O strhujícím finále sezony se toho už namluvilo a napsalo spoustu. Někteří jsou za triumf Maxe Verstappena rádi, jiní tolik ne. Jackie Stewart se řadí do první skupiny.
Legendární Skot je sice dlouhodobým příznivcem a obdivovatelem Lewise Hamiltona, zároveň však dodává, že Formule 1 potřebovala změnu. Nadvláda Mercedesu trvala nepřetržitě od roku 2014, přičemž jen v jednom případě byl úspěšný jiný jezdec než Hamilton. Stalo se tak v roce 2016, kdy triumfoval Nico Rosberg. Kvůli tomu byl podle Stewarta potřeba nový, neokoukaný šampion.
„Všichni jsme potřebovali změnu. Hlavně fanoušci a celá komunita tohoto sportu. Mercedes F1 dominoval dlouhé roky. Je skvělé, že se nyní našel tým, který je dokázal porazit. Tedy alespoň v jezdeckém šampionátu," hlásí Stewart.
Trojnásobný šampion má přitom radost také z výkonů Ferrari. Italové zažili katastrofální ročník 2020, ale v tom uplynulém dokázali hned několikrát dokončit na pomyslné bedně. „Je dobře, že se jim začíná dařit. Vidět Ferrari na podiu je povzbudivé," dodává Stewart..
Skot se vyjádřil rovněž k Maxi Verstappenovi. Podle Jackieho zisk prvního titulu holandskou hvězdu uvolní. „Když získáte svůj první titul, dokážete něco, co vám do té doby připadalo nemožné. Spadne z vás tlak, už nemusíte nikomu nic dokazovat. Měl jsem to podobně, v sezonách, ve kterých jsem získal svůj druhý a třetí titul jsem byl klidnější. Cítil jsem se víc v pohodě," uzavírá.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.