McLaren staví svůj tým pro budoucnost. Z úst jeho hlavních představitelů zaznívá, že letos to na boj o tituly ještě nebude. A možná i proto si ve Woingu pojistili svůj jezdecký klenot na delší časový horizont.
Máme na mysli Landa Norrise, který ve Formuli 1 a také v McLarenu debutoval v roce 2019. Od té doby získal značný kredit, přičemž mnozí mu prorokují velkou budoucnost. Není bez zajímavosti, že i jinak velký kritik Helmut Marko vysekl Norrisovi nedávno pochvalu. Podle Marka je Lando jezdecky téměř na úrovni Maxe Verstappena.
Nyní je jasné, že Norris je s McLarenem smluvně vázán do roku 2025. Tým pod vedením Andrease Seidla z něj chce udělat svůj hlavní trumf na cestě za mistrovskými tituly. Ještě loni to přitom vypadalo, že právě na tuto misi ve Wokingu najali Daniela Ricciarda. Jenže způsob, jakým proběhl loňský ročník dost možná uvažování týmových šéfů změnil.
Norris si s Ricciardem poradil, navíc bodový rozdíl byl mezi oběma poměrně velký. Pro staršího Australana nemilé. Pro Norrise naopak. Talentovaný mladík přitom na své vítězství v královské třídě motorsportu ještě čeká. Patrně nejblíž mu byl loni v Rusku, kde jeho snahy zhatila špatná volba pneumatik.
„Miluji McLaren. V tomto týmu jsem vyrostl a cítím se tu jako doma. Vnímám odhodlání všech, abychom zase bojovali o tituly. Společně s nimi jsem na cestě, kterou kráčíme. Je tu velké odhodlání, chceme zažít úspěšné roky," řekl Norris k prodloužení svého kontraktu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.