Co říkal majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz na kontroverzní finále v Abú Zabí, kde se o titulu mistra světa rozhodlo až v posledním kole po zajetí safety-caru do boxů? Byl z událostí na rozpacích?
Podle šéfa závodního týmu Christaina Hornera rakouského miliardáře nikterak netrápily okolnosti, které rozhodly i šampionátu ve prospěch jeho jezdce Maxe Verstappena. Ten získal svůj první titul po bitvě s Lewisem Hamiltonem, jenž v Abú Zabí komfortně vedl.
Rozhodnutí ředitelství závodu vzbudilo rozhořčení u Mercedesu, který chtěl proti výsledkům protestovat u Mezinárodního odvolacího soudu FIA. Ze židle zvedlo i mnoho fanoušků a Mezinárodní automobilová federace přislíbila, že celou záležitost ještě prošetří.
Byl Mateschitz nějak rozladěn průběhem finálového závodu? "Ne. Myslím, že během roku jsme zažili spoustu kontroverzí a my jsme v průběhu sezóny měli tolik smůly, že tyto věci pak měly tendenci se vyvážit," odpovídá Horner.
"Cítil, že Max si to velmi zasloužil. Byl velmi hrdý na to, co udělal a co tým dosáhl," odpovídá dále za majitele Red Bullu, jenž se médiím obvykle vyhýbá.
"Byl to impozantní rok. Zřejmě šlo o nejsoutěživější sezónu Formule 1 za posledních 30 let a tím, že Red Bull, Max a Honda skončili na špici... Ano, měli jsme ke konci závodu trochu štěstí se zpomalovacím vozem, ale během roku jsme také měli hodně smůly," pokračuje Horner.
"Tyto věci se během sezóny mají tendenci samy vyrovnat, jak už jsem řekl, a myslím, že Max vedl více než polovinu všech kol v tom roce - více než všichni ostatní jezdci dohromady. Vyhrál více kvalifikací, více závodů - z mého pohledu si to totálně zasloužil," uzavírá šéf rakouské závodní stáje.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.