Juki Cunoda patřil loni k nováčkům, kterým se otevřely brány do Formule 1. Nutno říct, že Japonec neoslnil.
Přitom první závod v Bahrajnu byl pro Cunodu parádním - Japonec v něm dokázal bodovat, díky čemuž se na něj snesla chvála za všech stran. Předčasně. Další jeho počiny už zdaleka tak dobré nebyly. Vše odstartovala naprosto zbytečná kvalifikační havárie v Imole, kde Juki rozbil svůj vůz v rámci Q1. Ba co hůř, mladý Japonec se trápil hlavně rychlostně, na svého týmového kolegu Gaslyho nestačil ani trochu.
Spousta odborníků se dokonce divila, proč Helmut Marko Cunodu nevyhodil během sezony - tak moc tristní byly výkony japonského závodníka. Nutno podotknout, že pokud by Cunoda nebyl chráněncem Hondy, dost možná by se z AlphaTauri pakoval ještě před koncem sezony.
Cunoda přitom s odstupem času uznává, že jeho výkony byly slabé. Královnu motorsportu prý podcenil. Z části i kvůli již zmíněnému dobrému úvodnímu závodu, který jej ukolébal. „Byl jsem lenoch. Na závody jsem se začínal připracovat až během závodního týdne, což už bylo pozdě. Dokud jsem se nepřestěhoval do Itálie, tak jsem odtrénoval a poté šel domů hrát na konzoli," svěřuje se Cunoda.
„Musel jsem ale hodně změnit svůj přístup i na trati. V jednu chvíli bylo moje sebevědomí úplně v háji. Až do Turecka jsem byl dost pomalý, protože jsem v prvé řadě nechtěl udělat chybu a mým cílem bylo udržet auto na trati. Ve Formuli 1 ale musíte být rychlí už od prvního tréninku, v tomto sportu je všechno o tempu. Jakmile ho nemáte, jste vyřízení Pro mě to bylo každopádně obtížné, protože když auto v prvním tréninku rozbijete, musíte sebedůvěru znovu získávat. Později jsem si však uvědomil, že do toho musím jít naplno od samého začátku závodního víkendu."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.