Formule 1 dnes oznámila, že představitelé GP Singapuru podepsali s vedením seriálu novou dlouhodobou smlouvu. V asijské destinaci se bude závodit do roku 2028.
První závod se v Singapuru uskutečnil v roce 2008. Tehdy odstartoval z prvního místa Felipe Massa, ale problém s tankovacím zařízením jej o první místo připravil. Radoval se tak Fernando Alonso, avšak historicky první GP pod umělým osvětlením vešla do dějin zejména kvůli úmyslné nehodě Nélsona Piqueta.
Mezi další památné momenty GP Singapuru patří například vzájemná kolize jezdců Ferrari z roku 2017. Byl to zároveň jeden z klíčových momentů dané sezony, který otevřel Lewisi Hamiltonovi cestu k titulu mistra světa. Posledním vítězem GP Singapuru se stal v roce 2019 Sebastian Vettel. Není bez zajímavosti, že jde zároveň o poslední vítězství Ferrari do dnešních dní.
V letech 2020 a 2021 se v Singapuru kvůli epidemii covidu-19 a cestovním omezením s epidemií spojeným nezávodilo. Letos by se měla tamní Velká cena uskutečnit na začátku října, nicméně i to je prozatím zahaleno rouškou nejistoty.
Co ale víme, už teď je skutečnost, že GP Singapuru z kalendáře nezmizí minimálně do roku 2028. „Jsem potěšen, že jsme se Singapurem prodloužili smlouvu o dalších sedm let. V roce 2008 jsme zde poprvé v historii jeli pod umělým osvětlením. a od té doby se zdejší okruh stal pro jezdce opravdovou výzvou. Singapur má v kalendáři své speciální místo," komentuje Stefano Domenicali.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.