Formule 1 vstoupí příští rok do zbrusu nové éry. Vozy postavené podle zcela jiných technických pravidel mají nabídnout lepší závodění.
Mnozí piloti přitom tvrdí, že jejich pocity jsou z nových vozů rozpačité. Nejčastěji zaznívají slova o horší ovladatelnosti a ne úplně dobrých jízdních vlastnostech. Je však třeba zmínit, že tato slova jsou vyřčena na základě simulátorových jízd, nikoliv těch reálných. K těm dojde přirozeně až při testování před startem samotné sezony.
Valtteri Bottas jde každopádně tak trochu proti proudu. Finský pilot, který vyměnil Mercedes za Alfu Romeo tvrdí, že jeho dojmy z nového vozu nejsou radikálně jiné ve srovnání s vozy, jež závodily ještě letos.
„Jsou to samozřejmě jen jízdy na simulátoru, takže spoustu věcí nasimulovat nemůžete. Uvidí se až na trati, ale zatím nemám pocit, že by byla nová auta drasticky jiná než ta předešlá. Pocitově máme méně přítlaku, nicméně co se týká samotné ovladatelnosti, nemám pocit, že by šlo o velkou změnu. Uvidíme, jak to bude vypadat při následování ostatních vozů," řekl Bottas.
Právě o to Formuli 1 přitom jde. Jízda v těsném závěsu má být díky menšímu přítlaku snazší, což má v konečném důsledku přinést lepší závodění. „Bylo fajn, když jsme měli hodně přítlaku. Obzvláště loni šlo o parádní zážitek. Ale pokud nám dají nové vozy možnost snáze pronásledovat soupeře, bude to ku prospěchu věci. Půjde o lepší zábavu," dodává novopečený pilot Alfy Romeo.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.