Ferrari vstupuje do letošní sezony pokorně. V Maranellu však dobře vědí, že očekávání jsou vysoká.
Na letošním voze pracuje Ferrari přes dva roky. Teď by mělo začít sklízet ovoce svého úsilí. Alespoň v to v Maranellu doufají. Nový stroj je na první pohled agresivní a přitom souměrný. Už to by mohlo být pro všechny fanoušky nejstarší stáje povzbuzující. Sami inženýři přitom tvrdí, že při vývoji tohoto auta šli na samou hranici pravidel. S pomocnou rukou přispěchal také Rory Byrne, který se pod F1-75 výrazně podepsal.
„Očekává se od nás hodně, protože jsme Ferrari. Když závodíte pro tento tým, lidé očekávají, že budete neustále na čele. Tak to zkrátka je. Samozřejmě uvidíme, jak to bude vypadat při závodech, ale můžu říct, že jsem naplněný optimismem. Na tomhle autě jsme pracovali opravdu dlouho a já vím, jakých výsledků jsme dosáhli," říká Charles Leclerc.
Kromě již zmíněné agresivní aerodynamiky má Italům pomoci také přepracovaná pohonná jednotka. Z gruntu přepracovaná... Zodpovědní inženýři tvrdí, že na této pohonné jednotce bylo využito mnoho inovativních nápadů. Právě ty mají přinést výhodu nad konkurencí. Stejně tak jako skutečnost, že Ferrari začalo s vývojem vozu opravdu brzy. Zatímco Mercedes s Red Bullem bojovali o loňský titul do poslední možné chvíle.
„Sezona 2020 pro nás byla extrémně těžká, sezona 2021 byla o něco lepší, ale sezona 2022 je obrovskou příležitostí. Všichni začínají od nuly, pro nás je to tedy možnost, jak se vrátit do první řady a do bojů o vítězství. Sním o tom, že se stanu mistrem světa, ale k tomuto cíli vede dlouhá cesta. Nejdřív si musíme potvrdit, jak intenzivně a tvrdě jsme na letošním autě pracovali," dodává Leclerc.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.