V sezóně 2021 Formule 1 zbývají poslední tři závody. McLaren, který se propadl za Ferrari, musí maximálně využívat své příležitosti a bodovat, chce-li se znovu pokusit o zvrat.
Stáj z Wokingu dle svého šéfa Andrease Seidela v posledním období nevyužila maximálně své šance tak, jako tomu bylo v první části sezóny. Scuderia v uplynulých třech podnicích nasbírala 49 bodů a dostala se v šampionátu konstruktérů na třetí příčku před ní. Nyní je mezi oběma soupeři odstup 31,5 bodů.
"Očividně musíme čelit realitě. Pokud pro Ferrari půjde vše až do konce sezóny dobře, tak to bude těžké. A zároveň pokud je to teoreticky možné, tak se pokusíme udržet v boji. Letos jsme už několikrát viděli, že se stát může cokoliv," poznamenává Seidl.
McLarenu se v každém z posledních dvou závodů podařilo získat pouze jeden bod díky 10. místu Landa Norrise. Jeho týmový kolega Daniel Ricciardo doplatil v Brazílii na nespolehlivost, když prasklina v šasi způsobila ztrátu výkonu.
"Teď je důležité, abychom se zkrátka vrátili k získávání výsledků, na které máme. Myslím si také, že v posledních dvou závodních víkendech, kdy jsme v této bitvě neměli nejsilnější auto, jsme stále měli možnost zaznamenat dobré výsledky. To se nám nepodařilo, musíme se v tom zlepšit," vybízí Seidl svůj tým.
I kdyby se McLarenu ale nepodařilo Ferrari porazit, přesto by čtvrté místo mezi konstruktéry byl pro tým dobrý výsledek poté, co musel před sezónou přejít na pohonné jednotky jiného dodavatele (od Renaultu k Mercedesu). Vývoj byl přitom omezen a 2 volné žetony musel věnovat právě do této oblasti místo do vylepšení loňského vozu.
"Pokud by mi někdo na počátku sezóny řekl, že letos skončíme čtvrtí, tak bych to zřejmě bral. Ale zároveň jsme závodníci. Když jsme se dostali blízko k třetímu místu a pak nad Ferrari dlouhou dobu vedli, tak bychom o něj chtěli zabojovat," pokračuje šéf McLarenu.
Po loňském třetí příčce nicméně očekával letošní vzestup Ferrari, jenž nedávno nasadilo vylepšenou pohonnou jednotku: "Není to překvapením, že tým jako Ferrari se po specificky špatném ročníku vrátil silný. Nakonec se jen dostali tam, kde byste je vzhledem k jejich zkušenostem, lidem a výsledkům jejich jezdců očekávali. Řekl bych tedy, že to není překvapení."
Stáj z Maranella poprvé svůj nový hybridní systém nasadila v Rusku, kde na třetí příčku ztrácela 17,5 bodů. Od té doby byla extrémně konkurenceschopná na všech okruzích a vždy končila za vedoucí dvojicí týmů Mercedes - Red Bull. U McLarenu se vzhledem k zastavenému vývoji na letošním monopostu podobný pokrok již nedá očekávat.
#F1 Used power-unit elements before the #QatarGP 📊: pic.twitter.com/rlMIl5gu5r
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 18, 2021Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.