Toto Wolff uznává, že by šéfové týmů neměli mít možnost během velkých cen přes rádio hovořit s ředitelem závodů FIA. Podle něj to on i Christian Horner z Red Bullu letos v závěru sezóny přepískli.
Roli ředitele závodu po úmrtí Charlieho Whitinga ve Formuli 1 plní Michael Masi. Představuje jediný bod zvukového spojení mezi boxovou zídkou a řízením závodů, pokud se po startu objeví potřeba komunikace.
Letos došlo v F1 k zajímavé dohodě s FIA, že do televizního vysílání budou zařazovány výměny názorů mezi týmy a Masim, což fanouškům umožní nahlédnout pod pokličku.
Díky tomu jsme si mohli vyslechnout zajímavé rozhovory ze zákulisí přímo v průběhu přenosů, když se pro své týmy snažili něco vyjednat šéfové týmů Horner s Wolffem či jejich sportovní ředitelé Jonathan Wheatley a Ron Meadows včetně snahy ovlivnit rozhodování komisařů v závěrečné fázi Velké ceny Abú Zabí.
Horner například volal po tom, aby jezdcům o kolo zpět bylo umožněno předjet safety car a dostat se do stejného kola s vítězem, zatímco Wolff byl proti, přičemž před tím prosil Masiho, aby zpomalovací vůz vedení závodu vůbec nepoužívalo.
Šéf F1 Ross Brawn po závodě uvedl, že by šéfové týmů po těchto událostech neměli mít možnost hovořit s ředitelstvím závodu. "Souhlasím s Rossem. Zároveň ale kvůli tomu obviňuji jej i sebe, protože jsme oba byli při rozhodování o poskytnutí větší části radiokomunikace televizním společnostem v zájmu transparence a pobavení fanoušků," říká Wolff.
"Ale myslím, že jsme to přehnali. Musím se chytnout za nos, i Christian. Dostali jsme možnost hovořit přímo s ředitelem závodu, a protože jsme tak vehementně bojovali za zájmy svých týmů, tak jsme všichni překročili hranici. Určitě to patří k letošním selháním, že to ředitel závodů neměl jednoduché kvůli tlaku ze strany šéfů týmů, to je jasné," uznává Wolff.
"Musíme udělat krok zpět. Šéfové týmů by podle mě neměli přímo hovořit s ředitelem závodu, to možnost by měli mít jen sportovní ředitelé. A půjdu o krok dále: ti by neměli lobovat u ředitele závodu ani vytvářet tlak. Měli by jen poukazovat na situace, které si ředitel závodů či jeho kolegové nepovšimli. Ale ne lobovat nebo vytvářet tlak," dodává šéf Mercedesu.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.