Ferrari je blízko zisku třetího místa v Poháru konstruktérů, stáj z Maranella podává v závěru sezony konstantně lepší výkony než McLaren, třebaže svůj letošní vůz vlastně nikdy pořádně nevyvíjela.
Řekl to šéf týmu Mattia Binotto. Podle něj se Ferrari celý letošní rok soustředí na projekt 2022, který je navrhován podle zbrusu nových technických regulí. Právě díky němu se legendární stáj chce vrátit na vrchol. přičemž tomuto cíli podřídili v Itálii vše. Nynější monopost Scuderie byl proto prý vyvíjen pouze před startem sezony. Další vylepšení Ferrari učinilo jen na pohonné jednotce, která se s nástupem nových pravidel měnit nebude.
„Pravda je taková, že náš letošní vůz vlastně nikdy nebyl vyvíjen. Pár vývojových věcí jsme představili na začátku ročníku, ale to bylo všechno. V pozdější fázi sezony se modifikace dočkala jen pohonná jednotka, u které si vývoj přeneseme i do dalšího roku. Jinak jsme na autě nic neměnili, naším cílem byl už na jaře 2021 vůz pro sezonu 2022," popisuje Binotto.
V červeném táboře prý už od začátku věděli, že budou letos bojovat s McLarenem o třetí místo mezi konstruktéry, tato bitva však nikdy nezískala prioritu. „Nikdy jsme se nepokusili přesunout zdroje tak, abychom zvládli letošní bitvu o třetí místo. To naším záměrem nebylo. Ačkoliv jsme věděli, že to bude velmi těsné, nechtěli jsme zbytečně plýtvat našimi možnostmi," praví šéf Ferrari.
Jaké jsou tedy kromě vylepšeného motoru důvody toho, že je nyní Scuderia blízko třetího místa? „Myslím, že náš závodní tým se během sezony zlepšil. Není to i vývoji vozu, ale o tom, jak pracujeme při závodních víkendech. Udělali jsme pokroky ve strategiích, v komunikaci s jezdci i tom, abychom se všichni vzájemně lépe pochopili.
Další důležitý aspekt vidím v lepší práci s pneumatikami. GP Francie pro nás byla z tohoto úhlu pohledu katastrofální, ale od té doby jsme vyvinuli celou řadu postupů a metodik, abychom pneumatiky zvládali lépe. To se vyplatilo," pochvaluje si Binotto.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.