Lando Norris oceňuje kvality Carlose Sainze, jenž před rokem přestoupil k Ferrari. Podle něj si nyní více lidí uvědomuje, jak dobrým pilotem vlastně je.
Norris strávil po boku Sainz u McLarenu dva roky, poté se Španěl rozhodl přestoupit po sezóně 2020 do Maranella, kde nahradil Sebastiana Vettela a vytvořil dvojici s Charlesem Leclercem, jenž ho měl podle některých "vymazat."
Carlos si však vedl výtečně a v F1 prožil svůj zatím nejvydařenější ročník. Čtyřikrát dojel na pódiu a v konečném pořadí skončil pátý. Předstihl tím bývalého týmového kolegu Norrise i mladého Monačana - ti se seřadili hned za ním.
"Věřím, že Carlos je jedním z nejlepších jezdců ve Formuli 1. To také přispělo k tomu, že jsem nevypadal až tak dobře, protože je extrémně dobrým jezdcem a odváděl velmi dobrou práci, férově," popisuje pilot McLarenu.
"Myslím, že mě trochu zastínil, protože odváděl výjimečně dobrou práci. Letos se domnívám, že jsem udělal pokrok, takže jsem na jeho úrovni nebo trochu lepší než on," pokračuje Norris. Své zrychlení přičítá lepšímu porozumění "všeho z posledních let," lepšímu vozu i příchodu Daniela Ricciarda.
"Vždy jsem měl motivaci porazit Carlose. Zároveň v případě Daniela jsem se už vůbec necítil nervózní, když přišel. Hodně lidí si to myslelo, jelikož vyhrál několik závodů. Všichni vědí, čeho je Daniel schopen, protože seděl v autě, které vyhrávalo závody. Zatímco u Carlose nikdo moc nevěděl, čeho je schopný, protože byl předtím v Toro Rosso, v Renaultu a v McLarenu," pokračuje Norris.
"Čím dál více lidí si vlastně uvědomuje, čeho je schopný, a jakým je vlastně jezdcem, když se postavil Charlesovi a docela často ho porážel," uzavírá 22letý britský jezdec.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.