Carlos Sainz se po vydařeném ročníku 2021 Formule 1 už moc těší na začátek dalšího s novou generací vozů. Jeho cílem je zisk titulu s rudou stájí z Maranella.
Španěl se loni proti novému týmovému kolegovi Charlesovi Leclercovi po svém přestupu z McLarenu dokázal prosadit a v celkovém pořadí skončil před ním. Úspěšnou sezónu podtrhl třetími místy v Rusku, Maďarsku a v Abú Zabí, v Monaku dojel dokonce druhý. Zvykl si na nový tým i auto a s přibývajícími závody šly nahoru i jeho výkony.
Pokud se Scuderii podaří postavit konkurenceschopné auto, bude chtít zaútočit na titul: "Ano, jsem na to 100% připravený. Obzvlášť druhá část sezóny mi dodala tu správnou důvěru v auto a v tým. Poznal jsem, že jsem připravený na cokoliv, co přijde ten následující rok. Když to dám dohromady s množstvím tvrdé práce, kterou vkládáme do projektu pro rok 2022, tak mě to dostává do toho správného rozpoložení," popisuje Sainz.
Ze svých loňských výsledků měl velkou radost: "Hodně jsem si to užil. Myslím, že šlo o jednu z mých oblíbených sezón, kdy jsem si užíval F1 a to, že jsem její součástí. Byla celkem hektická, spousta závodů ale také spousta dobrých okamžiků. Dokázal jsem si ji sám užít a zároveň se mi podařilo se během roku zlepšovat."
"Cítím, že jsem ji zakončil v mnohem lepší formě, než jsem ji začal. Uvnitř týmu tedy dochází k tomu důležitému pokroku. Pozoruji v něm změny, které se se ubírají tím správným směrem. Upřímně mohu říct, že pocity před ročníkem 2022 jsou velmi pozitivním. Myslím, že dosáhneme dalšího dobrého pokroku," očekává 27letý jezdec.
"Je pro mě celkem jednoduché si připomínat, že si plním sen: jezdím za nejlepší a nejstarší tým v F1. Jde o splnění mého dětského sne, jezdit za Ferrari," pokračuje pilot se zkušenostmi z Toro Rosso, Renaultu či McLarenu.
"Když si to připomenu, tak jdu do víkendu vždy s nadšením, s energií, vždy se snažím učit, zlepšovat se a zajistit, že pokud se naskytne šance bojovat o šampionát s Ferrari, tak budu co nejvíce připravený. To mi dodává dobrou rovnováhu. Loni jsem udělal další pokrok jako jezdec, sezónu jsem zakončil velmi dobře a nyní jsem připravený na cokoliv, co v roce 2022 přijde," dodává Sainz.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.