Ferrari je blízko zisku třetího místa v Poháru konstruktérů, stáj z Maranella podává v závěru sezony konstantně lepší výkony než McLaren, třebaže svůj letošní vůz vlastně nikdy pořádně nevyvíjela.
Řekl to šéf týmu Mattia Binotto. Podle něj se Ferrari celý letošní rok soustředí na projekt 2022, který je navrhován podle zbrusu nových technických regulí. Právě díky němu se legendární stáj chce vrátit na vrchol. přičemž tomuto cíli podřídili v Itálii vše. Nynější monopost Scuderie byl proto prý vyvíjen pouze před startem sezony. Další vylepšení Ferrari učinilo jen na pohonné jednotce, která se s nástupem nových pravidel měnit nebude.
„Pravda je taková, že náš letošní vůz vlastně nikdy nebyl vyvíjen. Pár vývojových věcí jsme představili na začátku ročníku, ale to bylo všechno. V pozdější fázi sezony se modifikace dočkala jen pohonná jednotka, u které si vývoj přeneseme i do dalšího roku. Jinak jsme na autě nic neměnili, naším cílem byl už na jaře 2021 vůz pro sezonu 2022," popisuje Binotto.
V červeném táboře prý už od začátku věděli, že budou letos bojovat s McLarenem o třetí místo mezi konstruktéry, tato bitva však nikdy nezískala prioritu. „Nikdy jsme se nepokusili přesunout zdroje tak, abychom zvládli letošní bitvu o třetí místo. To naším záměrem nebylo. Ačkoliv jsme věděli, že to bude velmi těsné, nechtěli jsme zbytečně plýtvat našimi možnostmi," praví šéf Ferrari.
Jaké jsou tedy kromě vylepšeného motoru důvody toho, že je nyní Scuderia blízko třetího místa? „Myslím, že náš závodní tým se během sezony zlepšil. Není to i vývoji vozu, ale o tom, jak pracujeme při závodních víkendech. Udělali jsme pokroky ve strategiích, v komunikaci s jezdci i tom, abychom se všichni vzájemně lépe pochopili.
Další důležitý aspekt vidím v lepší práci s pneumatikami. GP Francie pro nás byla z tohoto úhlu pohledu katastrofální, ale od té doby jsme vyvinuli celou řadu postupů a metodik, abychom pneumatiky zvládali lépe. To se vyplatilo," pochvaluje si Binotto.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.