Poslední mistrovský titul získalo Ferrari v roce 2008. Od té doby jako když utne. Vrátit slavnou značku zpět na vrchol se nyní snaží coby šéf týmu Mattia Binotto.
Švýcar ve Ferrari působí od devadesátých let minulého století. Zažil tedy slavnou éru Michaela Schumachera, kdy stáj z Maranella nelítostně kosila veškerou konkurenci. Ferrari bylo tehdy měřítkem, ale nesmíme zapomínat na to, že i Schumacherovi a jeho lidem nějakou dobu trvalo než dosáhli vytyčeného cíle.
První titul v červeném totiž Schumacher získal v roce 2000, tedy v celkově páté sezoně u týmu. Do tě doby se Italové museli sklánět před Williamsem a McLarenem. Nutno říct, že s postupujícím časem už mnozí přestávali věřit v to, že se dílo podaří. Zapotřebí byla zkrátka trpělivost. Ve Formuli 1 nemá nikdo onen pověstný kouzelný proutek, který by přinesl úspěch okamžitě.
„V tomto sportu věci nejdou hned. Nemáte k dispozici žádný zázračný lék, který by vám okamžitě pomohl. Jedním z klíčových aspektů jsou zdroje, o tom není pochyb. Těch musíte mít dostatek, pokud chcete uspět. Ale není to jen o nich, potřebujete zapálení a hlavně stabilitu. Potřebujete tým, který se dokáže vypořádat s krátkodobými i dlouhodobými výzvami. Je třeba umět zvládat tlak. Říká se tomu vítězná mentalita," hlásí Binotto.
Právě to je něco, co Ferrari mělo v již zmíněné Schumacherově éře. Binotto se tyto aspekty v současnosti snaží do DNA týmu vrátit. „Snažím se při řešení jednotlivých situací přemýšlet tak, jak jsme přemýšleli v devadesátých letech. V době, kdy jsme vítězili. Čerpám z těchto časů inspiraci. Michael Schumacher byl příkladem posedlosti, zajímal se o každý detail. Jeho cílem bylo neustálé zlepšování. Právě to je cesta k úspěchu. Musíte se chtít neustále zlepšovat," dodává Mattia Binotto.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.