K právě uplynulé sezoně, zejména pak k jejímu velkému finále, se vyjádřil také odcházející prezident FIA Jean Todt.
Bývalý šéf Ferrari si myslí, že jezdecký titul je ve správných rukou. Podle Todta si Verstappen primát zaslouží. Francouz sice uznává, že Max měl během závěrečného kola celé sezony pořádnou kliku, zároveň ale zohledňuje celkový průběh ročníku. V něm se od Verstappena štěstěna spíše odkláněla.
„Z mého pohledu si Max titul zasloužil. Je pravda, že v posledním kole v Abú Zabí měl štěstí, ale při pohledu na celou sezonu už tolik toho štěstí neměl. Podívejte se na Baku, Silverstone nebo Maďarsko," má jasno Todt.
Naproti tomu Hamilton na tom je úplně opačně. Brit měl sice v Abú Zabí smůlu, avšak na Imole mu červená vlajka pomohla získat druhé místo. Z červené vlajky profitoval Lewis i ve Velké Británii, kde díky její pomoci mohli mechanici Mercedesu opravit poškozený vůz. V opačném případě by sedminásobný šampion cíl závodu neviděl.
Todt na závěr vyslovil přání: „Měli bychom oslavovat. Oslavovat skvělou práci, kterou během sezony odvedl Max. Nemělli bychom se snažit vyvolat kontroverzi," hlásí. Jen dodejme, že Jeana Todta nahrazuje ve funkci prezidenta FIA Mohamed ben Sulajem.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.