O strhujícím finále sezony se toho už namluvilo a napsalo spoustu. Někteří jsou za triumf Maxe Verstappena rádi, jiní tolik ne. Jackie Stewart se řadí do první skupiny.
Legendární Skot je sice dlouhodobým příznivcem a obdivovatelem Lewise Hamiltona, zároveň však dodává, že Formule 1 potřebovala změnu. Nadvláda Mercedesu trvala nepřetržitě od roku 2014, přičemž jen v jednom případě byl úspěšný jiný jezdec než Hamilton. Stalo se tak v roce 2016, kdy triumfoval Nico Rosberg. Kvůli tomu byl podle Stewarta potřeba nový, neokoukaný šampion.
„Všichni jsme potřebovali změnu. Hlavně fanoušci a celá komunita tohoto sportu. Mercedes F1 dominoval dlouhé roky. Je skvělé, že se nyní našel tým, který je dokázal porazit. Tedy alespoň v jezdeckém šampionátu," hlásí Stewart.
Trojnásobný šampion má přitom radost také z výkonů Ferrari. Italové zažili katastrofální ročník 2020, ale v tom uplynulém dokázali hned několikrát dokončit na pomyslné bedně. „Je dobře, že se jim začíná dařit. Vidět Ferrari na podiu je povzbudivé," dodává Stewart..
Skot se vyjádřil rovněž k Maxi Verstappenovi. Podle Jackieho zisk prvního titulu holandskou hvězdu uvolní. „Když získáte svůj první titul, dokážete něco, co vám do té doby připadalo nemožné. Spadne z vás tlak, už nemusíte nikomu nic dokazovat. Měl jsem to podobně, v sezonách, ve kterých jsem získal svůj druhý a třetí titul jsem byl klidnější. Cítil jsem se víc v pohodě," uzavírá.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.