Co říkal majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz na kontroverzní finále v Abú Zabí, kde se o titulu mistra světa rozhodlo až v posledním kole po zajetí safety-caru do boxů? Byl z událostí na rozpacích?
Podle šéfa závodního týmu Christaina Hornera rakouského miliardáře nikterak netrápily okolnosti, které rozhodly i šampionátu ve prospěch jeho jezdce Maxe Verstappena. Ten získal svůj první titul po bitvě s Lewisem Hamiltonem, jenž v Abú Zabí komfortně vedl.
Rozhodnutí ředitelství závodu vzbudilo rozhořčení u Mercedesu, který chtěl proti výsledkům protestovat u Mezinárodního odvolacího soudu FIA. Ze židle zvedlo i mnoho fanoušků a Mezinárodní automobilová federace přislíbila, že celou záležitost ještě prošetří.
Byl Mateschitz nějak rozladěn průběhem finálového závodu? "Ne. Myslím, že během roku jsme zažili spoustu kontroverzí a my jsme v průběhu sezóny měli tolik smůly, že tyto věci pak měly tendenci se vyvážit," odpovídá Horner.
"Cítil, že Max si to velmi zasloužil. Byl velmi hrdý na to, co udělal a co tým dosáhl," odpovídá dále za majitele Red Bullu, jenž se médiím obvykle vyhýbá.
"Byl to impozantní rok. Zřejmě šlo o nejsoutěživější sezónu Formule 1 za posledních 30 let a tím, že Red Bull, Max a Honda skončili na špici... Ano, měli jsme ke konci závodu trochu štěstí se zpomalovacím vozem, ale během roku jsme také měli hodně smůly," pokračuje Horner.
"Tyto věci se během sezóny mají tendenci samy vyrovnat, jak už jsem řekl, a myslím, že Max vedl více než polovinu všech kol v tom roce - více než všichni ostatní jezdci dohromady. Vyhrál více kvalifikací, více závodů - z mého pohledu si to totálně zasloužil," uzavírá šéf rakouské závodní stáje.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.