McLaren staví svůj tým pro budoucnost. Z úst jeho hlavních představitelů zaznívá, že letos to na boj o tituly ještě nebude. A možná i proto si ve Woingu pojistili svůj jezdecký klenot na delší časový horizont.
Máme na mysli Landa Norrise, který ve Formuli 1 a také v McLarenu debutoval v roce 2019. Od té doby získal značný kredit, přičemž mnozí mu prorokují velkou budoucnost. Není bez zajímavosti, že i jinak velký kritik Helmut Marko vysekl Norrisovi nedávno pochvalu. Podle Marka je Lando jezdecky téměř na úrovni Maxe Verstappena.
Nyní je jasné, že Norris je s McLarenem smluvně vázán do roku 2025. Tým pod vedením Andrease Seidla z něj chce udělat svůj hlavní trumf na cestě za mistrovskými tituly. Ještě loni to přitom vypadalo, že právě na tuto misi ve Wokingu najali Daniela Ricciarda. Jenže způsob, jakým proběhl loňský ročník dost možná uvažování týmových šéfů změnil.
Norris si s Ricciardem poradil, navíc bodový rozdíl byl mezi oběma poměrně velký. Pro staršího Australana nemilé. Pro Norrise naopak. Talentovaný mladík přitom na své vítězství v královské třídě motorsportu ještě čeká. Patrně nejblíž mu byl loni v Rusku, kde jeho snahy zhatila špatná volba pneumatik.
„Miluji McLaren. V tomto týmu jsem vyrostl a cítím se tu jako doma. Vnímám odhodlání všech, abychom zase bojovali o tituly. Společně s nimi jsem na cestě, kterou kráčíme. Je tu velké odhodlání, chceme zažít úspěšné roky," řekl Norris k prodloužení svého kontraktu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.