Termíny představení nových vozů se plní. Mercedes nyní oznámil, že svůj monopost ukáže světu 18. února.
A bude to stroj, který má nač navazovat. Vždyť Stříbrné šípy dominují hybridní turboéře, jež byla zavedená v roce 2014. Od té doby ovládl Mercedes všechny konstruktérské šampionáty a v tom jezdeckém byl poražen jen jednou - loni zásluhou Maxe Verstappena.
Do týmu přichází nový a ambiciózní pilot George Russell. Naproti tomu budoucnost Lewise Hamiltona je stále nejasná. Sedminásobný šampion opustil po kontroverzním finále sezony 2021 sociální sítě, což vyvolalo mohutné dohady o možném konci jeho kariéry.
Mercedes have added their launch date to the list! 🗓Stay tuned for the others to reveal their dates soon 👀#F1 pic.twitter.com/oi2OF4QxdN
— Formula 1 (@F1) January 18, 2022Mercedes však nebude prvním novým vozem, který spatří světlo světa. Slavnostní premiéru obstará 10. února Aston Martin, McLaren jej bude následovat jen o den později. Tedy 11. února. A konečně 17. února poprvé uvidíme nové Ferrari. To by mělo přinést několik radikálních konceptů, na nichž se podílel i legendární Rory Byrne.
V Maranellu přitom věří, že je sezona 2022 opět dostane na špičku, leč šéf týmu Mattia Binotto krotí očekávání. V posledních dnech se navíc objevily informace, že nová zbraň Ferrari má nést výrazně tmavší červenou než bylo zvykem. Inspiraci mělo Ferrari brát ve zbarvení, které bylo použito při GP Toskánska 2020. Další týmy data prezentací svých vozů teprve oznámí.
New year. New Me-rcedes. 🖤😉 pic.twitter.com/y9SIEKaFhY
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 1, 2022Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.