McLaren sice letos neobhájil třetí příčku mezi konstruktéry, přesto dosáhl dalšího pokroku, který podle jeho šéfa Andrease Seidla kvůli výsledkově horší koncovce sezóny není zvenčí tak jasně patrný.
Ferrari v závěru sezóny sbíralo více bodů a v boji o třetí místo nakonec uspělo. McLaren vyhrál jednu velkou cenu, ovládl jednu kvalifikaci a přiblížil se špičce, což dokládá, že se po přechodu na novou pohonnou jednotku ubírá správným směrem.
"Samozřejmě, že když jste během sezóny tak dlouho na třetím místě, tak to bolí, když o to během tři závodů bez jediného volného víkendu přijdete kvůli incidentům v prvním kole nebo defektům, kvůli nimž jsme přišli o více než 30 bodů. Existuje však spousta věcí, které jsme jako tým mohli zvládnout," popisuje Seidl.
"Bez ohledu na boj o třetí místo pro nás šlo z mnoha důvodů o skvělou sezónu. Opět jsme dosáhli velkého pokroku s vozem, když jsme se v kvalifikaci a v závodě přiblížili Mercedesu a Red Bullu. Dokonce jsme byli v pozici, kdy jsme si to s nimi mohl rozdávat na některých okruzích, které našemu autu seděly," těší šéfa McLarenu s 275 mistrovskými body na kontě.
"Pokud jde o spolehlivost, opět šlo o velmi dobrou sezónu, také z pohledu provozní síly na trati. Udělali jsme pokrok v konzistenci a rychlosti zastávek. Jednoduše způsob, jakým jsme pracovali jako tým, představoval další krok vpřed, což je pro mě ta nejdůležitější věc, protože jsme před dvěma roky sáhli k velkému resetu v týmu z pohledu organizace a kultury. Dosáhli jsme stability, kterou v dřívějších letech McLaren postrádal," pokračuje Seidl.
"Máme skvělé prostředí. Máme veškeré talenty, které potřebujeme pro další pokrok. Jednoduše potřebujeme čas. Jsme samozřejmě ambiciózní, ale zároveň potřebujeme čas na to, abychom se dočkali kýžených výsledků.
Mám moc velkou radost, že jsme mohli dosáhnout těch pokroků. Zkrátka teď potřebujeme pokračovat tímto směrem a zajistit v příštích dvou letech potřebnou infrastrukturu. Jsem velkým optimistou, pokud jde o další pokroky," usmívá se 45letý rodák z německého Pasova.
Před sezónou to McLaren neměl jednoduché, když v rámci velmi omezeného vývoje (každý tým dostal 2 žetony) jako jediný přecházel na jinou pohonnou jednotku: z Renaultu na Mercedes. Proto se nemohl tolik věnovat oblastem, na které měli čas soupeři.
"Jednou velmi důležitou věcí letos bylo dát dohromady naše partnerství s Mercedesem. Bylo důležité to zvládnout tento rok. Mysleli jsme si, že kvůli novým technickým předpisům, jež vstoupí v platnost, můžeme ještě letos získat spoustu zkušeností také s pohonnou jednotkou Mercedes," popisuje Seidl.
Proč to bylo důležité? "Dostává nás to do lepší pozice při konstrukci zcela nového auta pro příští rok, když už známe pohonnou jednotku Mercedesu. Šlo o práci, kterou obě strany velmi dobře zvládli - jak my, tak i Mercedes. To mě moc těší."
"Moc děkuji všem členům týmu za jejich tvrdou práci a oddanost. Opět šlo o o náročnou sezónu. Stále musíme kvůli všem těm covidovým opatřením fungovat z domu, ale také na trati. Je to velkou zátěží pro lidi, nicméně mě moc těší, jak se s tím tým vyrovnal a udržoval si dobrou náladu.
Samozřejmě, že když jsme slavili vrcholné okamžiky, jako bylo vítězství v Monze po dlouhé době pro McLaren, tak šlo o tu nejlepší odměnu pro všechny v týmu," ohlíží se šéf stáje z Wokingu za vydařenou sezónou 2021.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.