Mercedes byl letos poprvé během hybridní turboéry v konečném pořadí mistrovství světa poražen. Stříbrné šípy skolil v rámci jezdeckého šampionátu Max Verstappen. Jak vnímá Toto Wolff rozdíl mezi Red Bullem a Ferrari, které jeho tým vyzvalo během předešlých sezon?
Byly to zejména sezony 2017 a 2018. Právě tehdy dýchalo Ferrari Mercedesu na záda. Alespoň částečně. Scuderia během těchto dvou let pokaždé těžila z dobrého začátku sezony, kdy dokonce možná měla nad Mercedesem mírně navrch. Jenže vždy jí nakonec došel dech. V ročníku 2017 byla patrně klíčová nehoda na startu GP Singapuru a o rok později zlomila průběh šampionátu nehoda Sebastiana Vettela v Německu.
Wolff se ve svých vzpomínkách vrací do roku 2018. V něm mělo Ferrari drtivou převahu na rovinkách. Tedy až do změny motorových pravidel a přísnějších kontrol, které přišly na řadu kolem závodu v Austinu. Šéf Mercedesu zpětně říká, že jeho tým nemohl s Ferrari na motorově náročných tratích bojovat. Těžil však z chyb, kterých se Scuderia dopustila.
„Síla Ferrari pramenila z vysoké maximální rychlosti. Věděli jsme, že je můžeme porazit jen v případě, když se nám podaří snížit manko na rovinkách. Usnadnili nám to v tom, že dělali chyby, kterých jsme většinou dokázali využívat," popisuje Toto.
To Red Bull podle Wolfova názoru zdaleka tolik nechyboval. S rakouskou stájí to prý byla skutečná bitva. Skutečná boxerská výměna úderů, jak Wolff přenesené říká. A v čem je podle šéfa Mercedesu největší síla jeho podřízených? „Naše síla podle mě tkví v našem přístupu a našich hodnotách. Možná dokážeme problémy řešit rychleji a účelněji." Wolff naráží zejména na začátek právě uplynulé sezony a na změny v oblasti podlahy, které Mercedes prokazatelně zasáhly. I přesto měly Stříbrné šípy na konci ročníku znovu nejrychlejší vůz.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.