Ferrari je blízko zisku třetího místa v Poháru konstruktérů, stáj z Maranella podává v závěru sezony konstantně lepší výkony než McLaren, třebaže svůj letošní vůz vlastně nikdy pořádně nevyvíjela.
Řekl to šéf týmu Mattia Binotto. Podle něj se Ferrari celý letošní rok soustředí na projekt 2022, který je navrhován podle zbrusu nových technických regulí. Právě díky němu se legendární stáj chce vrátit na vrchol. přičemž tomuto cíli podřídili v Itálii vše. Nynější monopost Scuderie byl proto prý vyvíjen pouze před startem sezony. Další vylepšení Ferrari učinilo jen na pohonné jednotce, která se s nástupem nových pravidel měnit nebude.
„Pravda je taková, že náš letošní vůz vlastně nikdy nebyl vyvíjen. Pár vývojových věcí jsme představili na začátku ročníku, ale to bylo všechno. V pozdější fázi sezony se modifikace dočkala jen pohonná jednotka, u které si vývoj přeneseme i do dalšího roku. Jinak jsme na autě nic neměnili, naším cílem byl už na jaře 2021 vůz pro sezonu 2022," popisuje Binotto.
V červeném táboře prý už od začátku věděli, že budou letos bojovat s McLarenem o třetí místo mezi konstruktéry, tato bitva však nikdy nezískala prioritu. „Nikdy jsme se nepokusili přesunout zdroje tak, abychom zvládli letošní bitvu o třetí místo. To naším záměrem nebylo. Ačkoliv jsme věděli, že to bude velmi těsné, nechtěli jsme zbytečně plýtvat našimi možnostmi," praví šéf Ferrari.
Jaké jsou tedy kromě vylepšeného motoru důvody toho, že je nyní Scuderia blízko třetího místa? „Myslím, že náš závodní tým se během sezony zlepšil. Není to i vývoji vozu, ale o tom, jak pracujeme při závodních víkendech. Udělali jsme pokroky ve strategiích, v komunikaci s jezdci i tom, abychom se všichni vzájemně lépe pochopili.
Další důležitý aspekt vidím v lepší práci s pneumatikami. GP Francie pro nás byla z tohoto úhlu pohledu katastrofální, ale od té doby jsme vyvinuli celou řadu postupů a metodik, abychom pneumatiky zvládali lépe. To se vyplatilo," pochvaluje si Binotto.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.