Co říkal majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz na kontroverzní finále v Abú Zabí, kde se o titulu mistra světa rozhodlo až v posledním kole po zajetí safety-caru do boxů? Byl z událostí na rozpacích?
Podle šéfa závodního týmu Christaina Hornera rakouského miliardáře nikterak netrápily okolnosti, které rozhodly i šampionátu ve prospěch jeho jezdce Maxe Verstappena. Ten získal svůj první titul po bitvě s Lewisem Hamiltonem, jenž v Abú Zabí komfortně vedl.
Rozhodnutí ředitelství závodu vzbudilo rozhořčení u Mercedesu, který chtěl proti výsledkům protestovat u Mezinárodního odvolacího soudu FIA. Ze židle zvedlo i mnoho fanoušků a Mezinárodní automobilová federace přislíbila, že celou záležitost ještě prošetří.
Byl Mateschitz nějak rozladěn průběhem finálového závodu? "Ne. Myslím, že během roku jsme zažili spoustu kontroverzí a my jsme v průběhu sezóny měli tolik smůly, že tyto věci pak měly tendenci se vyvážit," odpovídá Horner.
"Cítil, že Max si to velmi zasloužil. Byl velmi hrdý na to, co udělal a co tým dosáhl," odpovídá dále za majitele Red Bullu, jenž se médiím obvykle vyhýbá.
"Byl to impozantní rok. Zřejmě šlo o nejsoutěživější sezónu Formule 1 za posledních 30 let a tím, že Red Bull, Max a Honda skončili na špici... Ano, měli jsme ke konci závodu trochu štěstí se zpomalovacím vozem, ale během roku jsme také měli hodně smůly," pokračuje Horner.
"Tyto věci se během sezóny mají tendenci samy vyrovnat, jak už jsem řekl, a myslím, že Max vedl více než polovinu všech kol v tom roce - více než všichni ostatní jezdci dohromady. Vyhrál více kvalifikací, více závodů - z mého pohledu si to totálně zasloužil," uzavírá šéf rakouské závodní stáje.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.