Toto Wolff uznává, že by šéfové týmů neměli mít možnost během velkých cen přes rádio hovořit s ředitelem závodů FIA. Podle něj to on i Christian Horner z Red Bullu letos v závěru sezóny přepískli.
Roli ředitele závodu po úmrtí Charlieho Whitinga ve Formuli 1 plní Michael Masi. Představuje jediný bod zvukového spojení mezi boxovou zídkou a řízením závodů, pokud se po startu objeví potřeba komunikace.
Letos došlo v F1 k zajímavé dohodě s FIA, že do televizního vysílání budou zařazovány výměny názorů mezi týmy a Masim, což fanouškům umožní nahlédnout pod pokličku.
Díky tomu jsme si mohli vyslechnout zajímavé rozhovory ze zákulisí přímo v průběhu přenosů, když se pro své týmy snažili něco vyjednat šéfové týmů Horner s Wolffem či jejich sportovní ředitelé Jonathan Wheatley a Ron Meadows včetně snahy ovlivnit rozhodování komisařů v závěrečné fázi Velké ceny Abú Zabí.
Horner například volal po tom, aby jezdcům o kolo zpět bylo umožněno předjet safety car a dostat se do stejného kola s vítězem, zatímco Wolff byl proti, přičemž před tím prosil Masiho, aby zpomalovací vůz vedení závodu vůbec nepoužívalo.
Šéf F1 Ross Brawn po závodě uvedl, že by šéfové týmů po těchto událostech neměli mít možnost hovořit s ředitelstvím závodu. "Souhlasím s Rossem. Zároveň ale kvůli tomu obviňuji jej i sebe, protože jsme oba byli při rozhodování o poskytnutí větší části radiokomunikace televizním společnostem v zájmu transparence a pobavení fanoušků," říká Wolff.
"Ale myslím, že jsme to přehnali. Musím se chytnout za nos, i Christian. Dostali jsme možnost hovořit přímo s ředitelem závodu, a protože jsme tak vehementně bojovali za zájmy svých týmů, tak jsme všichni překročili hranici. Určitě to patří k letošním selháním, že to ředitel závodů neměl jednoduché kvůli tlaku ze strany šéfů týmů, to je jasné," uznává Wolff.
"Musíme udělat krok zpět. Šéfové týmů by podle mě neměli přímo hovořit s ředitelem závodu, to možnost by měli mít jen sportovní ředitelé. A půjdu o krok dále: ti by neměli lobovat u ředitele závodu ani vytvářet tlak. Měli by jen poukazovat na situace, které si ředitel závodů či jeho kolegové nepovšimli. Ale ne lobovat nebo vytvářet tlak," dodává šéf Mercedesu.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Super Bowl patří mezi nejsledovanější sportovní akce roku – v USA ho u obrazovek sleduje kolem 120 milionů fanoušků, dalších 60 milionů pak po celém světě. Tento vrchol sezóny amerického fotbalu je nejen sportovním svátkem, ale i obrovskou kulturní událostí.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.