Formule 1 dnes oznámila, že představitelé GP Singapuru podepsali s vedením seriálu novou dlouhodobou smlouvu. V asijské destinaci se bude závodit do roku 2028.
První závod se v Singapuru uskutečnil v roce 2008. Tehdy odstartoval z prvního místa Felipe Massa, ale problém s tankovacím zařízením jej o první místo připravil. Radoval se tak Fernando Alonso, avšak historicky první GP pod umělým osvětlením vešla do dějin zejména kvůli úmyslné nehodě Nélsona Piqueta.
Mezi další památné momenty GP Singapuru patří například vzájemná kolize jezdců Ferrari z roku 2017. Byl to zároveň jeden z klíčových momentů dané sezony, který otevřel Lewisi Hamiltonovi cestu k titulu mistra světa. Posledním vítězem GP Singapuru se stal v roce 2019 Sebastian Vettel. Není bez zajímavosti, že jde zároveň o poslední vítězství Ferrari do dnešních dní.
V letech 2020 a 2021 se v Singapuru kvůli epidemii covidu-19 a cestovním omezením s epidemií spojeným nezávodilo. Letos by se měla tamní Velká cena uskutečnit na začátku října, nicméně i to je prozatím zahaleno rouškou nejistoty.
Co ale víme, už teď je skutečnost, že GP Singapuru z kalendáře nezmizí minimálně do roku 2028. „Jsem potěšen, že jsme se Singapurem prodloužili smlouvu o dalších sedm let. V roce 2008 jsme zde poprvé v historii jeli pod umělým osvětlením. a od té doby se zdejší okruh stal pro jezdce opravdovou výzvou. Singapur má v kalendáři své speciální místo," komentuje Stefano Domenicali.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.