Juki Cunoda patřil loni k nováčkům, kterým se otevřely brány do Formule 1. Nutno říct, že Japonec neoslnil.
Přitom první závod v Bahrajnu byl pro Cunodu parádním - Japonec v něm dokázal bodovat, díky čemuž se na něj snesla chvála za všech stran. Předčasně. Další jeho počiny už zdaleka tak dobré nebyly. Vše odstartovala naprosto zbytečná kvalifikační havárie v Imole, kde Juki rozbil svůj vůz v rámci Q1. Ba co hůř, mladý Japonec se trápil hlavně rychlostně, na svého týmového kolegu Gaslyho nestačil ani trochu.
Spousta odborníků se dokonce divila, proč Helmut Marko Cunodu nevyhodil během sezony - tak moc tristní byly výkony japonského závodníka. Nutno podotknout, že pokud by Cunoda nebyl chráněncem Hondy, dost možná by se z AlphaTauri pakoval ještě před koncem sezony.
Cunoda přitom s odstupem času uznává, že jeho výkony byly slabé. Královnu motorsportu prý podcenil. Z části i kvůli již zmíněnému dobrému úvodnímu závodu, který jej ukolébal. „Byl jsem lenoch. Na závody jsem se začínal připracovat až během závodního týdne, což už bylo pozdě. Dokud jsem se nepřestěhoval do Itálie, tak jsem odtrénoval a poté šel domů hrát na konzoli," svěřuje se Cunoda.
„Musel jsem ale hodně změnit svůj přístup i na trati. V jednu chvíli bylo moje sebevědomí úplně v háji. Až do Turecka jsem byl dost pomalý, protože jsem v prvé řadě nechtěl udělat chybu a mým cílem bylo udržet auto na trati. Ve Formuli 1 ale musíte být rychlí už od prvního tréninku, v tomto sportu je všechno o tempu. Jakmile ho nemáte, jste vyřízení Pro mě to bylo každopádně obtížné, protože když auto v prvním tréninku rozbijete, musíte sebedůvěru znovu získávat. Později jsem si však uvědomil, že do toho musím jít naplno od samého začátku závodního víkendu."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.