McLaren sice letos neobhájil třetí příčku mezi konstruktéry, přesto dosáhl dalšího pokroku, který podle jeho šéfa Andrease Seidla kvůli výsledkově horší koncovce sezóny není zvenčí tak jasně patrný.
Ferrari v závěru sezóny sbíralo více bodů a v boji o třetí místo nakonec uspělo. McLaren vyhrál jednu velkou cenu, ovládl jednu kvalifikaci a přiblížil se špičce, což dokládá, že se po přechodu na novou pohonnou jednotku ubírá správným směrem.
"Samozřejmě, že když jste během sezóny tak dlouho na třetím místě, tak to bolí, když o to během tři závodů bez jediného volného víkendu přijdete kvůli incidentům v prvním kole nebo defektům, kvůli nimž jsme přišli o více než 30 bodů. Existuje však spousta věcí, které jsme jako tým mohli zvládnout," popisuje Seidl.
"Bez ohledu na boj o třetí místo pro nás šlo z mnoha důvodů o skvělou sezónu. Opět jsme dosáhli velkého pokroku s vozem, když jsme se v kvalifikaci a v závodě přiblížili Mercedesu a Red Bullu. Dokonce jsme byli v pozici, kdy jsme si to s nimi mohl rozdávat na některých okruzích, které našemu autu seděly," těší šéfa McLarenu s 275 mistrovskými body na kontě.
"Pokud jde o spolehlivost, opět šlo o velmi dobrou sezónu, také z pohledu provozní síly na trati. Udělali jsme pokrok v konzistenci a rychlosti zastávek. Jednoduše způsob, jakým jsme pracovali jako tým, představoval další krok vpřed, což je pro mě ta nejdůležitější věc, protože jsme před dvěma roky sáhli k velkému resetu v týmu z pohledu organizace a kultury. Dosáhli jsme stability, kterou v dřívějších letech McLaren postrádal," pokračuje Seidl.
"Máme skvělé prostředí. Máme veškeré talenty, které potřebujeme pro další pokrok. Jednoduše potřebujeme čas. Jsme samozřejmě ambiciózní, ale zároveň potřebujeme čas na to, abychom se dočkali kýžených výsledků.
Mám moc velkou radost, že jsme mohli dosáhnout těch pokroků. Zkrátka teď potřebujeme pokračovat tímto směrem a zajistit v příštích dvou letech potřebnou infrastrukturu. Jsem velkým optimistou, pokud jde o další pokroky," usmívá se 45letý rodák z německého Pasova.
Před sezónou to McLaren neměl jednoduché, když v rámci velmi omezeného vývoje (každý tým dostal 2 žetony) jako jediný přecházel na jinou pohonnou jednotku: z Renaultu na Mercedes. Proto se nemohl tolik věnovat oblastem, na které měli čas soupeři.
"Jednou velmi důležitou věcí letos bylo dát dohromady naše partnerství s Mercedesem. Bylo důležité to zvládnout tento rok. Mysleli jsme si, že kvůli novým technickým předpisům, jež vstoupí v platnost, můžeme ještě letos získat spoustu zkušeností také s pohonnou jednotkou Mercedes," popisuje Seidl.
Proč to bylo důležité? "Dostává nás to do lepší pozice při konstrukci zcela nového auta pro příští rok, když už známe pohonnou jednotku Mercedesu. Šlo o práci, kterou obě strany velmi dobře zvládli - jak my, tak i Mercedes. To mě moc těší."
"Moc děkuji všem členům týmu za jejich tvrdou práci a oddanost. Opět šlo o o náročnou sezónu. Stále musíme kvůli všem těm covidovým opatřením fungovat z domu, ale také na trati. Je to velkou zátěží pro lidi, nicméně mě moc těší, jak se s tím tým vyrovnal a udržoval si dobrou náladu.
Samozřejmě, že když jsme slavili vrcholné okamžiky, jako bylo vítězství v Monze po dlouhé době pro McLaren, tak šlo o tu nejlepší odměnu pro všechny v týmu," ohlíží se šéf stáje z Wokingu za vydařenou sezónou 2021.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.