Mercedes byl letos poprvé během hybridní turboéry v konečném pořadí mistrovství světa poražen. Stříbrné šípy skolil v rámci jezdeckého šampionátu Max Verstappen. Jak vnímá Toto Wolff rozdíl mezi Red Bullem a Ferrari, které jeho tým vyzvalo během předešlých sezon?
Byly to zejména sezony 2017 a 2018. Právě tehdy dýchalo Ferrari Mercedesu na záda. Alespoň částečně. Scuderia během těchto dvou let pokaždé těžila z dobrého začátku sezony, kdy dokonce možná měla nad Mercedesem mírně navrch. Jenže vždy jí nakonec došel dech. V ročníku 2017 byla patrně klíčová nehoda na startu GP Singapuru a o rok později zlomila průběh šampionátu nehoda Sebastiana Vettela v Německu.
Wolff se ve svých vzpomínkách vrací do roku 2018. V něm mělo Ferrari drtivou převahu na rovinkách. Tedy až do změny motorových pravidel a přísnějších kontrol, které přišly na řadu kolem závodu v Austinu. Šéf Mercedesu zpětně říká, že jeho tým nemohl s Ferrari na motorově náročných tratích bojovat. Těžil však z chyb, kterých se Scuderia dopustila.
„Síla Ferrari pramenila z vysoké maximální rychlosti. Věděli jsme, že je můžeme porazit jen v případě, když se nám podaří snížit manko na rovinkách. Usnadnili nám to v tom, že dělali chyby, kterých jsme většinou dokázali využívat," popisuje Toto.
To Red Bull podle Wolfova názoru zdaleka tolik nechyboval. S rakouskou stájí to prý byla skutečná bitva. Skutečná boxerská výměna úderů, jak Wolff přenesené říká. A v čem je podle šéfa Mercedesu největší síla jeho podřízených? „Naše síla podle mě tkví v našem přístupu a našich hodnotách. Možná dokážeme problémy řešit rychleji a účelněji." Wolff naráží zejména na začátek právě uplynulé sezony a na změny v oblasti podlahy, které Mercedes prokazatelně zasáhly. I přesto měly Stříbrné šípy na konci ročníku znovu nejrychlejší vůz.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.