Ferrari je blízko zisku třetího místa v Poháru konstruktérů, stáj z Maranella podává v závěru sezony konstantně lepší výkony než McLaren, třebaže svůj letošní vůz vlastně nikdy pořádně nevyvíjela.
Řekl to šéf týmu Mattia Binotto. Podle něj se Ferrari celý letošní rok soustředí na projekt 2022, který je navrhován podle zbrusu nových technických regulí. Právě díky němu se legendární stáj chce vrátit na vrchol. přičemž tomuto cíli podřídili v Itálii vše. Nynější monopost Scuderie byl proto prý vyvíjen pouze před startem sezony. Další vylepšení Ferrari učinilo jen na pohonné jednotce, která se s nástupem nových pravidel měnit nebude.
„Pravda je taková, že náš letošní vůz vlastně nikdy nebyl vyvíjen. Pár vývojových věcí jsme představili na začátku ročníku, ale to bylo všechno. V pozdější fázi sezony se modifikace dočkala jen pohonná jednotka, u které si vývoj přeneseme i do dalšího roku. Jinak jsme na autě nic neměnili, naším cílem byl už na jaře 2021 vůz pro sezonu 2022," popisuje Binotto.
V červeném táboře prý už od začátku věděli, že budou letos bojovat s McLarenem o třetí místo mezi konstruktéry, tato bitva však nikdy nezískala prioritu. „Nikdy jsme se nepokusili přesunout zdroje tak, abychom zvládli letošní bitvu o třetí místo. To naším záměrem nebylo. Ačkoliv jsme věděli, že to bude velmi těsné, nechtěli jsme zbytečně plýtvat našimi možnostmi," praví šéf Ferrari.
Jaké jsou tedy kromě vylepšeného motoru důvody toho, že je nyní Scuderia blízko třetího místa? „Myslím, že náš závodní tým se během sezony zlepšil. Není to i vývoji vozu, ale o tom, jak pracujeme při závodních víkendech. Udělali jsme pokroky ve strategiích, v komunikaci s jezdci i tom, abychom se všichni vzájemně lépe pochopili.
Další důležitý aspekt vidím v lepší práci s pneumatikami. GP Francie pro nás byla z tohoto úhlu pohledu katastrofální, ale od té doby jsme vyvinuli celou řadu postupů a metodik, abychom pneumatiky zvládali lépe. To se vyplatilo," pochvaluje si Binotto.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.