Od kontroverzního finále sezony v Abú Zabí už uplynul nějaký ten pátek. Debaty o osudu Michaela Masiho ale neutichají.
Podle zdrojů BBC je docela dobře možné, že Masi ve své funkci skončí. K jeho odchodu (údajně) vyzvalo nového prezidenta FIA hned několik týmů. Zmiňme, že Red Bull a Ferrari popírají, že by o něčem takovém věděly, ostatní stáje se k dotazu britských novinářů ale nevyjádřily.
Masiho pozice je tak či tak dosti vratká. Šušká se, že Lewis Hamilton podmiňuje pokračování kariéry právě tím, že Masi ze své funkce odejde. FIA zároveň připravuje novou řídící strukturu. Jejím cílem je rozdělit povinnosti ředitele závodu mezi více osob. „Bylo toho prostě moc. Pokud tyhle povinnosti rozdělíme mezi více lidí, sníží to zátěž na ředitele závodu," řekl novinářům sekretář FIA Peter Bayer.
Další možnou novinkou je vytvoření podpůrného týmů, který by měl řediteli závodu pomáhat z Ženevy. Jde o stejný princip, který využívají samotné týmy, když jim během závodu pomáhají lidé z továrny.
A možná to nejdůležitější na závěr. Představitelé týmů už pravděpodobně nebudou mít možnost během závodu lobovat u jeho ředitele. Wolff, Horner Binotto a další se sice budou moci na ředitelství závodu obrátit, ale jejich připomínky nevyslyší ředitel závodu, nýbrž jiný činovník FIA. Kompletní závěry z vyšetřování a navrhované změny má FIA týmům představit 14. února.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.