Formule 1 dnes oznámila, že představitelé GP Singapuru podepsali s vedením seriálu novou dlouhodobou smlouvu. V asijské destinaci se bude závodit do roku 2028.
První závod se v Singapuru uskutečnil v roce 2008. Tehdy odstartoval z prvního místa Felipe Massa, ale problém s tankovacím zařízením jej o první místo připravil. Radoval se tak Fernando Alonso, avšak historicky první GP pod umělým osvětlením vešla do dějin zejména kvůli úmyslné nehodě Nélsona Piqueta.
Mezi další památné momenty GP Singapuru patří například vzájemná kolize jezdců Ferrari z roku 2017. Byl to zároveň jeden z klíčových momentů dané sezony, který otevřel Lewisi Hamiltonovi cestu k titulu mistra světa. Posledním vítězem GP Singapuru se stal v roce 2019 Sebastian Vettel. Není bez zajímavosti, že jde zároveň o poslední vítězství Ferrari do dnešních dní.
V letech 2020 a 2021 se v Singapuru kvůli epidemii covidu-19 a cestovním omezením s epidemií spojeným nezávodilo. Letos by se měla tamní Velká cena uskutečnit na začátku října, nicméně i to je prozatím zahaleno rouškou nejistoty.
Co ale víme, už teď je skutečnost, že GP Singapuru z kalendáře nezmizí minimálně do roku 2028. „Jsem potěšen, že jsme se Singapurem prodloužili smlouvu o dalších sedm let. V roce 2008 jsme zde poprvé v historii jeli pod umělým osvětlením. a od té doby se zdejší okruh stal pro jezdce opravdovou výzvou. Singapur má v kalendáři své speciální místo," komentuje Stefano Domenicali.
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.