Toto Wolff uznává, že by šéfové týmů neměli mít možnost během velkých cen přes rádio hovořit s ředitelem závodů FIA. Podle něj to on i Christian Horner z Red Bullu letos v závěru sezóny přepískli.
Roli ředitele závodu po úmrtí Charlieho Whitinga ve Formuli 1 plní Michael Masi. Představuje jediný bod zvukového spojení mezi boxovou zídkou a řízením závodů, pokud se po startu objeví potřeba komunikace.
Letos došlo v F1 k zajímavé dohodě s FIA, že do televizního vysílání budou zařazovány výměny názorů mezi týmy a Masim, což fanouškům umožní nahlédnout pod pokličku.
Díky tomu jsme si mohli vyslechnout zajímavé rozhovory ze zákulisí přímo v průběhu přenosů, když se pro své týmy snažili něco vyjednat šéfové týmů Horner s Wolffem či jejich sportovní ředitelé Jonathan Wheatley a Ron Meadows včetně snahy ovlivnit rozhodování komisařů v závěrečné fázi Velké ceny Abú Zabí.
Horner například volal po tom, aby jezdcům o kolo zpět bylo umožněno předjet safety car a dostat se do stejného kola s vítězem, zatímco Wolff byl proti, přičemž před tím prosil Masiho, aby zpomalovací vůz vedení závodu vůbec nepoužívalo.
Šéf F1 Ross Brawn po závodě uvedl, že by šéfové týmů po těchto událostech neměli mít možnost hovořit s ředitelstvím závodu. "Souhlasím s Rossem. Zároveň ale kvůli tomu obviňuji jej i sebe, protože jsme oba byli při rozhodování o poskytnutí větší části radiokomunikace televizním společnostem v zájmu transparence a pobavení fanoušků," říká Wolff.
"Ale myslím, že jsme to přehnali. Musím se chytnout za nos, i Christian. Dostali jsme možnost hovořit přímo s ředitelem závodu, a protože jsme tak vehementně bojovali za zájmy svých týmů, tak jsme všichni překročili hranici. Určitě to patří k letošním selháním, že to ředitel závodů neměl jednoduché kvůli tlaku ze strany šéfů týmů, to je jasné," uznává Wolff.
"Musíme udělat krok zpět. Šéfové týmů by podle mě neměli přímo hovořit s ředitelem závodu, to možnost by měli mít jen sportovní ředitelé. A půjdu o krok dále: ti by neměli lobovat u ředitele závodu ani vytvářet tlak. Měli by jen poukazovat na situace, které si ředitel závodů či jeho kolegové nepovšimli. Ale ne lobovat nebo vytvářet tlak," dodává šéf Mercedesu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.