Poslední mistrovský titul získalo Ferrari v roce 2008. Od té doby jako když utne. Vrátit slavnou značku zpět na vrchol se nyní snaží coby šéf týmu Mattia Binotto.
Švýcar ve Ferrari působí od devadesátých let minulého století. Zažil tedy slavnou éru Michaela Schumachera, kdy stáj z Maranella nelítostně kosila veškerou konkurenci. Ferrari bylo tehdy měřítkem, ale nesmíme zapomínat na to, že i Schumacherovi a jeho lidem nějakou dobu trvalo než dosáhli vytyčeného cíle.
První titul v červeném totiž Schumacher získal v roce 2000, tedy v celkově páté sezoně u týmu. Do tě doby se Italové museli sklánět před Williamsem a McLarenem. Nutno říct, že s postupujícím časem už mnozí přestávali věřit v to, že se dílo podaří. Zapotřebí byla zkrátka trpělivost. Ve Formuli 1 nemá nikdo onen pověstný kouzelný proutek, který by přinesl úspěch okamžitě.
„V tomto sportu věci nejdou hned. Nemáte k dispozici žádný zázračný lék, který by vám okamžitě pomohl. Jedním z klíčových aspektů jsou zdroje, o tom není pochyb. Těch musíte mít dostatek, pokud chcete uspět. Ale není to jen o nich, potřebujete zapálení a hlavně stabilitu. Potřebujete tým, který se dokáže vypořádat s krátkodobými i dlouhodobými výzvami. Je třeba umět zvládat tlak. Říká se tomu vítězná mentalita," hlásí Binotto.
Právě to je něco, co Ferrari mělo v již zmíněné Schumacherově éře. Binotto se tyto aspekty v současnosti snaží do DNA týmu vrátit. „Snažím se při řešení jednotlivých situací přemýšlet tak, jak jsme přemýšleli v devadesátých letech. V době, kdy jsme vítězili. Čerpám z těchto časů inspiraci. Michael Schumacher byl příkladem posedlosti, zajímal se o každý detail. Jeho cílem bylo neustálé zlepšování. Právě to je cesta k úspěchu. Musíte se chtít neustále zlepšovat," dodává Mattia Binotto.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.