dobrý začátek testování," pokračuje mladý pilot McLarenu. Vozy se však letos chovají odlišně, jde o zcela novou generaci monopostů o hmotnosti 795 kg.
"Váha hraje obrovskou roli jen pro jízdu, jak auto reaguje. Je mnohem těžší než minulou sezónu, takže je pocitově pomalejší, trochu lenivější. Je to svým způsobem jako jet se závodním množstvím paliva loni, ale už v kvalifikačním kole. Vnímáte to při brzdění a v některých oblastech," přiznává Norris.
"Výkonnost není stejná. Nemělo by to ale dlouho trvat si zvyknout. Na konci dne už si na to trochu přivyknete a připadá vám to opět skoro normální," usmívá se 22letý jezdec, jehož oranžový vůz dnes v Barceloně převezme jeho týmový kolega Daniel Ricciardo.
Technický ředitel James Key byl se středečním programem svého týmu spokojený: "Po dvou letech navrhování to bylo skvělé vidět MCL36 konečně na trati po boku všech ostatních nových vozů. Je pozoruhodné, kolik kol dnes týmy ujely vzhledem k tomu, jak moc jsou tato auta nová a kolik je třeba se toho naučit. Je to příjemné pozorovat, jak pozitivně zimní testování začalo."
"Pro nás šlo o produktivní den. Momentálně si vůbec nevšímáme časů na kolo, všechno to je o učení se a držení se našich vlastních směrů a priorit. nasbírali jsme důležitá data a hodně toho poznali. Obojí se promítne do zbytku testování a také do dalšího vývoje vozu," poznamenává technický ředitel McLarenu.
"Stejně jako mnoho dalších jsme zpočátku vyjeli s přístroji pro měření aerodynamiky na voze, což nám poskytlo užitečná data o korelaci. Aerodynamika je tou největší věcí, která se změnila na vozech pro rok 2022, proto je důležité v rané fázi provést určitá základní výchozí měření," přibližuje Key.
"Ve zbytku dne jsme odvedli hodně práce na nastavení a průzkumu. Začínáme po krocích rozumět autu a pneumatikám. Myslím, že můžeme být spokojeni s počtem kol, které jsme dnes s Landem ujeli, a těšíme se na další den s Danielem," dodává.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.