Juki Cunoda patřil loni k nováčkům, kterým se otevřely brány do Formule 1. Nutno říct, že Japonec neoslnil.
Přitom první závod v Bahrajnu byl pro Cunodu parádním - Japonec v něm dokázal bodovat, díky čemuž se na něj snesla chvála za všech stran. Předčasně. Další jeho počiny už zdaleka tak dobré nebyly. Vše odstartovala naprosto zbytečná kvalifikační havárie v Imole, kde Juki rozbil svůj vůz v rámci Q1. Ba co hůř, mladý Japonec se trápil hlavně rychlostně, na svého týmového kolegu Gaslyho nestačil ani trochu.
Spousta odborníků se dokonce divila, proč Helmut Marko Cunodu nevyhodil během sezony - tak moc tristní byly výkony japonského závodníka. Nutno podotknout, že pokud by Cunoda nebyl chráněncem Hondy, dost možná by se z AlphaTauri pakoval ještě před koncem sezony.
Cunoda přitom s odstupem času uznává, že jeho výkony byly slabé. Královnu motorsportu prý podcenil. Z části i kvůli již zmíněnému dobrému úvodnímu závodu, který jej ukolébal. „Byl jsem lenoch. Na závody jsem se začínal připracovat až během závodního týdne, což už bylo pozdě. Dokud jsem se nepřestěhoval do Itálie, tak jsem odtrénoval a poté šel domů hrát na konzoli," svěřuje se Cunoda.
„Musel jsem ale hodně změnit svůj přístup i na trati. V jednu chvíli bylo moje sebevědomí úplně v háji. Až do Turecka jsem byl dost pomalý, protože jsem v prvé řadě nechtěl udělat chybu a mým cílem bylo udržet auto na trati. Ve Formuli 1 ale musíte být rychlí už od prvního tréninku, v tomto sportu je všechno o tempu. Jakmile ho nemáte, jste vyřízení Pro mě to bylo každopádně obtížné, protože když auto v prvním tréninku rozbijete, musíte sebedůvěru znovu získávat. Později jsem si však uvědomil, že do toho musím jít naplno od samého začátku závodního víkendu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.