McLaren staví svůj tým pro budoucnost. Z úst jeho hlavních představitelů zaznívá, že letos to na boj o tituly ještě nebude. A možná i proto si ve Woingu pojistili svůj jezdecký klenot na delší časový horizont.
Máme na mysli Landa Norrise, který ve Formuli 1 a také v McLarenu debutoval v roce 2019. Od té doby získal značný kredit, přičemž mnozí mu prorokují velkou budoucnost. Není bez zajímavosti, že i jinak velký kritik Helmut Marko vysekl Norrisovi nedávno pochvalu. Podle Marka je Lando jezdecky téměř na úrovni Maxe Verstappena.
Nyní je jasné, že Norris je s McLarenem smluvně vázán do roku 2025. Tým pod vedením Andrease Seidla z něj chce udělat svůj hlavní trumf na cestě za mistrovskými tituly. Ještě loni to přitom vypadalo, že právě na tuto misi ve Wokingu najali Daniela Ricciarda. Jenže způsob, jakým proběhl loňský ročník dost možná uvažování týmových šéfů změnil.
Norris si s Ricciardem poradil, navíc bodový rozdíl byl mezi oběma poměrně velký. Pro staršího Australana nemilé. Pro Norrise naopak. Talentovaný mladík přitom na své vítězství v královské třídě motorsportu ještě čeká. Patrně nejblíž mu byl loni v Rusku, kde jeho snahy zhatila špatná volba pneumatik.
„Miluji McLaren. V tomto týmu jsem vyrostl a cítím se tu jako doma. Vnímám odhodlání všech, abychom zase bojovali o tituly. Společně s nimi jsem na cestě, kterou kráčíme. Je tu velké odhodlání, chceme zažít úspěšné roky," řekl Norris k prodloužení svého kontraktu.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.