Formule 1 vstoupí příští rok do zbrusu nové éry. Vozy postavené podle zcela jiných technických pravidel mají nabídnout lepší závodění.
Mnozí piloti přitom tvrdí, že jejich pocity jsou z nových vozů rozpačité. Nejčastěji zaznívají slova o horší ovladatelnosti a ne úplně dobrých jízdních vlastnostech. Je však třeba zmínit, že tato slova jsou vyřčena na základě simulátorových jízd, nikoliv těch reálných. K těm dojde přirozeně až při testování před startem samotné sezony.
Valtteri Bottas jde každopádně tak trochu proti proudu. Finský pilot, který vyměnil Mercedes za Alfu Romeo tvrdí, že jeho dojmy z nového vozu nejsou radikálně jiné ve srovnání s vozy, jež závodily ještě letos.
„Jsou to samozřejmě jen jízdy na simulátoru, takže spoustu věcí nasimulovat nemůžete. Uvidí se až na trati, ale zatím nemám pocit, že by byla nová auta drasticky jiná než ta předešlá. Pocitově máme méně přítlaku, nicméně co se týká samotné ovladatelnosti, nemám pocit, že by šlo o velkou změnu. Uvidíme, jak to bude vypadat při následování ostatních vozů," řekl Bottas.
Právě o to Formuli 1 přitom jde. Jízda v těsném závěsu má být díky menšímu přítlaku snazší, což má v konečném důsledku přinést lepší závodění. „Bylo fajn, když jsme měli hodně přítlaku. Obzvláště loni šlo o parádní zážitek. Ale pokud nám dají nové vozy možnost snáze pronásledovat soupeře, bude to ku prospěchu věci. Půjde o lepší zábavu," dodává novopečený pilot Alfy Romeo.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.